بلایی که اینترنت کند بر سر زندگی مردم آورده است!

بلایی که اینترنت کند بر سر زندگی مردم آورده است!

در حالی که اینترنت بستر بسیار خوبی برای دانش آموزان برای یادگیری در طول زندگی است و آنها می توانند از اینترنت برای یادگیری چیزهای جدید و حتی کسب مدرک از طریق برنامه های مدرک آنلاین استفاده کنند، معلمان همچنین می توانند از اینترنت برای آموزش دانش آموزانی که در سراسر جهان استفاده می کنند استفاده کنند. این جایگاه در کشور ما و در عصر اینترنت در حال از دست دادن است!

کاهش سرعت اینترنت در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نه تنها زیان‌های هنگفتی را به کسب‌وکارها به‌ویژه مشاغل خدماتی وارد کرده است، بلکه همه طبقات اجتماعی را در شرایط سختی قرار داده و زندگی روزمره آنها را از مسیر خارج کرده است.

سرعت پایین اینترنت این روزها در هر جامعه ای مطرح می شود، از دانش آموزانی که می خواهند در کلاس مجازی بنشینند، تا معلمان و اساتیدی که می خواهند تدریس کنند، یا کارمندانی که می خواهند از راه دور کار کنند تا از آلودگی هوا و ترافیک در امان بمانند. نگران کیفیت و سرعت اینترنت هستند. ناراضی هستند

آخرین گزارش تست سرعت اینترنت نشان می‌دهد که در آخرین ماه سال ۲۰۲۲، جایگاه ایران در رتبه‌بندی کشورهای دارای سریع‌ترین سرعت اینترنت همراه ۷ پله کاهش یافته است. محدودیت های اعمال شده بر روی پلتفرم های خارجی در ماه های اخیر علاوه بر کاهش سرعت اینترنت، کاربران ایرانی و به ویژه کسب و کارهای آنلاین را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

در همین حال، امروزه اینترنت در زندگی روزمره ما اجتناب ناپذیر شده است. استفاده صحیح از اینترنت زندگی ما را آسان، سریع و آسان می کند. اینترنت با حقایق و ارقام، اطلاعات و دانش برای توسعه فردی، اجتماعی و اقتصادی به ما کمک می کند.

تجربه تلخ آموزش آنلاین در ایران

در حالی که اینترنت بستر بسیار خوبی برای دانش آموزان برای یادگیری در طول زندگی است و آنها می توانند از اینترنت برای یادگیری چیزهای جدید و حتی کسب مدرک از طریق برنامه های مدرک آنلاین استفاده کنند، معلمان همچنین می توانند از اینترنت برای آموزش دانش آموزانی که در سراسر جهان استفاده می کنند استفاده کنند. این جایگاه در کشور ما و در عصر اینترنت در حال از دست دادن است!

گلایه دانشجویان، معلمان و اساتید از کاهش محسوس سرعت اینترنت اما واکنش وزیر ارتباطات را برانگیخت. بلکه تنها واکنش این وزارتخانه رد هرگونه کاهش سرعت اینترنت است.

در بحبوحه طبقه بندی اینترنت برای اساتید دانشگاه و شایعاتی مانند داخلی سازی طبقه بندی DNS و نبود ارتباط امن، نگرانی از پایین بودن مداوم سرعت اینترنت در کنار فیلتر شدن اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام در میان عموم مردم قرار گرفت. آگاهی

منحرف کردن ریل زندگی مردم

علاوه بر کاربردهای تخصصی اینترنت، این نوآوری در کارهای روزمره ما بسیار مفید است. مردم می توانند از اینترنت برای انتقال پول، خرید آنلاین غذا و غیره استفاده کنند.

همانطور که در سال های اخیر بسیاری از کسب و کارها در کشور از محیط فیزیکی خارج شده و به سمت فضای مجازی رفته اند و هزینه های خود را کاهش داده و کیفیت خدمات خود را افزایش می دهند، کار را آسان می کنند، زمان و هزینه را کاهش می دهند. از جمله معروف ترین این کسب و کارها می توان به اسنپ و تپسی اشاره کرد.

اما کاهش سرعت اینترنت در هفته های اخیر، استفاده از این امکانات را برای کاربران سخت کرده است. با این حال، مصرف کنندگان تنها کسانی نیستند که در عصر اینترنت مجبور به زندگی سنتی و غلبه بر مشکلات می شوند، بلکه به گفته بسیاری از فعالان خرید اینترنتی، هرگونه قطع و کاهش سرعت شبکه اینترنت کشور باعث از دست دادن مشتری و از دست دادن مشتریان می شود. زیان بزرگ برای این شرکت ها

سلامت دیجیتال در خطر است

سرعت اینترنت در کشور رو به کاهش است که یکی از زیرساخت های اصلی دستیابی به هدف 4 دهه در برنامه های توسعه است. دولت الکترونیک!

در سال های پایانی دولت هشتم، موضوع دولت الکترونیک مطرح و جدی گرفته شد، به طوری که برنامه های راهبردی برای آن ارائه شد، اما مدتی نگذشت که برنامه های راهبردی کنار گذاشته شد و اکنون ایران در زمره کشورهای جهان قرار دارد. جهان از نظر شاخص های دولت الکترونیک و حتی منطقه جایگاه مناسبی را اشغال نمی کند.

دولت الکترونیک به استفاده از فناوری اطلاعات برای اجرای سیاست های نظام اداری اشاره دارد که برای اجرای این سیاست ها، دولت از فناوری اطلاعات برای انتقال اطلاعات بین مردم، سازمان ها، بازار و سایر ارگان های دولتی استفاده می کند. فرآیندی که کندی تیز اینترنت به دنبال ریشه کنی آن است.

سلامت دیجیتال یکی از مولفه هایی است که در بستر دولت الکترونیک اهمیت یافته و در سال های اخیر ارائه و پیاده سازی شده است که از جمله اهداف آن می توان به ثبت الکترونیکی نسخه، مشاوره آنلاین و نوبت دهی آنلاین اشاره کرد. اهدافی که در هفته های اخیر با برداشتن دفترچه های فیزیکی از دست مردم و کاهش سرعت اینترنت، مشتریان و فعالان این حوزه را نگران کرده است.

با توجه به پیشرفت پلت فرم آنلاین سلامت بکرات، در بازه زمانی هفت روزه از 7 دی تا 12 بهمن 1401، ثبت کلیه نسخه های الکترونیکی 4 درصد کاهش یافت. سهم بیمه سلامت از این کاهش منهای ۶ درصد و سهم تامین اجتماعی منفی ۴ درصد است.

می توان گفت دولت الکترونیکی که برای تسریع در روند بوروکراسی اداری مطرح شده بود، در پیچ و خم طرح های ملی شدن اینترنت و حفظ حقوق کاربران در ایران افتاد و نیمه کاره و بدون کافی اجرا شد. زیرساخت ها در شرایطی که ابزارهای سنتی مانند دفترچه های بیمه از دست مردم خارج شده و اکنون در عصر اینترنت ابزارهای سنتی باید دوباره به کمک مردم بیایند تا سرعت پیشرفت چند دهه پیش را بازگردانند و با خشونت چرخ دنده ها را به حرکت درآورند. اقتصاد با کندی اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید