بهبود یارانه ها تنها یک عامل بود و قیمت های جهانی افزایش یافت.

بهبود یارانه ها تنها یک عامل بود و قیمت های جهانی افزایش یافت.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز پنجشنبه در دیدار جمعی از نخبگان استان خراسان شمالی با گرامیداشت روز بیست و سوم ذی القعده با بیان اینکه این روز روز عبادت حضرت رضا (ع) است، خاطرنشان کرد: سال هاست که این روز عبادت حضرت رضا (ع) است. مردم استان خراسان شمالی مورد استقبال پرشور و محبت امام رضا (ع) قرار گرفتند و این مایه خوشحالی مردم این استان است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بهره گیری از دیدگاه نخبگان در مدیریت کشور، خطاب به آنان گفت: شما نخبگان نباید به چنین جلساتی با دولت بسنده کنید و سعی کنید پیشنهادات خود را به دولت برسانید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استاندار خراسان شمالی باید جلسات مستمری را با نخبگان استان داشته باشد، گفت: با بهره گیری از دیدگاه ها و ایده های ارائه شده در این گونه جلسات می توان اقدامات خوبی برای رفع مشکلات استان انجام داد. شک ندارم شما نخبگان خوش فکر کشور هستید و نظر شما را باید طعمه دید. هرجا که مردم در میدان بودند، کشور بسیار موفق بود.

رئیسی افزود: استان های خراسان شمالی و جنوبی همزمان استان شدند اما با وجود کارهای خوبی که انجام شده، استان خراسان شمالی کاستی های زیادی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی دارد، گفت: کشت گیاهان دارویی و توسعه آن در این استان می تواند ظرفیت اقتصادی بسیار بزرگی برای کشور باشد. توسعه کشت گیاهان دارویی را نباید تنها به کلمات محدود کرد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره تلاش دولت برای رسیدگی به مشکلات زنان بدسرپرست و بی سرپرست گفت: مسئله زنان و خانواده بسیار مهم است و تنها یکی از آنها مشکل زنان بدسرپرست است. ما در این دولت صندوق حمایت از زنان بدسرپرست را راه اندازی کرده ایم و نیاز است که خدمات مربوط به امور زنان و خانواده در استان ها فعال شود.

رئیس جمهور خطاب به استاندار خراسان شمالی افزود: زمینه را برای عرضه محصولات و صنایع دستی زنان در منازل فراهم کنید و بازارچه های دائمی صنایع دستی ایجاد کنید، تسهیلات و این نوع محصولات را در استان خریداری کنید.

رئیس جمهور با تشریح اهمیت نقش مالیات در مدیریت و تقویت اقتصاد کشور و اهمیت مقابله موثر و جدی با فرار مالیاتی، بر لزوم حمایت از اصناف در این زمینه تاکید کرد: قبلاً به سازمان امور مالیاتی تاکید کرده ام که اصناف.

رئیسی افزود: جلوگیری از فرار مالیاتی برای ممیزان مالیاتی مهم است. دلال هایی هستند که پول زیادی به دست می آورند اما مالیات نمی دهند.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود، فعالیت گروه های جهادی برای حل مشکلات کشور را مهم و موثر توصیف کرد و گفت: در حسینیه جماران هم گفتم برخی از دختران و پسرانی که در گروه های جهادی فعالیت می کنند ماه عسل خود را برای خدمت رسانی به مناطق می گذرانند. «ارزش جهاد در بین ملت ما هنوز بسیار بالاست و این ارزش اکنون در گروه‌های جهادی دنبال می‌شود. دولت وظیفه دارد از گروه‌های جهادی حمایت کند.

رئیس جمهور توسعه زیرساخت های ریلی را از دیگر نیازهای استان برشمرد و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه مسافر بسیار ضروری است.

رئیسی در خصوص افزایش قیمت کالاهای اساسی و کالاهای اساسی گفت: اصلاح نحوه اعطای یارانه تنها یکی از عواملی بود که باعث گران شدن این نوع کالا و در عین حال افزایش قیمت جهانی شد که یکی از آن ها جنگ بود. در اوکراین. .

رئیسی افزود: برخی از کشورهای اروپایی به دلیل گرانی کالاهای اساسی، روش توزیع کوپن را برای توزیع کالا در پیش گرفته اند و برخی کالاها در کشور خود به این شکل توزیع می شود.

رئیسی با ضروری دانستن کنترل قیمت ها و کاهش تورم گفت: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم تقریبا کل مبلغ 8 میلیارد و 4200 تنی که در سال 1400 برای تامین کالاهای اساسی اختصاص یافته بود توسط دولت قبل هزینه شد. در 5 ماه اول سال «ما پول نداشتیم اما 7 ماه کشور را اداره کردیم.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لزوم اصلاح الگوی کشت این مهم را تنها با کمک کشاورزان انجام داد و تاکید کرد: باید کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را در بازار داخلی تولید و تولید کنیم. برای دستیابی به این هدف باید زمینه کشاورزی را برای کشاورزان قابل پیش بینی فراهم کنیم. بسیاری از روستاها از تمامی امکانات رفاهی برای زندگی برخوردارند اما چون اقتصاد روستایی برای روستاییان مقرون به صرفه نیست این اقوام روستاها را ترک می کنند.

رئیسی گفت: باید اقتصاد روستایی را برای دهقانان سودآور کنیم و یکی از برنامه های دولت مردمی فعال سازی اقتصاد روستایی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: از مدیران اکیدا می خواهم افراد متحول کننده بی انگیزه و گمشده را در مناصب مهم قرار ندهند و راه را برای افراد متخصص، متعهد و متحول باز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید