بندرامیرآباد آماده ارائه خدمات ویژه به متقاضیان ترانزیت مستمر کالا می باشد


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855677

محمدعلی ساعدی پور گفت: استفاده از مسیرهای ترانزیتی بندرامیرآباد و حمل کالا از طریق ریل به جنوب موجب صرفه جویی در هزینه و زمان ترانزیت کالاهای با امنیت بالا در منطقه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، محمدعلی اصل سعیدی پور صبح امروز در دیدار با اسراف اسوبایف دبیرکل تراسیکا ضمن تشریح مزایا و امکانات بندر امیرآباد با اشاره به اینکه بیشتر بورس های بندر امیرآباد با روسیه و قزاقستان است کاهش 50 درصدی تعرفه ها را به همراه داشت. اولویت در تخلیه و بارگیری کالا و اتصال خطوط ریلی به بنادر بزرگ شهید رجایی و امام خمینی (ره) به عنوان بخشی از مزایای مهم و آماده برای کشورهای ترانزیت از ایران است.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه تحت تاثیر تحریم های خصمانه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از بنادر ایران برای ترانزیت کالا هستند، گفت: امیرآباد آمادگی کامل برای اولویت دادن به کالاهای ترانزیتی و ارائه امتیاز برای ترانزیت کالا از آن بندر را دارد. . .

مدیرکل بنادر و دریا امیرآباد با بیان اینکه قرار گرفتن بندر امیرآباد در کریدور ترانزیتی شمال به جنوب فرصت ویژه ای را برای همسایگان حوزه دریای خزر و کشورهای عضو سایر تشکل های اقتصادی ایجاد کرد، گفت: استفاده از بندر امیرآباد. و مسیرهای ترانزیتی ریلی بار به جنوب در قیمت و زمان ترانزیت کالاهای با امنیت بالا در منطقه، در این راستا تمایل به ارائه خدمات ویژه به متقاضیان ترانزیت کالا از بندر امیرآباد و ارائه امتیازات تعرفه ای مناسب می باشد. یک مزیت مهم در انتخاب این مسیر.

دبیرکل تراسیکا در ارزیابی سفر خود به بنادر ایران به ویژه بندر امیرآباد گفت: کشورهای عضو تراسیکا به دلیل مشکلات در برخی مسیرها به دنبال مسیری مطمئن هستند. و اتصال به شبکه ریلی ملی ممکن است بهترین گزینه باشد.

اسوبایف با اشاره به اینکه راه اندازی سرویس حضوری در دریای خزر بسیار مورد توجه تراسیکا است، گفت: با توجه به تردد بالای کشتی هایی که بین بندر آکتائو قزاقستان و بنادر آذربایجان تردد می کنند، کشتی ها در این بندر تردد می کنند. خطوط با تمام ظرفیت کار می کنند تاخیر و صف های طولانی در بنادر هدف استفاده از ظرفیت نیروی دریایی و بندری ایران بسیار مهم است.

Trasica یک کریدور حمل و نقل بین المللی است که شامل اتحادیه اروپا و 12 کشور عضو از شرق اروپا، قفقاز و منطقه آسیای مرکزی است. هدف این کریدور تقویت ارتباطات اقتصادی، تجاری و حمل و نقل در دریای سیاه، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید