بهترین غذاهای پاییزی برای کاهش وزن

بهترین غذاهای پاییزی برای کاهش وزن

سلامت: گنجاندن میوه و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه یکی از بهترین توصیه ها برای حفظ تناسب اندام است.

این غذاها به دلیل داشتن فیبر و آب زیاد، نقش مهمی در افزایش احساس سیری دارند. با شروع فصل سرما معمولا میل به غذاهای چرب و سنگین افزایش می یابد که می تواند منجر به اضافه وزن شود.

بنابراین مصرف مواد غذایی در این فصل با تامین نیاز بدن به عناصر کمیاب در جلوگیری از کاهش وزن موثر خواهد بود.

اسکواش؛ سرشار از آب و آنتی اکسیدان

کدو تنبل یکی از محبوب ترین سبزیجات پاییزی است که به دلیل داشتن فیبر و آب زیاد، نقش مهمی در افزایش احساس سیری دارد. علاوه بر این، کدو تنبل سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند بتاکاروتن، ویتامین های A، C و B2، منیزیم، منگنز و آهن است. کدو تنبل همچنین دارای خواص ضد التهابی است و در مبارزه با سرطان و محافظت از سلامت قلب موثر است.

یک سیب؛ شیرینی طبیعی و افزایش سیری

سیب مانند بسیاری از میوه ها در کاهش وزن نقش دارد زیرا منبع غنی فیبر است و کالری کمی دارد. بنابراین، بدون مصرف کالری زیاد به جلوگیری از گرسنگی مداوم کمک می کند. به طور کلی غذاهای غنی از فیبر معده را پر می کنند و روند هضم کندی دارند. یک سیب متوسط ​​بیش از 4 گرم فیبر و حدود 95 کیلو کالری انرژی دارد. در مورد برخی افراد، خوردن سیب باعث می شود که طعم شیرین آن را احساس کنند و آنها را از هوس بیشتر شیرینی دور می کند. یک سیب را می توان به عنوان میان وعده علاوه بر یک صبحانه سبک از ماست و غلات کامل مصرف کرد.

سیب زمینی شیرین؛ نشاسته کمتری نسبت به سیب زمینی معمولی

سیب زمینی شیرین نسبت به سیب زمینی معمولی رنگ تیره تری دارد و بعد از خوردن کمی حس شیرینی ایجاد می کند. این ماده غذایی بسیار کم کالری و نشاسته کم است، اما منبع غنی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین A است، هر 100 گرم سیب زمینی شیرین 764 میکروگرم ویتامین A دارد که می تواند 85 درصد از نیاز روزانه بدن را تامین کند. نیاز دارد. سیب زمینی شیرین همچنین حاوی ترکیبات نشاسته ای است که به راحتی هضم می شود و منبع خوبی برای انرژی در حین ورزش است. فیبر فراوان موجود در این سبزی نیز به افزایش احساس سیری کمک می کند.

کلم بروکسل؛ خوشمزه و کم کالری

کلم بروکسل که به عنوان کلم یا فندق نیز شناخته می شود، یکی دیگر از سبزیجات کم کالری اما پر فیبر است و انتخاب خوبی در رژیم کاهش وزن خواهد بود. البته، کلم بروکسل فواید دیگری نیز برای سلامتی دارد. به عنوان مثال، منبع غنی ویتامین C است که در عملکردهای مهم بدن مانند انعقاد خون، تقویت ایمنی بدن، رشد و ترمیم بافت ها نقش دارد. ویتامین K فراوان موجود در آن نیز تأثیر مثبتی بر لخته شدن خون و ترمیم بافت استخوانی دارد.

گل کلم؛ غنی از عناصر کمیاب و فقیر از نشاسته

گل کلم یکی از بهترین غذاهای پاییزی است که به دلیل محتوای کم کالری و محتوای بالای برخی از ریزمغذی ها است. گل کلم حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی است که به حفظ سلامت سلول ها و مبارزه با سرطان کمک می کند. بوی خاص گل کلم مانند سایر انواع کلم به دلیل وجود ترکیبات گوگردی است که در کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان نقش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید