بهشت میوه های لوکس بدون منجی! / خسارات جبران ناپذیر به مردم مرز صفر


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903334

بخش کاشیکور شهرستان سرباز با جمعیتی بالغ بر 13 هزار نفر و فاصله 15 کیلومتری از مرکز و 70 کیلومتری دورافتاده ترین روستا منتظر ایستگاه آتش نشانی برای مقابله با حوادث و کاهش تلفات آتش سوزی و تحقق اصل روستایی است. توسعه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، تا زمانی که حادثه ای رخ ندهد و خسارتی وارد نشود، همه وقت خود را در خوابی بی دغدغه می گذرانند و هیچ برنامه ای برای حوادثی که ممکن است رخ دهد و حتی گاهی غیرقابل جبران باشند، مانند حادثه آتش سوزی، ندارند. زیرا گاهی اوقات اتفاق می افتد، فقط دامن مردمی را می گیرد که سرمایه خود را از دست می دهند و بسیاری از اوقات راه حل های آنها جواب نمی دهد و تنها قربانیان و بی تدبیری مسئولان را می ماند.

فیلم آتش سوزی باغات، حوادث منجر به آتش سوزی و سوختن کلاه روستاییان که هر از چند گاهی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و حوادثی که به دلیل نبود ماشین آتش نشانی و آتش سوزی خسارت اقتصادی قابل توجهی به مردم وارد می کند. موتور به موقع به مناطق دورافتاده و کوهستانی شهرستان سرباز نرسید تا آتشی را که دود آن به چشم روستاییان رسیده بود مهار کند.


در سال های گذشته و سال های گذشته چندین بار آتش سوزی باغ های دهقانان ولسوالی کشیکور و نیز کپرها را که تنها محل زندگی اهالی قریه است، از بین برده و خسارات بیشماری را به مردم وارد کرده و به دلیل نبود آتش سوزی. و ماشین های آتش نشانی در هنگامی که آتش سوزی رخ می دهد، آنها فرصت را از دست می دهند تا آتش را زودتر کنترل کنند.



سروز به عنوان یک شهر آتش نشانی ندارد

یاسر ملک رئیسی بخشدار سرزاب کشیکور در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نبود ایستگاه آتش نشانی در این بخش گفت: شهرستان سرزاب به عنوان یک شهرستان فاقد ایستگاه آتش نشانی است، پیگیری و مکاتبات مناسب انجام شده است. انجام شده است، اما مردم این شهر و بخش همچنان از نبود ایستگاه آتش نشانی رنج می برند.


وی با بیان اینکه نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی مرتبط با دهیاری در نصیرآباد قرار دارد، افزود: قطعه نصیرآباد از مرکز قطعه کیشور 15 کیلومتر فاصله دارد اما تا آخرین نقطه این قطعه بیش از 70 کیلومتر فاصله دارد و به دلیل صعب العبور بودن این قسمت ها. مسیرها زمان زیادی طول می کشد تا به مقصد برسید.


بخشدار کاشیکور با بیان اینکه مناطق شهرستان سرزاب کوهستانی و صعب العبور است، گفت: دهستان کشیکور 13 هزار نفر جمعیت دارد و فاصله روستاها تا مرکز شهرستان حدود 70 کیلومتر است و در صورت وقوع حادثه، بیش از 10 دقیقه طول می کشد تا ماشین آتش نشانی سرزاب برسد و 2 ساعت طول کشید تا به محل حادثه رسید که منجر به سوختن کامل باغات و زمین های کشاورزی روستاییان شد.



کمبود اعتبار دلیل نبود ایستگاه آتش نشانی در سیرذات است


وی با اشاره به نامه نگاری ها و اقدامات بعدی گفت: برای واگذاری زمین در مرکز و بخشی از شهر سرباز مشکلی نداریم، تامین اعتبار و استقرار ایستگاه مشکل اصلی ساخت ایستگاه آتش نشانی در این شهرستان است. “


ملک رئیسی با اشاره به آتش سوزی های سال گذشته در شهر سرباز اذعان داشت: سال گذشته 6 مورد آتش سوزی در این شهرک رخ داد که به دلیل عدم به موقع خودروهای آتش نشانی چندین خانه محل سکونت اهالی روستا به طور کامل در آتش سوخت.


وی با بیان اینکه آتش سوزی بیشتر در فصل تابستان و گرما رخ می دهد، خاطرنشان کرد: آتش سوزی در منازل مسکونی و مزارع بیشتر به دلیل نوسانات برق و در باغ ها به دلیل انباشت ضایعات چوب و بی توجهی کشاورزان رخ می دهد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید