بهره برداری از 420 پروژه بهسازی شبکه برق با اعتباری بالغ بر 880 میلیارد تومان در آذربایجان غربی


ساعت: 15:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897438

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اعلام کرد؛

در راستای تامین برق، کیامهر از اجرای 420 پروژه بهسازی شبکه با اعتباری بالغ بر 880 میلیارد تومان خبر داد و گفت: موافقت برای ایجاد 1500 کیلومتر شبکه مسی اخذ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، طاهر کیاماچر در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: صنعت برق زیرساختی برای توسعه است و اگر جریان برق به ارائه خدمات ادامه پیدا نکند، با اختلال مواجه خواهیم شد. .

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رتبه هشتم کشور را از نظر تعداد مشترک دارد، افزود: یک هزار و 591 مگاوات برق در استان تولید شده است و تا پایان سال 140 مگاوات برق اضافه می شود و نیاز مصرف آذربایجان غربی است. 1400 مگاوات است.

وی با تاکید بر وجود 143 پست توزیع، ادامه داد: یک میلیون و 380 هزار مشترک داریم و مشکل اصلی تولید عدم هماهنگی بین تولید و مصرف است.

کیامهر اذعان داشت: در حال حاضر در مجموع 30 هزار کیلومتر خط انتقال و 21 ترانسفورماتور داریم و امسال پیک مصرف 1200 مگاوات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در بخش های افزایش تولید، استفاده از ذخایر آب، انتقال تعطیلی واحدهای تولیدی در روزهای جمعه به روزهای عادی، مدیریت و هدفمندی تعطیلی چاه های کشاورزی، داخلی. و مشوق های کشاورزی، صرفه جویی و تغییر ساعت در ادارات، نصب کنتورها و نرم افزارهای هوشمند جهت کنترل و مصرف، امکان اتوماسیون شبکه و کنترل از راه دور و با در نظر گرفتن خود مشترکین، امسال قطعی برق نداشتیم.

در راستای تامین برق، کیامهر از اجرای 420 پروژه بهسازی شبکه با اعتباری بالغ بر 880 میلیارد تومان خبر داد و گفت: موافقت برای ایجاد 1500 کیلومتر شبکه مسی اخذ شده است.

وی در خصوص روشنایی جاده ها نیز گفت: انتقادات مردم در این زمینه درست بود و امسال به دلیل مدیریت تقاضا، آن را یک روز در میان متوقف کردند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: با وجود کشف و ضبط چندین معدنکار و تشکیل پرونده قضایی برای آنها، اما کشف بزرگترین معدنکار استان صحت ندارد.

طاهر کیامهر افزود: با توجه به کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، ماینینگ ماینرها کاهش یافته و ماینرها به شدت تحت کنترل هستند.

وی یکی دیگر از مشکلات صنعت برق را سرقت کابل های برق عنوان کرد و ادامه داد: هزینه سرقت ماهیانه حدود یک میلیارد تومان است که بار مالی برای شرکت به همراه دارد و در این زمینه با نیروی انتظامی توافق شده است تا جلوگیری از این پدیده شوم

کیامهر اذعان داشت: در آذربایجان غربی قبل از تغییر ساعت 15 مگاوات کاهش مصرف داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: برق غیرمجاز مشترکان داخل و خارج محدوده به مراجع قضایی معرفی شده و به دلیل مسائل قانونی اجازه واگذاری انشعاب را نداریم.

کیامهر ادامه داد: امسال 24 هزار انشعاب غیرمجاز جمع آوری شده و بیش از 1500 شعبه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد شبکه انتقال برق نیاز به تعمیر و بازسازی دارد، تاکید کرد: امسال مجوز تعمیر 1500 کیلومتر شبکه دریافت شده که 400 کیلومتر آن در مرحله اجراست.

کیامهر در ادامه در خصوص قطعی برق جنوب استان در فصل زمستان گفت: اقدامات و اقدامات لازم از ابتدای مهرماه برای رفع مشکلات برق رسانی در فصل زمستان انجام شده تا قطعی ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید