بلایای طبیعی هشداری جدی برای مسئولان است/ همدلی مردم در شرایط بحران قابل تقدیر است


ساعت: 15:09
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887077

بازدید امام جمعه یزد از مناطق سیل زده زردین:

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: ماهیت این پدیده های طبیعی هشداری است به مسئولان برای جدیت بیشتر و آگاهی به وظایف خود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در بازدید از مناطق سیل زده زردین و دیدار با مردم و مسئولان این منطقه، به کمک و همدلی مردم و مسئولان در راستای امداد رسانی به منطقه سیل زده زردین اشاره کرد. و گفت: هیچ فضیلتی بالاتر از هیچ عملی نیست. بحث کمک به بندگان خدا نیست، بلکه خداوند متعال شاهد و ناظر بر اعمال بندگان و کمک مردم به همنوعان است و قطعاً پاسخگوی این عمل پرهیزگار خواهد بود.

وی افزود: فضیلت کمک به مؤمن بسیار بالاتر از حج شمرده شده و همواره در روایات بر این فضیلت و عمل به آن مورد تأکید امام حسین (ع) بوده است.

امام جمعه یزد وقوع بلایای طبیعی را هشدار دهنده الطاف الهی دانست و گفت: ماهیت این بلایای طبیعی هشداری است به مسئولان برای جدیت بیشتر و آگاهی به وظایفشان و همچنین لطف خداوند بر مردم است که بیشتر – همدل باشید

ناصری بیان کرد: سیل اخیر باید تجربه ای باشد که اقدامات جدی تری برای بهبود زیرساخت های استان و این منطقه انجام شود و در این راستا اقدامات اساسی صورت گیرد که کار اساسی و صحیح همواره منجر به ایمنی شود.

وی افزود: طراحی صحیح معابر، مقاوم سازی ساختمان ها، نوسازی و بازسازی خانه های تخریب شده از جمله اقداماتی است که پس از بحران باید با جدیت بیشتری انجام شود.

امام جمعه یزد صبر و آرامش مردم را امری ضروری دانست و تصریح کرد: مردم باید با حفظ آرامش و صبر در این شرایط با مسئولان همکاری کنند و مدیریت بحران در این شرایط در اولویت قرار گیرد.

ناصری گفت: مدیریت بحران، رسیدگی به امور مردم، بهبود هر چه سریعتر شرایط و جبران خسارات مردم باید با جدیت پیگیری شود و هر چه سریعتر اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

وی وحدت و یکپارچگی مردم در بین خود را موجب لطف خداوند متعال دانست و گفت: فداکاری و همدلی مردم در شرایط بحرانی محسوس است و امیدواریم مسئولان قدردان این مردم و رویکرد باشند. جدی تر برای حل مشکلات شما.

امام جمعه یزد بر عزاداری امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: شرایط نباید باعث کم رنگ شدن عزاداری ماه محرم شود و امیدواریم عزاداری امام حسین (ع) همیشه با جدیت برگزار شود.


*در حال بررسی خسارت مردم شهرستان تفت هستیم

محمد دسیری فرماندار تفت جبران خسارت وارده به مردم را موضوع مهمی دانست و افزود: همچنان در حال بررسی خسارت وارده به مردم هستیم و پس از پایان ارزیابی خسارت با توجه به بیمه نبودن منازل، اقدام خواهیم کرد. خسارت را بپردازد.» خواهد بود

وی افزود: رویکرد کشور و استان در این حوزه بسیار جدی است و مردم نگران جبران خسارت نباشند و همچنان از دولت درخواست پیگیری و آزادسازی اعتبارات لازم را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید