بمباران اوکراین نشانه عدم علاقه پوتین به دیپلماسی است


ساعت: 01:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916222

دیپلمات ارشد آمریکایی در سازمان ملل گفت: بمباران اوکراین نشانه عدم علاقه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مذاکرات و دیپلماسی معنادار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لیزا کارتی، نماینده آمریکا در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل که در نشست شورای امنیت روز سه‌شنبه به وقت محلی سخنرانی کرد، افزود: بمباران فزاینده ارتش پوتین علیه زیرساخت‌های اوکراین نشان‌دهنده عدم علاقه واقعی او به مذاکرات یا دیپلماسی است. منطقی است.

وی استدلال کرد: از سوی دیگر، پوتین در تلاش است تا با بمباران و محروم کردن مردم اوکراین از گرما در فصل سرما، اراده اوکراین برای مبارزه را تضعیف کند.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: اما روسیه نمی تواند به این هدف دست پیدا کند، زیرا اوکراین برای آزادی و آینده فرزندان خود می جنگد و ما هر کاری که بتوانیم برای حفظ امید در اوکراین انجام خواهیم داد.
نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت افزود: تجاوزات روسیه یکی از بزرگترین بحران های آوارگان و پناهجویان پس از جنگ جهانی دوم را ایجاد کرده است. گرسنگی که در حال حاضر به دلیل ویروس کرونا، سایر درگیری ها و تغییرات آب و هوایی در سطوح بالایی قرار دارد، امسال دوباره افزایش یافته است زیرا روسیه سیستم های جهانی تحویل غذا را مختل کرده است.

این دیپلمات آمریکایی گفت: روسیه مزارع گندم اوکراین را به میدان جنگ تبدیل کرده و غلاتی را که زمانی اوکراین به کشورهای در حال توسعه می فرستاد از بین برده است.

وی در ادامه سخنان خود علیه روسیه گفت: اکنون که اوکراین برای بازپس گیری سرزمین خود و حفاظت از مردم خود تلاش می کند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خشم و آتش خود را متوجه غیرنظامیان اوکراینی کرده است.

دیپلمات آمریکایی گفت که با کاهش دما، روسیه رگبار موشکی را به سمت تأسیسات تولید انرژی اوکراین شلیک کرده است که به تخریب زیرساخت های حیاتی در اوکراین افزوده است. این اقدامات عواقب ناگواری دارد و باعث رنج بی مورد می شود. جاده ها، مدارس و مراکز درمانی از این موشک انداز ها در امان نیستند.

وی در عین حال گفت: طرح ارسال غلات اوکراینی از دریای سیاه با همکاری سازمان ملل متحد به کاهش قیمت مواد غذایی کمک کرده و از تحویل گندم خریداری شده توسط برنامه جهانی غذا به افراد آسیب پذیر در یمن، اتیوپی، افغانستان و تضمین شده است. سومالی.

دیدگاهتان را بنویسید