بهبود عملکرد اقتصادی آذربایجان غربی یک نیاز جدی است/ روند سرمایه گذاری باید تسهیل شود


زمان: 09:01h
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877438

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توانمندی های ویژه استان در بخش های مختلف، ارتقای شاخص های اقتصادی برای بهبود وضعیت توسعه را یک ضرورت جدی می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، محمدصادق معتمدیان امروز در مراسم تکریم و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی، تعامل و هماهنگی با حوزه های سازمانی درون و برون سازمانی دفتر اجرایی توسعه متوازن بویژه مناطق فقیر و دوردست، نظارت بر اجرای سیاست‌های توسعه سرمایه‌گذاری و سیاست‌های کلان، قوانین و اسناد بالادستی و ظرفیت و ظرفیت استان را از جمله وظایف این معاونت برشمرد و گفت: ظرفیت‌های مرزی استان امکان مدیریت و هماهنگی‌های مرتبط را فراهم کرده است. راه اندازی و فعالیت بازارچه های مرزی و مدیریت و دستورالعمل های آن باید با جدیت توسط معاونت اقتصادی پیگیری و اجرا شود.

وی با تاکید بر لزوم بسترسازی و هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی به منظور استفاده از فرصت های سرمایه گذاری کارآفرینان داخلی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای جذب تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه سرمایه گذاران همسایه، گفت: شرایط فعلی از طریق ایجاد شده است. شبانه روز کار جهادی و پرهیز از پشت میز نشینی.

معتمدیان رصد تحقیقات اقتصادی برای شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های استان برای سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و توسعه متوازن را مهم دانست و افزود: حمایت از تولید برای افزایش اشتغال به ویژه در بحث شرکت ها بر اساس دانش باید در کنار هم باشیم. و از تمامی فرصت های علمی و عملی استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: واحدهای تولیدی راکد یکی از دغدغه های جدی است لذا انتظار داریم مدیران با حضور در محل واحدهای راکد و نیمه راکد را احیا کنند.

معتمدیان حمایت از تولید را راهبردی کلیدی می داند و خاطرنشان می کند: پتانسیل استان در بخش های مختلف و عقب ماندگی در برخی شاخص های اقتصادی بر لزوم توجه به راهبرد اصلی حمایت از تولید تاکید دارد.

در این مراسم با تقدیر از زحمات نادر صادقی، جواد کرمی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید