بنادر توسعه یافته نیاز به دسترسی های مختلف جاده ای، ریلی و هوایی دارند


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916380

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گردانندگان پایانه های ایران با تاکید بر اینکه توسعه بنادر مستلزم زمین و حمایت کافی است گفت: بنادر توسعه یافته نیازمند دسترسی های مختلف جاده ای، ریلی و هوایی است و باید امکانات و زیرساخت های لازم برای حمل و نقل و ترانزیت را داشته باشد. از کالا..

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ شهرام بخشی پور، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گردانندگان پایانه های ایران با اشاره به اینکه کشورمان 5800 کیلومتر خط ساحلی دارد که باید از ظرفیت های اقتصادی آن در حوزه های مختلف به نحو مطلوب استفاده شود، گفت: اینطور نیست که ما. می تواند از تمام این نوار 5800 کیلومتری استفاده کند، باید از سواحل استفاده کنیم، اما باید با برنامه ریزی سرزمینی، سرزمین هایی که توان اقتصادی دارند را در نظر بگیریم و در جهت بهبود وضعیت دریا و بندر کشور گام برداریم.

وی توسعه اقتصاد دریایی را مستلزم ثبات اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود: ابتدا باید روابط سیاسی و اقتصادی مبتنی بر رشد باشد و سپس بتوانیم مسیر درست را در این مسیر ترسیم کنیم و به اهداف معیشتی مالی و اجتماعی خود برسیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گردانندگان پایانه های ایران با تاکید بر اینکه توسعه بنادر نیازمند زمین و حمایت کافی است، تصریح کرد: بنادر توسعه یافته نیازمند دسترسی های مختلف جاده ای، ریلی و هوایی هستند و باید امکانات و زیرساخت های لازم برای حمل و نقل و ترانزیت را داشته باشند. از کالا. بودن

بهشی پور با اشاره به اینکه متأسفانه در مقوله اقتصاد دریایی بر اساس شعار عمل کرده ایم و نتیجه قابل دفاعی نداریم، گفت: ظرفیت دریایی و بندری کشور بیش از تجارت فعلی کشور است و متاسفانه توسعه کشور اقتصاد دریایی طبق بیانات مقام معظم رهبری در سال های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

به گفته بخشی پور؛ باید بپذیریم که آگاهی مردم از دریا و اقتصاد دریایی کافی نیست و در عین حال بستر مناسبی برای توسعه اقتصاد دریا محور در تمام سطوح کشور فراهم نشده است تا ملت ایران بتواند از مواهب خداوند بهره مند شوید.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه پایانه داران ایران با تاکید بر اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی مظلوم هستیم، گفت: باید از ظرفیت دانشگاهی کشور برای تربیت نیروی انسانی متخصص استفاده کنیم. در حوزه دریایی و بندری و در سطح عاقلانه و به طور کلی در راستای گسترش فرهنگ دریایی حرکت کنیم.

یادآور می شود، اخیراً حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار تعدادی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشتند: استفاده از فرصت دریا و ظرفیت عظیم آن باید به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود. . با وجود این سابقه و سواحل طولانی دریا در شمال و به ویژه جنوب ایران، فرهنگ استفاده از فرصت های دریا در کشور مغفول مانده و باید به فرهنگ مشترک مردم تبدیل شود. وی همچنین با اشاره به سوابق دریایی ایرانیان در گذشته که باعث انتقال فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی به سایر نقاط جهان شد، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته توسعه سواحل مکران مطرح شده است. و دولت ها نیز از آن استقبال کرده اند، اما پیشرفت جدی در این زمینه وجود دارد، این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید