به تعویق انداختن انتخاب NOC مضر خواهد بود


ساعت: 18:31
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887745

ما باید دیپلماسی فعال در عرصه بین المللی ورزش داشته باشیم

معاون اسبق ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: به تعویق انداختن انتخابات کمیته ملی المپیک مضر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یازدهمین جلسه اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با حضور مهدی علینژاد معاون اسبق توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و کاندیدای کمیته ملی المپیک برگزار شد.
در این جلسه که در سالن اجتماعات حزب شهید بهشتی برگزار شد، محمدرضا تهرانی، رئیس کارگروه ورزش با اشاره به اهمیت دو انتخابات مهم فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک تاکید کرد: دغدغه ماست. در کارگروه ورزشی حزب اسلامی موتلفه انتخاب افراد توانمند، صادق و خوب است، تجربه در رأس تیم فوتبال و کمیته ملی المپیک قرار دارد تا جایگاه و جایگاه مدیریتی این دو نهاد قابل قبول باشد. بیشتر بهبود یافته است.

وی افزود: هدف از تشکیل کارگروه ورزش حزب اسلامی موتلفه ارتقای اقتدار و رواج ورزش در کشور در ابعاد دیپلماسی، قهرمانی و گسترش کمی و کیفی آن در کشور است که به همین منظور ما را در دستور کار قرار دادیم. با همکاری و رایزنی با مراجع ذیربط سعی در حرکت در جهت تحقق این اهداف دارند.
در این جلسه تعدادی از اعضای کارگروه ورزش از جمله علی محمدی، غلامحسین زمان آبادی، امیر سعید وکیل، جعفر سطوتی، محمدرضا نصرالله زاده و … به بیان دیدگاه ها، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در خصوص جایگاه فعلی کمیته ملی المپیک پرداختند. و نیاز آنها بهبود او را به وضعیت مطلوب رساندند و سوالاتی را در مورد برنامه های علینژاد برای ریاست کمیته ملی المپیک مطرح کردند.

معاون سابق وزارت ورزش و جوانان آخرین سخنران این جلسه بود که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی از این تشکل به عنوان مجموعه ای ریشه دار و دارای عملکرد منظم حزبی یاد کرد. وی سپس با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام شده در کمیته ملی المپیک بر لزوم وجود دیپلماسی فراگیر و فعال در این مجموعه تاکید کرد.

علی نژاد با اذعان به نقش غالب دیپلماسی در کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: کارکرد و اهمیت جایگاه این مجموعه زمانی نمایان می شود که بتوانیم جایگاه خود را در عرصه بین المللی تثبیت کنیم. در این راستا مهمترین اقدام عضویت در کمیته بین المللی المپیک است. ما در گذشته یک بار این مقام را کسب کرده بودیم، اما به دلیل بی احتیاطی که رخ داد، این مکان از دست رفت و از آن زمان، یعنی. تقریباً دو دهه است که نمی‌توانیم یک نفر در سازمان بین‌المللی المپیک داشته باشیم. بنابراین یکی از اهداف اصلی رئیس آینده کمیته المپیک باید دستیابی به چنین جایگاهی باشد. وقتی بتوانیم به این جایگاه برسیم، فدراسیون های جهانی نمی توانند به راحتی ورزش ما را در مسائل مختلف به چالش بکشند.

علی نژاد اضافه کرد: زمانی که کمیته ملی المپیک به نام وزارت امور خارجه ورزش نامیده می شود باید ارائه این مجموعه به همین صورت باشد یعنی فعالیت اصلی بر روی دیپلماسی ورزشی متمرکز شود و نقش حمایتی برای فدراسیون ها داشته باشد.
عضو هیئت اجرایی فدراسیون جهانی ووشو در خصوص برخی شایعات مبنی بر احتمال تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: به نظر من تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک به هر دلیل و بهانه ای مضر خواهد بود. به عبارت دیگر می‌تواند بدترین رویداد ممکن باشد و پیامدهای بین‌المللی را به دنبال داشته باشد، بنابراین انتظار می‌رود در زمان مقرر مقدمات لازم برای برگزاری این انتخابات فراهم شود.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد امکان ائتلاف با افراد دیگر در انتخابات وجود دارد، گفت: وی قصد ائتلاف را ندارد و به طور مستقل اهداف و برنامه های خود را دنبال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید