بهشت هرمزگان صیفی جات خارج از کشور/ وقتی کشاورزان به دولت کریمه تکیه می کنند

ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800005

گستردگی دلالان، نبود مشتری و عدم صادرات صیفی جات در فصل برداشت در جنوب کشور باعث می شود کشاورزان درآمد خود را خرج نکنند و هر ساله مجبور به ترک خوراک دام و گوسفندان خود شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; استان هرمزگان که در جنوبی ترین نقطه کشور قرار دارد در روزهای سرد پاییز و زمستان از آب و هوای مطلوبی برخوردار است، بنابراین کشاورزی و کشت صیفی جات و تره بار در نیمه دوم سال در این استان ساحلی رونق خواهد گرفت.

دشت های وسیع هرمزگان از شرق تا غرب، شمال و جنوب زیر بار صیفی جات و تره بار است و سرسبزی مزارع هرمزگان در نیمه دوم سال چشم را می نوازد.

گوجه فرنگی، پیاز، فلفل، خیار، بادمجان و هندوانه از جمله محصولات کشاورزی خارج از فصل هرمزگان است که علاوه بر تامین نیاز بازار استان به سایر نقاط کشور صادر می شود.

تلفیق روش های صنعتی با روش های سنتی در هرمزگان منجر به تولید محصولات باکیفیت می شود و محصولات خارج از فصل این استان توانسته مشتریان زیادی در کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و روسیه داشته باشد.

60d0bd36 79f9 48fe 9ced c8acb8d622f0 خبر خاکستری

50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان برای کشت محصولات خارج از فصل

50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان زیر بار کشت محصولات خارج از فصل است که سالانه بیش از یک میلیون و 800 هزار تن محصول برداشت می شود.

کشت محصولات خارج از فصل در هرمزگان از اواسط شهریور ماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد و برداشت محصول از اواخر آبان تا اردیبهشت سال آینده است.

همه ساله با آغاز فصل برداشت محصول خارج از فصل در هرمزگان؛ تازه با قیمت های مناسب به فروش می رسد اما وقتی برداشت به اوج می رسد دیگر خبری از مشتری نیست.

داستان غم انگیز کشاورزان هرمزگانی هر سال از بهمن و اسفند آغاز می شود و در حالی که برای برداشت محصول خود زحمت کشیده اند، مجبور به تسلیم شدن شده اند.

ee74d119 d528 492e b02f a6899167c59f خبر خاکستری

دلالان در فصل برداشت دست به دست می شوند و محصولات تابستانی را صادر نمی کنند

دسترسی دلالان، نبود مشتری و عدم صادرات صیفی جات در فصل برداشت در جنوب کشور، کشاورزان را وادار به از دست دادن درآمد کرده و هر ساله آنها را مجبور به ترک خوراک دام و گوسفندان می کند. .

نبود برنامه مدون برای کشت محصولات زراعی در هرمزگان به ویژه در مناطق شرقی استان منجر به تولید انبوه یک محصول و کمبود سایر محصولات شده است و جهاد کشاورزی را ملزم به برنامه ریزی جامع برای بهبود کشت کشاورزان کرده است. .

با روی کار آمدن دولت کریمه نور امید در دل کشاورزان منطقه جنوب تابیده است و امیدوارند این داستان دردناک هر سال تکرار نشود.

ایجاد انبارهای سردخانه ای برای نگهداری صیفی جات، راه اندازی کارخانه های تبدیلی حیف است بر درد کشاورزانی که در فصل برداشت مشتری ندارند.

با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور به استان هرمزگان، وی از مسئولان استانی و کشوری خواست به مشکلات و معیشت کشاورزان جنوب توجه کنند تا دولت کریمه بتواند مشکلات این قشر پرتلاش جامعه را در سطح ملی حل کند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید