بهره برداری از خط انتقال گمانه شماره 3 به عمق 6.6 کیلومتر در منطقه سیستان


ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891893

حسین مدرس هیبانی با اشاره به راه اندازی یک هزار مترمکعب آب شیرین کن در چاه عمیق شماره 3 منطقه سیستان، گفت: خط انتقال 6.6 کیلومتر این چاه عمیق نیز در هفته دولت به بهره برداری می رسد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون حسین مدرس خبانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تشکیل ستاد غدیر همگان در جریان اولویت های منطقه سیستان قرار گرفتند و برنامه ریزی مناسبی برای تحقق این اهداف انجام شد.

وی افزود: در حوزه آب باید با برنامه ریزی وابستگی خود را به منابع نامشخص جدا کنیم و در تامین آب به خودکفایی و خودکفایی برسیم.


مدرس حبانی بیان کرد: آب چاه ها می تواند بخشی از نیاز صنعت، معدن، کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری منطقه سیستان را تامین کند.


وی خاطرنشان کرد: هر فردی که بخواهد در منطقه سیستان سرمایه گذاری کند می تواند آزادانه از طریق چاه متناسب با نیاز آبی منطقه تامین آب کند.


استاندار با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در سیستان اشتغال است، بسته اشتغال سیستان در حال اجراست اما نیاز به تسریع دارد، گفت: یکی دیگر از ظرفیت های استان مرزنشینی است که در این راستا مقدمات ایجاد یک عبور سوخت با مرز افغانستان و ما می خواهیم مانند آنچه در بلوچستان با مرز پاکستان داریم، در سیستان نیز ایجاد کنیم که در مرحله اول مرزنشینان بتوانند از تسهیلات ترانزیت سوخت تا شعاع استفاده کنند. 20 کیلومتر از مرز و در مرحله دوم تا شعاع 50 کیلومتر.


وی افزود: محور بعدی قرارگاه غدیر ارتقای شاخص های سازندگی در منطقه سیستان است تا بتوانیم به توسعه سیستان و استان کمک کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید