بلندمرتبه سازی در تهران راه اندازی شد

بلندمرتبه سازی در تهران راه اندازی شد

فرزانه صادق مالوادجر معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب بلندمرتبه سازی در تهران برای شهردار، استاندار و استاندار تهران خبر داد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران.

متن این نامه به شرح زیر است:

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، جلسه 15 خرداد 1400 به موجب مصوبه شماره 616 مورخ 26 بهمن 1394 کمیسیون ماده 5 تهران و به استناد صورتجلسه 15 اردیبهشت 1400 کمیسیون ویژه مقررات. لوایح و خط مشی (کمیته فنی شماره 4) احداث ساختمانهای بلندمرتبه در محدوده شهر تهران به منظور کنترل ساخت و ساز، کنترل گسترش افقی شهر، استفاده بهینه از زمین، ایجاد ارزش افزوده در سازه های ناکارآمد، قابلیت نگهداری باغات و فضاهای سبز شهری، جلوگیری از پراکندگی سطح بالا در شهر و هدایت آن به محورهای سطح بالا و مناطق مناسب با رویکرد برنامه ریزی شده در شهر و بر اساس «معیارهای مشترک ساخت ساختمان های بلند در شهرهای ایران» مصوب آذرماه 1395 شورای عالی و ضوابط مصوب کمیسیون ماده 5 در قالب دو سند: محورهای مجاز مصوب برای نصب ساختمان های بلند و «حق. و مقررات احداث ساختمان در مناطق و محورهای مجاز «با تاکید بر موارد زیر:

با این مصوبه شهرداری و کمیسیون ماده 5 شهر تهران حق رسیدگی به موارد مغایر با اسناد فوق را نخواهند داشت و در صورت لزوم شورای عالی شهرسازی و معماری ایران منصوب می شود.

1 رعایت تراکم مصوب طرح تفصیلی شهری در کلیه پهنه ها و محورهای بلندمرتبه الزامی است.

توجه: افزایش تراکم بالای تراکم ناحیه مجاز تا 500% فقط تحت مکانیزم انتقال حق انتقال (TDR) امکان پذیر است.

۲- ایستگاه‌های راه‌آهن شهری مطابق طرح یکپارچه حمل‌ونقل شهری مورد بررسی قرار گرفته و به ایستگاه‌های قابل تبدیل به TODهای پرظرفیت بازنگری شده و با تصویب دبیرخانه شورای عالی شهرسازی باید در نقشه زمین گنجانده شود. ارتفاع

3. بر اساس بند 3 مصوبه «اصلاح ضوابط عمومی نصب بناهای بلند در شهرهای ایران»، نحوه نصب ساختمان، جزئیات تراکم و میزان اشتغال مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت. کمیسیون ماده 5.

4. پادگان در محدوده شهر برای مصارف نظامی ایجاد می شود و در صورت اعمال قانون فروش و واگذاری پادگان ها و سایر اماکن متعلق به نیروهای مسلح در خارج از شهرها، پیشنهاد بلندمرتبه سازی به شورای عالی جهت ارائه شهرسازی و معماری ایران.

5- در اراضی به مساحت یک هکتار و بیشتر مشروط بر اینکه در محدوده دارای محدودیت یا ممنوعیت بلندمرتبه سازی مستقر نباشد، طبقات و واقع در بلوک شهری را تا سقف 15 طبقه افزایش دهید. به شرط رعایت سقف تراکم.

مراحل احضار و صدور قرار انعکاس و اقدام به اطلاع خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید