بهره مندی 223 دانش آموز دبیرستانی از اعتکاف علمی / فعالیت پروژه راه روستایی درمیان


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834667

گربانپور مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت: در تعطیلات نوروزی اعتکاف آموزشی در شش مدرسه دوازدهم شهرستانی و مسابقات دانش آموزی برگزار کردیم که 223 دانش آموز در این اعتکاف علمی شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، قربانپور مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان ظهر امروز در اولین جلسه شورای شهر درمیان در سال جاری گفت: با شروع حضور مدارس پس از حدود دو سال تعطیلی، شاهد حضور 100 درصدی دانش آموزان در مدارس شهری هستیم.

وی افزود: تعطیلات دو سال اخیر تبعات زیادی به خصوص برای مقطع ابتدایی داشته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت: برای جبران بخشی از عقب ماندگی دانش آموزان کلاس های اصلاحی در تمامی مدارس برگزار می شود همچنین کلاس های جبرانی و اوقات فراغت نیز با هدف جبران عقب ماندگی تحصیلی برگزار می شود.

قربانپور به پروژه مهر اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی آینده، آماده سازی فضای مدرسه و توسعه تجهیزات را در نظر داریم.

وی افزود: در همین راستا در ایام تعطیلات نوروزی در 6 مدرسه سطح شهر برای پایه دوازدهم اعتکاف آموزشی و مسابقاتی برگزار کردیم که 223 دانش آموز در این آزمون علمی شرکت کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان گفت: رویکرد آموزش و پرورش علاوه بر توجه از رشته های نظری به رشته های فنی و کار و دانش است.

گربانپور گفت: مهمترین برنامه های ما با محوریت برنامه های بزرگداشت هفته معلم است که از 13 اردیبهشت ماه آغاز می شود.

وی افزود: برنامه قدردانی از معلم، تجلیل از خانواده های فرهنگیان جان باخته، تجلیل از شهدای فرهنگی، تبلیغات محلی و تجلیل از 1300 فرهنگی شهرستان برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان از فرهنگیان پیشکسوت تقدیر کرد و گفت: 90 نفر از همکاران ما بازنشسته شده اند اما به دلیل محدودیت بودجه نمی توانیم از این تعداد تجلیل کنیم اما اگر دستگاه ها با ما همکاری کنند این اقدام انجام می شود. “

نوری مقدم مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای درمیان نیز در این نشست گفت: در درمیان طول مجتمع راهداری 1090 کیلومتر است که 20 کیلومتر آن یک طرفه اصلی، 148 کیلومتر دو راه اصلی است. و 90 کیلومتر راه است و 297 کیلومتر راه روستایی و 465 کیلومتر راه خاکی داریم.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان درمیان گفت: پروژه راه روستایی کلاته نظر و دانهی فعال است و انشاالله تا پایان سال مالی در مجموع 7 کیلومتر آسفالت کنیم.

نوری مقدم گفت: پروژه دیگر مربوط به راه روستایی نگینان – بیدسک است که فعال است و انشالله تا پایان سال مالی کل آسفالت راه به اتمام می رسد.

وی گفت: پروژه راه روستایی سید آباد را داریم که زیرسازی آن در حال انجام است و انشاالله تا پایان سال مالی بتوانیم آن را به اتمام برسانیم.

مدیر راهداری و راهداری شهرستان درمیان به پروژه پل در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بتن ریزی این پروژه در حال انجام است و به زودی انجام می شود.

نوری مقدم گفت: روسازی آسفالت محور بیرجند – اسدی به طول یک هزار و 800 متر و روکش آسفالت محور طبس – آواز به طول 5 کیلومتر و 700 متر با اعتبار ملی انجام شد.

وی گفت: روکش آسفالت روستای فورگ از محل وام های شهرستانی انجام شده و چند روکش جدید نیز در دست اقدام است که انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید