به تهران سفر می کنم / فقط به ارائه کامل برجام برمی گردم


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878182

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی امروز در بیانیه ای اعلام کرد: به تهران سفر می کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در توییتی نوشت که در تهران است و تنها راه بازگشت به اجرای کامل است.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در این خصوص نوشت: به عنوان هماهنگ کننده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دیدار با همکارم و سایر مقامات ذیربط به تهران سفر می کنم. دیپلماسی تنها راه بازگشت به اجرای کامل توافق هسته ای و معکوس کردن تنش های فعلی است.

در همین راستا، سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز در سایت خود اعلام کرد: جوزف بورل در چارچوب تلاش های مستمر برای اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در روزهای 24 تا 25 ژوئن (امروز و فردا) به ایران سفر می کند. من آن را انجام خواهم داد.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی در بیانیه ای اعلام کرد: این نماینده عالی با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه و سایر همتایان مرتبط ایرانی به عنوان هماهنگ کننده در برجام دیدار خواهد کرد.

در همین حال، انریکه مورا، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، پیشتر در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرده بود که در حال گفتگو با یک مذاکره کننده ارشد آمریکایی در مورد ایران است.

مورا با تاکید مجدد بر مذاکرات با مقامات آمریکایی در مورد توافق گفت: «جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا و رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، توافق هسته‌ای و چشم‌انداز منطقه‌ای در خاورمیانه را به طور گسترده‌تر مورد بحث قرار دادند».

با این حال مورا جزئیات بیشتری از دیدار مقامات آمریکایی و اروپایی درباره ایران ارائه نکرد.

پیشتر نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین گفته بود که هدف غربی ها از این مذاکرات، تغییر مسیر مذاکرات وین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید