بهره برداری از 155 پروژه کلیدی راه سازی / ایمنی در 59 نقطه جاده ای حادثه خیز


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879285

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی:

جعفر شهامت گفت: در سفر اخیر هیئت دولت به استان، 155 پروژه راهسازی جدید در بخش راه های روستایی با پوشش راه های روستایی و فرعی، ایمن سازی راه ها و احداث پل راه اندازی شد که قراردادها برای آنها منعقد شد. شهریور امسال کار خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به خراسان شمالی اظهار داشت: در این سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی ، پروژه راهسازی استان افتتاح شد.

شهامت گفت: این پروژه های راهسازی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شامل 40 کیلومتر زیرسازی و آسفالت راه روستایی، 30 کیلومتر راه فرعی روستایی و هفت کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در استان بود که بهار امسال به پایان رسید. “آنها بودند.

وی همچنین افزود: در این سفر سه نقطه در مسیر جاده ای که در معرض حادثه بودند ایمن سازی شد و سه پل واقع در منطقه کلاته یاور، شوگ آباد و شوگان شهرستان جاجرم نیز که ساخته شده بود به بهره برداری رسید. این سفر.




تصویب 1610 میلیارد تن اعتبار از سفر هیئت دولت به استان برای راهسازی

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان مصوب شد که هزار و 610 میلیارد تن اعتبار برای راه های روستایی آسفالته شده، تامین کننده نقاط حادثه- عبادت، پوشش جاده های فرعی استان و همچنین عملیات راهسازی در محور اسفراین – شیروان – باجگیران.

وی افزود: اعطای این وام مصوب به صورت 100 درصدی و نقدی (نه به صورت اسناد خزانه) خواهد بود.

شهامت با اشاره به زیرسازی و آسفالت راه های روستایی گفت: در این سفر ریاست جمهوری به استان که مصوب شد یک هزار میلیارد تن برای فصل زیرسازی و آسفالت راه های روستایی استان اختصاص یابد، این اعتبار برای زیرسازی و زیرسازی است. آسفالت راه های روستایی بالغ بر 50 خانوار هزینه می شود.

وی افزود: تصویب این وام مصوب سه ساله است و سالانه باید 120 کیلومتر راه روستایی در استان ساخته و آسفالت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در این راستا تا پایان شهریورماه امسال 32 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت می شود.

وی افزود: اولویت اصلی در زمینه زیرسازی و آسفالت راه های روستایی محورها خواهد بود که چند روستا در یک محور از این عملیات راهسازی بهره مند می شوند.

شهامت در عین حال درباره استان آسفالته راه های روستایی گفت: میانگین ارزش استان با آسفالت راه های روستایی 71 درصد است در حالی که میانگین کشوری 81 درصد است.

وی افزود: در حال حاضر میانگین بهره مندی از راه های آسفالته روستایی استان تا 10 درصد از میانگین بهره مندی کشوری این راه ها عقب است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در صورت آسفالت 200 کیلومتر از راه های روستایی استان این عقب ماندگی 10 درصدی جبران می شود.




وام ۲۱۰ میلیارد تنی ایمن سازی راه های استان تصویب شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی همچنین به ایمنی نقاط حادثه خیز استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 59 نقطه حادثه خیز در خراسان شمالی فراهم شده است اما همچنان 40 نقطه حادثه خیز دیگر استان نیاز به ایمن سازی دارد. . که باید انجام شود.

وی با اعلام اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان 210 میلیارد تن اعتبار برای ایمن سازی نقاط پرحادثه استان تصویب شد، افزود: تا پایان شهریورماه سال جاری 5 محور حادثه خیز دیگر بیمه می شود.

شهامت افزود: ایمن سازی محور جاده دربند – راز و جرگلان در ماه آینده تکمیل می شود و به این ترتیب 9 قوس پرخطر حذف می شود.

وی همچنین گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان وام 200 میلیارد تنی برای پوشش راه های فرعی استان تصویب شد که تا پایان شهریور ماه سال جاری 31.5 کیلومتر از راه های فرعی و روستایی استان را پوشش می دهد.




ساخت 14 پل در حال ساخت

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز به احداث پل در محورهای جاده ای استان اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته 18 دستگاه پل در استان به بهره برداری رسیده و سه دستگاه دیگر نیز به بهره برداری رسیده است. حذف در بهار سال جاری دستگاه های جدید.

وی گفت: 14 پل دیگر هم اکنون در دست ساخت است که هفت پل تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.

شهامت افزود: در مجموع در این سفر در سر فصل های مذکور عملیات اجرایی 155 پروژه راهسازی جدید به بهره برداری رسید که قراردادهای آنها منعقد شد و تعدادی از این پروژه ها تا شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.




تحویل 8200 تن قیر به پیمانکاران جهت فعالیت راهسازی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود از تحویل هشت هزار و 200 تن به پیمانکاران راه روستایی و راهسازی استان در سال مالی 1401 خبر داد و گفت: با تامین از این حجم قیر برای پیمانکاران قیر در چهار سال گذشته در این حوزه در استان تخلف شده است.

وی همچنین در مورد تقاضای قیر از سوی شهرداری های استان گفت:

شهامت گفت: با توجه به تمرکز مراجع نظارتی و پیگیری های این اداره، در نهایت توانستیم با شهرداری شیروان تفاهم نامه امضا کنیم تا این شهرداری بتواند با معادل قیر مورد نیاز در آسفالت همکاری کند. راه های روستایی و فرعی».

وی افزود: اجرای این تفاهم نامه با شهرداری اسفراین نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: در توافق با شهرداری جاجرم مقرر شد در آسفالت بخشی از محور جاجرم – امیرآباد معادل قیر لازم مشارکت شود.




احداث دیوار حائل در محدوده جاده خندقلو در صورت بروز حادثه

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی همچنین با بیان وضعیت اقدامات اصلاحی و اصلاحی محور بجنورد – آشخانه در نقطه خندقلو اظهار داشت: این جلسه در سال 98 در این نقطه انجام شد که در این محور. قسمت این برخورد جاده ای به صورت رانش اتفاق افتاد.

وی گفت: با این جلسه تردد در محور جاده قدیم جابه جا شد و عملیات درمان اولیه و اورژانسی آغاز شد.

شهامت افزود: با ارزیابی های انجام شده عملیات ترانشه روباز در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد این محور جاده ای به مدت یک ماه تا پایان عملیات بهسازی بسته شود.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی این امر سست بودن خاک منطقه و بارندگی های بهار 98 بوده است، افزود: عملیات فنی در این محور اندکی توسعه یافته اما با اقدامات انجام شده و حرکت وضعیت آن تثبیت شده است. در این محور به وضعیت قبلی بازگشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: احداث دیوار حائل در این نقطه از جاده خندقلو تا زمانی که وضعیت تثبیت شده خاک پایدار باشد و در صورت استقرار با نظارت مستمر، این دیوار حائل به پایان نخواهد رسید. ساخته خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیمانکار جاده بوینورد-آشنه در روند ساخت کوتاهی نکرده است؟ وی اعلام کرد: در روند اجرای این طرح کوتاهی و کوتاهی وجود ندارد و موضوع در حال پیگیری است.

شهامت در ادامه به فرورفتگی در محور بوینورد – شیروان در نوار قدیم حوالی شهر شیروان اشاره کرد و گفت: این محور حدود 20 سال است که تحت بار بوده که در سال 1377 به دلیل سیلاب و افزایش رطوبت خاک، بارگیری شده است. فرورفتگی در جاده در این مسیر و اداره کل نسبت به تعمیر آن اقدام کرد که بسیار گران است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیمانکاران عملیات راهسازی در محورهای بوینورد-آشنه و بوینورد-شیروان شرکت ساختمانی وزارت راه و شهرسازی هستند، اما طی هماهنگی های انجام شده بین وزارت راه و شهرسازی و راه. و سازمان حمل و نقل، عملیات حمل و نقل، تصحیح و تصفیه خودرو در کشور در این دو محور بر عهده این اداره کل است.




ساخت محور ایرقایه – کازان قیه در دستور کار نیست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در خاتمه از تقاضای مردم راز و جرگلان برای زیرسازی و آسفالت جاده ایرکای – کازان گی که دو استان خراسان شمالی و گلستان را به هم متصل می کند، خبر داد: منابع موجود. و وام پایه است اولویت راهسازی روستاهای بالای 50 خانوار و در صورت وجود محورهای خارج از این اولویت باید به تصویب شورای برنامه ریزی شهر و بخشداری برسد تا در دستور کار دستگاه اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید