بهره برداری از 50 مخزن بتنی در دستور کار قرار دارد


ساعت: 09:19
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878285

کاشفی معاون سیما، منظر و فضای سبز یزد از تقسیم شبکه آبرسانی به فضای سبز یزد خبر داد و افزود: 50 مخزن بتنی آب در حال بهره برداری و 10 مخزن بتنی دیگر در دست ساخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد سعید کاشفی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اهمیت آب در استان یزد اظهار داشت: با توجه به اقلیم کویری استان یزد، مصرف مناسب آب برای این امر اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: در این راستا شبکه آب در شهر یزد به مناطق سبز تقسیم شده است و قابل توجه است که در حال حاضر شهر یزد حدود 890 هکتار فضای سبز شامل پارک ها، معابر سبز، پارک های بزرگ و جنگل کاری دارد. در حومه شهر. .

معاون سیما، منظر و فضای سبز شهری یزد با تاکید بر اینکه آبیاری و محدودیت منابع آبی مهم ترین موضوع توسعه و نگهداری فضای سبز است، گفت: 12 حلقه چاه آب شهرداری یزد تامین کننده اصلی آب برای فضای سبز است. مناطق شهر و در سازمان اخیرا از حداکثر پتانسیل، توسعه شبکه آب مناطق سبز استفاده کرده است.

کاشفی گفت: طول شبکه گسترده آب مناطق سبز حدود 420 کیلومتر است که چاه ها، مخازن و بخش هایی از فضای سبز را به هم متصل کرده است.

وی با اشاره به روش های مختلف آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب گفت: با توجه به کم آبی، حذف روش های آبیاری مخازن و سیلاب ها و اعمال روش های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره ای و زیرزمینی در دستور کار سازمان قرار گرفته است. از سال 1399 تا 1401 بسیاری از معابر از جمله بلوار شهید واعظ، بلوار شهید بهشتی، شهید گاندی، بسیج، شهید عاصی زاده، موسی بن جعفر، امام جعفر صادق (ع) و خیابان مهدی تحت پوشش آبیاری قرار گرفتند.

معاون سیما، منظر و فضای سبز شهری یزد افزود: تجهیز و بهره برداری از مخازن ذخیره آب نیز یکی از موضوعات مورد توجه این سازمان در سال های اخیر بوده که در حال حاضر 50 مخزن بتنی ذخیره آب و 10 مخزن بتنی دیگر در حال بهره برداری است. مخزن در آن در حال ساخت است.

کاشفی با اشاره به طرح تفکیک کامل ورودی آب شرب از عرصه های سبز گفت: طرح جداسازی کامل ورودی آب شرب از عرصه های سبز یکی از طرح های مهم سازمان است. و فاضلاب معرفی شده و حذف حداقل 30 انشعاب دیگر در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی افزود: استفاده از پساب برای آبیاری فضاهای سبز نیز موضوعی است که در اکثر شهرهای بزرگ به آن پرداخته شده است و این سازمان به همراه نظارت بر توزیع فاضلاب توسط شرکت های آب منطقه ای اقدام به احداث خط انتقال 6500 کیلومتری کرده است. از پل الغدیر تا پارک، طبیعت محیطی ایجاد کرده است که دو مخزن 500 متر مکعبی را در ورودی مسیر و انتهای مسیر به هم وصل می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید