بهترین رگبار موجود در کشور برای بذر / فرآوری گیاهان دارویی؛ فرصتی برای بهبود فرصت های اقتصادی


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815110

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب استان سمنان انتخاب شد.

سید ابوالفضل والی گفت: بهترین بارج کشور در شهرستان های گرمسار و آرادان کشت می شود و به دلیل نبود فناوری و زیرساخت های لازم در استان برای فرآوری این گیاه ارزشمند، عمده آن به صورت خام به فروش می رسد و صادر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید ابوالفضل ولی، رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و حوضه آبخیزداری استان سمنان در گفتگو با مرآت گفت: گیاهان دارویی در مراتع استان؛ گیاهان دارویی در مراتع استان وجود دارد. وی ادامه داد: برای شناخت ضرورت و اهمیت کشت این گیاهان چه از نظر ایجاد پوشش گیاهی و چه از نظر بهره وری اقتصادی باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی تا حد امکان از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی انجام شود.

وی افزود: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در چند سال اخیر کارگروهی را برای بررسی و ساماندهی تولید گیاهان دارویی تشکیل داده تا با وزارت بهداشت و وزارت صنعت و سایر دستگاه های ذیربط در این زمینه همکاری کند. فرآوری گیاهان دارویی.

رئیس حوزه غیرفعال اداره کل منابع طبیعی و مدیریت حوضه آب استان سمنان اذعان داشت: متأسفانه به دلیل نبود دستورالعمل و سازوکار مناسب برای همکاری بین این بخش‌ها، کار به سرانجام نرسیده است و امیدواریم بتوانیم سیاست در دولت جدید به گونه ای است که گیاهان دارویی مهم است.

ولی با بیان اینکه گیاهانی مانند کتیرا، آنغوز، زبان گنجشک و گونه های مختلف دیگر عمدتاً در استان می روید، افزود: حدود 130 گونه پزشکی و صنعتی در استان سمنان وجود دارد که با توجه به وسعت استان سمنان و تنوع آب و هوا. کشاورزان در هر یک از شهرهای استان عمدتاً گونه های خاصی از گیاهان دارویی را پرورش می دهند.

رئیس اداره مراتع سازمان منابع طبیعی استان سمنان گفت: استان سمنان به عنوان یکی از استان های پیشرو در زمینه کاشت گیاهان دارویی از سال 95 کشت گیاهان دارویی را با سطح زیر کشت 5000 هکتار آغاز کرده و تا به امروز سطح زیر کشت به حدود 20000 هکتار رسیده است و از آنجایی که روش کاشت گیاهان دارویی در استان پرباران است. میزان کم آبی این گروه از گیاهان برای رشد و نمو کاملاً متناسب با اقلیم غالب استان سمنان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: فرآوری بیشتر و بهتر محصولات گیاهی تولید شده در استان سمنان و جلوگیری از خام فروشی کمک موثری به تولید ثروت و ارتقای عملکرد اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی استان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید