بهترین بازیکن پرسپولیس از نظر آقای پیشکسوت

بهترین بازیکن پرسپولیس از نظر آقای پیشکسوت

مرتضی کرمانی مقدم در این گفت و گو با تمجید از ناصر محمدانی گفت که عشقش را به شماره 8 پرسپولیس می آورد. کرمانی مقدم البته اولین نفری نیست که چنین حرفی می زند اما بسیاری از بازیکنان شماره 8 پرسپولیس هستند. که اغلب معروف و ستاره بودند، عاشق فوتبال ناصر محمدانی بودند. مهاجم و تکنسین تیزی که وقتی در ورزشگاه آزادی به توپ می زند هزاران نفر را از خواب بیدار می کند و آنها را به وجد می آورد. خیلی ها هستند که او را یکی از سه بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران می دانند با اینکه فوتبالش به جنگ و … رفت و نتوانست به سطح استعداد بی نظیرش برسد. شاید اگر ناصر محمدانی با توانایی ها، سرعت و تکنیکی که امروز داشت بازی می کرد به یکی از معتبرترین مسابقات قهرمانی اروپا منتقل می شد. فرصتی دست داد تا دقایقی با ناصر محمدانی درباره صحبت های مرتضی کرمانی مقدم و حذف پرسپولیس از آسیا صحبت کنیم:

نظرت در مورد حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا چیست؟

واقعا تکان دهنده بود. بعد من نمی دانم چرا آقایان چنین شغل امیدوارکننده ای کردند؟ اتفاق تلخی هم برای هواداران پرسپولیس و هم برای استقلال بود. امیدوارم آقایانی که باعث حذف پرسپولیس از آسیا شدند پاسخگو باشند. هر چند می دانم که هیچکس این حادثه تلخ را بدیهی نمی داند!

با مرتضی کرمانی مقدم صحبت کردیم و او گفت ناصر محمدی به عشق شماره 8 پرسپولیس را پوشش داده است؟

آقا مرتضی مهربان است. او خودش سلطان فوتبال بود. همه چیز باید از قدرت بدنی به سرعت و تکنیک می رسید که شاید امروز در فوتبال ایران پیدا نشود.

در مورد شما هم همینطور. راستش ما بازیکن دیگری مثل ناصر محمدی نداریم که ورزشگاه بسازد؟

شما آن را دوست دارید، اما بازیکنان امروزی نیز بسیار خوب هستند. زمان ما تمام شده است و شما باید از جوانان امروز حمایت کنید.

ناصر محمدانی اگر امروز بازی می کرد چقدر هزینه می کرد؟

من مجبور نیستم به این سوال پاسخ دهم و بهتر است دیگران نظر بدهند.

به ما می گویند اگر امروز ناصر محمدانی با این ویژگی ها بازی کند، قطعا راهی اسپانیا، انگلیس و یکی از لیگ های معتبر خواهد شد و گران ترین بازیکن تاریخ ایران یا شاید آسیا می شود.

از شما خوب است گفتم گذشته تمام شده است.

آیا صادقانه فکر نمی کنید که می خواهید کمی دیرتر به دنیا بیایید؟

نه! هوای ما هم خوب بود. از جنوب شهر به پیراهن پرسپولیس و تیم ملی رسیدم. من به عضویت تیم منتخب آسیا درآمدم و در قطر هم بازی کردم. خدا آنقدر مرا دوست داشت که به این چیزها رسیدم. دیگر نشستن و پشیمانی جالب نیست.

بیایید ادامه دهیم! پرسپولیس چند هفته است که عملکرد خوبی داشته و توانسته حریفانی از جمله سپاهان را شکست دهد. یادم هست بعد از بازی با الهلال عربستان و شکست 3 بر صفر پرسپولیس گفتی شیراز بودی و اواخر بازی از عصبانیت بیرون آمدی؟

بله، فکر نمی کردم اینطوری این بازی را ببازیم. بدترین روز پرسپولیس، بهترین روز الهلال خورده شد و متاسفانه آن نتیجه حاصل شد. برای همین نتونستم بازی رو تا آخر ببینم و فرار کردم!

آخرین بازی های پرسپولیس که تا آخر توانستید تماشا کنید؟

(می خندد) بله، خدا را شکر موتور پرسپولیس کار می کند و بازی های خیلی خوبی انجام می دهد. بازی مقابل سپاهان عالی بود و یک پیروزی ارزشمند به دست آمد.

بهترین بازیکن پرسپولیس در آخرین دیدارها چه کسی بود؟

حال همه خوب بود اما خوشحالم که مهدی ترابی رفت. او بازیکن تاثیرگذاری است و وقتی خوب و سالم باشد، تیم شروع می شود.

البته یک پنالتی هم جلوی تراکتور از دست داد؟

فدای سرت! مهدی ترابی آنقدر خوب بود، تذکر داد و پاس گل داد که اصلا پنالتی نبود. در هر صورت مجازات است. شما بازیکنی را نمی شناسید که پنالتی را از دست نداده باشد.

یحیی گل محمدی هم بعد از بازی با تراکتورسازی دوباره اعلام کرد که مهدی ترابی اولین پنالتی بانوان تیمش است؟

یحیی گل محمدی بهترین مصاحبه را انجام داد. وظیفه سرمربی حمایت از بازیکنان تیمش است. مهدی ترابی نیز یکی از بهترین های پرسپولیس و فوتبال ایران است و همچنان بهترین پنالتی گیر این تیم است. اتفاقاً در دیدارهای بعدی باید پشت پنالتی بماند چون به نظر من پنالتی مقابل تراکتورسازی یک اتفاق بود.

خیلی ها معتقدند که استقلال در این فصل جدی ترین رقیب پرسپولیس است. شما هم همین نظر را دارید؟

جدول هم همین را می گوید. استقلال این فصل نسبت به فصول گذشته قدرتمندتر بود و عملکرد قابل قبولی به خصوص در دفاع داشت. البته انتظار همه ما پرسپولیسی ها تکلیف پرونده گل گهر است که هر چه زودتر مشخص شود.

شنیدی مهدی دادرس گفت این قضیه ربطی به پرسپولیس نداره؟

حاجی دادرس یکی از مدیران قدیمی، فوتبالیست و مرد خوبی است. شاید با عصبانیت این حرف را زده وگرنه همه می دانند که این قضیه دقیقا مربوط به پرسپولیس است. تصمیم کمیته استیناف ممکن است جدول را تغییر دهد و بهتر است زودتر درباره پرونده گهر سیرجان تصمیم نهایی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید