بهره وری دارایی های دولت گام بزرگی در جهت رشد اقتصادی است

ساعت: 20:41
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922392

معاون اول رئیس جمهور گفت: با تصویب و اجرای دستورالعمل اجرایی تولید دارایی های دولت، کمک شایانی به رشد اقتصادی و افزایش بهره وری از دارایی های مازاد دولت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دومین جلسه شورای عالی تولید دارایی های دولتی عصر امروز چهارشنبه به ریاست محمد محبر معاون اول رئیس جمهور تشکیل و آیین نامه اجرایی تولید دارایی های دولتی بررسی و تصویب شد.

در این جلسه که وزرای اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگانی از دستگاه ها و نهادهای ذیربط حضور داشتند، مخبر تاکید کرد که تولید دارایی های دولتی گامی بلند است. در راستای اجرای اصلاح ساختار بودجه، اجرای این مهم به رشد اقتصادی و افزایش بهره وری اموال مازاد دولت کمک قابل توجهی خواهد کرد.

در این جلسه اعضای آیین نامه اجرایی تولید دارایی های دولت از جمله ترتیبات تصمیم گیری شورای اجرایی، اعمال مصوبات، گردش وجوه، روش های تولید، ارزیابی، ارزش افزوده، مستندسازی و تثبیت مالکیت، حل و فصل اختلافات، اعمال روش های تولید و فرهنگ عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ذیل اعضای جلسه پیشنهادات و تصمیمات خود را در خصوص موادی از آیین نامه اجرایی تولید دارایی های کشور از جمله اعطای اختیارات به شورای عالی تولید دارایی به استان ها، نحوه نظارت بر بازرسی و ارزیابی در فرآیند تولید دارایی های دولتی، ایجاد دسترسی ها و مدل های لازم برای تسریع فرآیند تولید. ، ارائه راهکار برای تولید پروژه های نیمه تمام و همچنین جلب مشارکت مردمی با همکاری دستگاه های دولتی.

لازم به ذکر است تامین مالی پروژه های عمرانی نیمه تمام از طریق املاک و اراضی مازاد دولت، واگذاری مالکیت اماکن تفریحی، اقامتی و توریستی به مردم در قالب تدارکات عمومی، بهینه سازی فضاهای اداری از طریق مبادله ساختمان های اداری و تغییر موقعیت جغرافیایی، احیای شرکت ها و بنگاه های زیان ده دارای دارایی ثابت و حرکت اجتماعی، شناسایی دارایی های مازاد دولتی توسط مردم است که شامل مزایا، اهداف و طرح های اولویت دار است که با اجرای دولت قابل تحقق است. بهره وری دارایی

شورای عالی بهره وری دارایی های کشور پس از تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی و با تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به منظور ارتقای بهره وری اقتصادی و اصلاح ساختار بودجه کشور تشکیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید