بهره بردار معدن کیزلک به تعهدات خود عمل نکرده است/ فعالیت معدنی قانونی است

حامد فتوحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به قدمت فیلم منتشر شده گفت: تکرار فیلم از اعتراض اهالی روستای کزلک یک شیطنت رسانه ای است.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع معدن آبق افزود: در اولین روزهای مسئولیت خود در استان به دلیل حساسیت معدن، جلسات متعددی با مدیران دستگاه ها در زمینه صمت، منابع آب، کشاورزی، جهاد و… برگزار کردم. محیط زیست.

این معدن نیز دارای مجوز 20 ساله است

بخشدار آبیک با اشاره به مجوز 20 ساله معدن کازلک گفت: اکنون با وجود گذشت حدود 14 سال از تاریخ انقضای پروانه، اهالی روستا مدعی هستند که معدنچی زمین آنها را تصرف کرده است که باید حتماً تحت پیگرد قانونی . . از طریق قوه قضاییه.» معدنچی مدعی است مجوز بهره برداری از این زمین ها را گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: بهره بردار معدن کزلک وظایفی از قبیل کاشت درخت، مالچ پاشی و زیرسازی در جاده کزلک انجام نداده است که در مصوبات این موارد تاکید کردیم که برخی از این مصوبات محقق شده است.

فتوحی گفت: سازمان محیط زیست را موظف کرده ایم که در یک بازه زمانی چند ماهه معادن و تغییراتی که در محیط ایجاد می کنند گزارش دهد.

وی در پایان گفت: با وجود اینکه از حضور معادن در شهرستان آبیک راضی نیستیم اما با مجوز وزارت صمت کار می کنند و باید در این زمینه شرایط را نظام مند کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید