بنده بعد از برکناری بنده از ریاست فدراسیون فوتبال امتناع کردم/ دلایل شرایط فعلی همچنان در فدراسیون است!


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837255

در مورد برخی مسائل به هیئت مدیره اطلاع رسانی نشده است، اما فشاری برای جایگزینی دبیرکل وجود ندارد.

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: ما به یکی می گوییم به این دلایل با شما قطع همکاری می کنیم در حالی که کسانی که هنوز در فدراسیون حضور دارند مسئول این موارد هستند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ احمدرضا براتی یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال پس از جلسه امروز گفت: من در مورد موضوعاتی صحبت می کنم که در روزهای اخیر به صورت مستقیم یا طعنه آمیز درباره ما مطرح شده است. اینطور نبود و برخی از اعضای هیئت مدیره می خواستند به ما فشار بیاورند – و به ما تکیه کردند – یکی از دبیران را عزل و دیگری را جایگزین او کنیم.

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه تصریح کرد: مشکل از کیفیتی نبود که گزارش شده بود. مخصوصاً آمدم تا با اعضای مجمع صحبت کنم. چون اعضای فدراسیون فوتبال و خانواده محترم به من و شما رای دادند تا از منافع و حقوق خود در هیئت مدیره فدراسیون فوتبال دفاع کنیم. این توصیه یک روز و بنا به دلایلی تصمیم گرفت که کار با یک عزیز را متوقف کند. برخی از دلایل اخراج ها را افرادی دانسته اند که هنوز در فدراسیون هستند.

براتی گفت: برای من سوال برانگیز است. بنابراین نکته این است که این افراد به همین دلیل نمی توانند در سمت ها یا سمت های مورد نظر حضور داشته باشند و در بخش دیگری بسیار مفید باشند. آنها صادق هستند و تجربه کارایی لازم را در این زمینه نشان نداده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان به ویژه حسن کامرانی فر است، گفت: خیر، ایشان یک نفر نیستند و من حداقل به چهار پنج نفر نظر دارم که در خلوت به آقای سرپرست گفتم. بنابراین اینطور نیست که به شخص خاصی فشار وارد شود و مستندی در این مورد وجود نداشته باشد. وقتی اکثریت هستند سعی کردند این را در رسانه ها مطرح کنند و من که در اقلیت هستم چگونه می توانم این را تحریک کنم؟ جریان رسانه ای آنها می گوید من در اقلیت هستم و فشار می آورم. این کلمه چیست؟

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی کوتاهی های فدراسیون را به یک، دو یا سه عضو نسبت می دهند، اما قانون فوتبال جهان کجا می گوید اگر من بگویم فردی در فلان پست موثر نیست، علت ضرر آن است. فوتبال دولتی تعلیق است و چیزهایی از این قبیل. آنها مسائلی را مطرح می کنند که موضوعات کلیدی را پوشش می دهد. افرادی که مقصر اصلی اتفاقات گذشته بودند هنوز در فدراسیون هستند. تکلیف افرادی که به بهانه مشکلات با رئیس فدراسیون وارد عمل شدند، چه شد؟

براتی گفت: موضوع دیگری که از آن شکایت کردم، مسائل مهمی بود که اعضای هیئت مدیره باید از آن مطلع باشند، اما من شخصا از آن بی اطلاع بودم. مثلا نامه 12 فروردین با امضای دو تن از مقامات ارشد فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید با من که یکی از اعضای هیئت مدیره هستم و از قضا به قوانین ورزش هم آشنایی دارم، در میان گذاشته شده باشد. این نامه در 12 آوریل (23 آوریل) به فدراسیون رسید و 4-5 روز بعد جواب گرفت اما من نه اصل نامه را دیدم و نه پاسخ آن را. در حالی که اعضای مجمع فردا برای این مجمع در مجمع سخنرانی خواهند کرد. در حال حاضر اعضای مجمع در مورد برخی از اعضای هیئت مدیره سوال می پرسیدند و من در هیچ کدام شرکت نمی کردم.

دوستان با هیئت حاکمه خودشان تصمیماتی گرفته اند که من اعتراضی ندارم چون با هیئت حاکمه خودشان بوده است.» من امروز به این مسائل اعتراضی ندارم؟ در گذشته اگر اطلاع نداشتید چرا به ما اطلاع ندادید، اما همین الان می گویم که اعضای جلسه من نمی دانستم.

یکی از اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: سوال دیگر این بود که آیا هیئت در حد نصاب است یا خیر، اما ابتدا باید این موضوع در هیئت مدیره مطرح می شد و این طبق ماده 85 اساسنامه است. اگر به این نتیجه رسیدیم که در این موضوع به بن بست رسیده ایم و ابهام از کیفیتی برخوردار است که برای ما قابل حل نیست، باید استعلام می شد، یعنی استعلام می شد که ببینیم چگونه نوشته شده است. . باز هم می گویم چرا من به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره و یکی از اعضای حقوقی هیات مدیره در جریان این استفساریه و متن و تهیه آن نباشم تا امروز در این دوگانگی قرار بگیریم.

براتی اذعان داشت: گلایه من این است که اساسنامه رعایت نمی شود و گلایه ام این است که پاسخگوی اعضای مجمع هستم که از من توضیح می خواهند. اشتباه یک نفر به پای کل این گروه از جمله من که شاید بیشتر از من باشم نوشته شد که چرا شما مشروع بودید و این اشتباه صورت گرفت. من به چشمان اعضای مجمع نگاه می کنم و می گویم فشاری نیست و من اقلیت فشاری ندارم. در جای دیگر گفته شد که دنبال سهم هستم اما برای اولین بار می گویم که گزینه اول هستم، رئیس فدراسیون فوتبال و به شدت مخالفت کردم اما قبول نکردم. اگر بخواهند می توانند انکار کنند. آقای ماجدی لطف کرد و قبول کرد، اما وقتی من 100 سالم بود و می‌توانستم رهبر باشم و نپذیرفتم و بار مسئولیت را بر دوش دیگری انداختم، چه چیزی مهم‌تر از خواسته‌های من است؟

وی گفت: من فقط یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستم، در گذشته رئیس کمیته ای بودم که در دوره ریاست قبلی استعفا دادم و بر استعفای خود محکم ایستادم و ریاست را نپذیرفتم. چه چیز دیگری می توانم بخواهم؟ به صراحت می توانم بگویم که هیچ تقاضایی برای سهم و سهمی که من می خواهم وجود ندارد. من تا زمانی که مجمع بخواهد در مجمع هستم و هیچ دغدغه ای جز قانون و اعتبار مجمع ندارم. جماعت باید تصمیم بگیرند که خادم مورد اعتمادشان باشم یا نه و اگر نخواهند من نمی توانم داغتر از خاکستر باشم و اینجا بمانم.

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه از دلایل غیبت مهرداد سراج در جلسه مبنی بر اینکه تکلیف اختلافات موجود در مجمع فدراسیون فوتبال چه می شود اظهار بی اطلاعی کرد، گفت: در هر گروهی اختلاف نظر وجود دارد. و سلیقه ها نشان از پویایی مجموعه دارد.

براتی در پاسخ به صحبت هایی که در جلسه هیئت مدیره به یکدیگر زده شد، گفت: اجازه بدهید نظرم را بیان کنم و طبیعی است که اعضا در موضوعات مختلف با هم اختلاف نظر داشته باشند. دغدغه من رعایت قانون، اساسنامه و مسائل حقوقی است و قبول ندارم در فدراسیون مشکلاتی پیش بیاید و در بی خبری بمانم. اگر در جریان نباشم حتما به اهالی فوتبال اطلاع می دهم که به این سوال پاسخ دهند. من نمی خواهم در مورد مسائل دیگر صحبت کنم.

کامرانی فر در خصوص اینکه اعضای هیئت مدیره از وی تشکر کردند که در مورد فیفا پرسیده اند، گفت: قطعا برخی از من تشکر کردند و من اطلاعی ندارم اما از آنها تشکر نکردم. من گفتم دبیرکل مسئول مکاتبات فدراسیون است اما برای تحقق مصوبات هیات رئیسه اگر چیزی تصویب شد باید دبیرکل پاسخگوی آن باشد. نه اینکه قبل از مطرح شدن موضوع در هیئت مدیره و نظر کارشناسان و اداره حقوقی مسئول شخص دیگری فیفا را درست توصیف نکنیم و پاسخ فیفا بر اساس توضیحات ما باشد.

یکی از اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال گفت: آقای کامرانی فر انسان قابل احترامی است، کمک داور بین المللی ما بوده است، قطعا در رشته خود مهارت دارد، اما انتقاد ما نفی او نیست. از نظر شخصیتی قابل احترام است و از نظر فوتبالی هم رکورددار است. دوستان هم ممکن است خیلی از نظرات من را نقد کنند، اما اینکه هیئت مدیره برای کناره گیری از این فشار، سهمی بخواهد درست نیست. همانطور که گفتم ریاست فدراسیون را به من دادند اما نپذیرفتم.

براتی گفت: چه موضوعات مهم دیگری مطرح شد که هیئت مدیره از آن بی اطلاع بود. بحث دبیرکل مبنی بر اینکه بدیهی است رئیس فدراسیون برای انتخاب یا آزادی ایشان اقدام کند و من که خودم اساسنامه را نوشتم می دانم. با توجه به اینکه من در اقلیت هستم و بدون پیشنهاد رئیس فدراسیون چه فشاری می توانم وارد کنم؟ همچنین هرگز تأیید نشده است که اقلیت لزوماً به روش نادرست صحبت می کند و اقلیت می تواند کلمه درست را بیان کند.

وی در خصوص صحبت علی کفاشیان مبنی بر غیرقانونی بودن برکناری عزیزی هادم گفت: آقای کفاشیان بزرگتر و قابل احترام ما هستند و نظر کارشناسی خود را اعلام کرده اند. هیئت مدیره بنا به دلایلی تصمیم به قطع رابطه با رئیس فدراسیون گرفت. این موضوع نه تنها در اساسنامه ما بلکه در اساسنامه استاندارد فیفا نیز وجود دارد و در اساسنامه فیفا و AFC نیز موارد مشابهی وجود دارد و در این زمینه با این دو نهاد مکاتبه کرده ایم. به نظر می رسد بخشی از این مکاتبات اخیر که من هنوز ندیده ام به این موارد بستگی دارد. نظر آقای کفاشیان مانند همه نظرات شنیدنی و قابل احترام است. من هم بارها نادانی ام را مطرح کردم و جواب دوستانم را گرفتم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید