بلوف کارمندان به کهگیلویه و بویراحمدی ها تبدیل شد/ از کار تا تجارت در مینی پروژه ای در شهر یاسوج


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900667

مینی پروژه شهر یاسوج که زمانی یکی از شاخصه های دولت تدبیر و امید به شمار می رفت، با افشای سیاسی کاری و بلوف زدن مدیران توسط مدیرعامل گروه سرمایه گذاری و عمران کوثر از آب در آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، پس از سال ها رکود پروژه بازار بزرگ یاسوج در دولت احمدی نژاد رئیس جمهور، صابری آخرین استاندار دولت دهم بخشی از این پروژه را پارکینگ تخصصی می داند. برخی از توقفگاه های برون شهری تا بعدا به دلیل ترافیک و همچنین عدم استقبال مردم از این توقف ها، این پروژه به حال خود رها می شود و دولت جدید ترفندهای کثیف خود را در این مینی پروژه آغاز خواهد کرد.

موسی خادمی استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد در این مینی پروژه کار خود را با برنامه و راهبردی جدید آغاز کرد به همین دلیل این پروژه را مایه افتخار استان می داند.


9c81b331 ec8d 4c1d afc6 25d3f35d3ed9 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه سازمان اقتصادی کوثر در مردادماه 1394 این طرح را به عنوان یکی از بهترین مجموعه های سرمایه گذاری در حال اجرای این طرح است، عنوان کرد و افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی کشوری است که زیرساخت های لازم برای اجرای این پروژه را فراهم کنند. پروژه

خادم که در رویاهای خود اشتغال 3 هزار نفر را می دید زمینه کار را به گونه ای فراهم کرد که رئیس جمهور روحانی و علی برکت الله از طریق ویدئو کنفرانس به این پروژه پایان دادند.

همزمان با سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی پروژه مجتمع بزرگ تجاری و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در یاسوج با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد این سازمان آغاز شد. در جوار تقی نوربخش در مراسم اولین سود این طرح با حضور پیام ویدئو کنفرانس دکتر روحانی اعتبار این پروژه را 2 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و به مردم استان قول استفاده 40 ماهه داد. .


fa61d6e9 814f 4c9c a232 561a791e62f2 خبر خاکستری

تنها راه حل این پروژه، حذف یکی از بزرگترین پارکینگ های شهر یاسوج بود، به طوری که مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی همدیگر را به خاطر کم کاری حتی در روزهایی که می دانستند این پروژه تکمیل نمی شود، سرزنش کردند. بلوف های اشتغال و توسعه به جای عذرخواهی از مردم سکوت را ترجیح می دهند.

بلوف های سیاسی و رسمی مدیران ارشد دولت تدبر و امید به موسی خادمی ختم نشد تا اینکه کلانتری فرماندار سابق کوگیلویه و بویراحمد از دیدار با رئیس سازمان تامین اجتماعی در بهمن ماه 96 خبر داد به مردم وعده داد تامین اجتماعی آماده سرمایه گذاری در پروژه ای بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد است.


21b20479 b7d9 4708 90ce 2f6ff33fad6c خبر خاکستری

هرچند قدم های برخی از نمایندگان استان در شورای اسلامی آن زمان در میان تمام بلوف های سیاسی مسئولان استانی به چشم می خورد که سهم قابل توجهی از این بلوف ها به دلایل انتخاباتی داشته باشد، اما همراهی برخی از فرزندان استان در سازمان اقتصادی کوثر، بنابراین این پروژه تنها یک ابزار سیاسی است.

این بلوف ها نمی خواست تمام شود تا اینکه غلامرضا پناه، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دی ماه سال 98 در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از پروژه های کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. استان بر زمین ماند که از مدت ها قبل شروع شده و پایان آن مشخص نشده و با حمایت بانک های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید از طریق ماده 56 برآورد می شود به ثمر بنشیند. قانون اصلاحی پس از 6 سال پر از بلوف از سوی مقامات. کهگیلویه و بویراحمدی اما اکنون مدیرعامل جدید گروه معین کوثر در جمع خبرنگاران استانی قاسم جلاله اشاره کرد که اجرای این پروژه برای این گروه امکان پذیر نبود و از سال 1396 همه کارکنان می دانستند که مایل به سرمایه گذاری در این پروژه نیستیم.

سازمان تامین اجتماعی از یک سو به دنبال جبران خسارت است تا گروه معین کوثر تاوان کاستی های خود را بپردازد و از سوی دیگر این زمین ارزشی چندگانه پیدا کرده است که نمی خواهد آن را از دست بدهد و به دنبال توجیه است. اما آنچه گم شده کلاهی است که مسئولان استانی و این سرمایه گذار بر سر مردم گذاشته اند.

حسین زاهدی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره گروه سرمایه گذاری معین کوثر با بیان اینکه شرمنده مردم هستیم و اجرای این پروژه از توان ما خارج است، گفت: پروژه یاسوج توجیه اقتصادی ندارد. .

وی اذعان داشت: اگر مسئولین از ما بخواهند نمی توانیم به مردم دروغ بگوییم و با شهامتی که داریم نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

با برشمردن برخی از وعده های مسئولان در شکست مینی پروژه در قلب شهر یاسوج، به این نکته اشاره می کنیم که اگر مسئولان فعلی بخواهند میراث مدیران قبلی را به ارث ببرند و همچنان به مردم وعده دهند، روزی مانند امروز مردم نتیجه بلوف ها خواهند بود. بنابراین، درک کنید که یک پروژه جایگزین که به نفع مردم است باید در اسرع وقت شناسایی و اجرا شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید