به جز رشته های مادری و پایه، رشته دیگری در لیست نیست که شانس کسب مدال نداشته باشد، کاروان بزرگی در حدود 450 تا 500 نفر در هانگژو داریم.

ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782287

تصمیم گیری در مورد رشته های حذف شده توسط ستاد کل انجام می شود

سرپرست کاروان ایران در المپیک گفت: به جز رشته های مادری و اصلی، رشته دیگری وجود ندارد که شانس مدال آوری نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار شبکه ورزش راه دانا ؛ اولین جلسه ستاد هماهنگی کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو از ساعت 10 امروز در سالن جلسات کمیته ملی المپیک با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس جمهور کیکاووس سعیدی آغاز می شود. سید نصرالله سجادی مشاور پیمان فهری رئیس‌جمهور، طاهره طاهریان رئیس مرکز مانیتورینگ تیم‌های ملی، معاون کاروان و مهدی علی‌نژاد معاون توسعه قهرمانی و ورزش‌های حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.

پیمان فهری سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگجو گفت: با توجه به اینکه زمان کمی داریم و بازی های المپیک به تعویق افتاده است، کار کارشناسی انجام داده ایم تا به این نشست برسیم. به زودی جلسات مشترکی با فدراسیون ها برگزار می شود. ارزیابی اولیه از ترکیب کاروان انجام شد و مناطقی که مدال قطعی دارند انتخاب شدند و بقیه رشته ها البته کاروان شروع و کاروان پایانی دارند که بعد از جلسه با فدراسیون ها تصمیم گیری می شود. . فدراسیون ها باید زمان داشته باشند تا خود را به کمیته ملی المپیک ثابت کنند. صحبتی از کشتی و وزنه برداری نیست اما رشته های دیگری که شاید 2 سال تورنمنت نداشتند باید بتوانند خودشان را ثابت کنند.

وی افزود: قطعا کاروان بزرگی حدود 450 تا 500 نفر داریم. در المپیک در 16 رشته ورزشی حضور داشتیم اما سایر رشته ها را باید ارزیابی کرد. تا خرداد و تیرماه باید کاروان نهایی را مشخص کنیم. به جز رشته های مادری و پایه، رشته دیگری در لیست نیست که شانسی برای مدال نداشته باشد. در مورد رشته های حذف شده فعلا اظهار نظر نمی کنیم تا در ستاد عالی تصمیم گیری شود. از هفته آینده پس از جلسه با فدراسیون ها به موقع رشته ها معرفی می شود.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی درباره بازی های هانگجو گفت: 5 رشته ورزشی به این بازی ها اضافه شده که 2 رشته آن کاملا بومی و چینی است. حرکات موزون، پل و شطرنج وجود دارد که در پایان شانس داریم. 5 رشته ای که شانس مدال نداشتیم حذف شدند که به نفع ماست. استرالیا و نیوزلند برای اولین بار در این بازی ها حضور خواهند داشت اما به مدال آنها احترام گذاشته نمی شود و حضور در پنج رشته افتخارآفرینی خواهد بود. در برخی از رشته ها برای بازی های المپیک پاریس امتیاز در نظر گرفته می شود که البته رسمی نیست.

فهری در پایان گفت: سیاست مشترک را وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تعیین می کند. اگر تغییری در تصمیمات ایجاد شود از آن استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید