به روز رسانی؛ بازی های اسلامی کمان برنز نمایندگان تیم ایران / صعود تیم شمشیربازی اپه به فینال


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890610

سیزدهمین روز از بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با رقابت نمایندگان هیئت ورزشی کشورمان در قونیه ادامه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ رقابت های نمایندگان ورزشی ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی 2021 قونیه ترکیه امروز در رشته های کاراته، شمشیربازی، جودو، تیراندازی با کمان، شنا و بسکتبال 3*3 ادامه یافت.


شمشیرزنی؛ اپه مقابل عربستان و قرقیزستان پیروز شد و به فینال راه یافت

در ادامه رقابت های شمشیربازی کشورهای اسلامی – قونیه، صبح امروز (چهارشنبه) تیم اسلحه مردان اپه مردان در اولین دیدار از دسته تیمی به مصاف عربستان سعودی رفت و در رقابتی پرتنش موفق شد سد این تیم را بشکند. امتیاز 38-37

تیم ملی اپه مردان بامداد امروز (چهارشنبه) در دومین دیدار از دسته تیمی به مصاف قرقیزستان رفت و ایران در این دیدار با نتیجه 45 بر 41 پیروز شد. تیم ملی شمشیربازی ایران به فینال مسابقات کشورهای اسلامی در قونیه راه یافت. ادامه این دیدارها امروز برگزار می شود و آذربایجان حریف ایران خواهد بود.

محمد رضایی، محمد رضایی طادی و محمدرضا وثوقی اعضای تیم ملی شمشیربازی تسلیحاتی EPE ایران هستند و امروز و تا اینجای کار موفق شده اند با پیروزی مقابل عربستان و قرقیزستان پیست را ترک کنند. مسابقات تیمی اپه مردان و زنان صبح امروز و شمشیربازی سابر امشب با حضور ایران برگزار می شود.

8be7ead9 e7c6 40e6 8747 906daef42216 خبر خاکستری


کاراته؛ صعود شهرجردی به فینال کاتای انفرادی

رقابت های کاراته پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی از امروز در سالن مرکزی کنگره که مسابقات والیبال نیز در آن برگزار شد آغاز می شود و در طول روز ادامه خواهد داشت.

در همان ابتدای مسابقه، کاتاروی انفرادی مردان فرم را تکمیل کرد، اما سیستم کامپیوتری اعلام نتیجه با مشکل مواجه شد و کاتاروی ها دقایقی طولانی منتظر ماندند. ابوالفضل شهریاردی در کاتای انفرادی مردان در گروه خود به مصاف کاتاروهایی از کویت، مراکش، اندونزی و امارات می رود.

ابوالفضل شهریاردی نماینده کشورمان در کاتای انفرادی مردان پس از اجرای دو کاتا و کسب رتبه اول در گروه خود به فینال پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه 2021 راه یافت و در دور نخست، شهریاردی اول شد. با امتیاز 25.20 و کشورهای آذربایجان، اندونزی، الجزایر، سنگال، افغانستان، ترکمنستان و موریتانی در رده های دوم تا هشتم گروه یک قرار گرفتند.

نماینده کشورمان در کاتای انفرادی مردان در دور دوم با امتیاز 25.20 در رده نخست گروه خود باقی ماند و فینالیست اول کاراته ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شد. پس از شهریاردی، نمایندگان اندونزی، آذربایجان و الجزایر به ترتیب از جایگاه دوم به چهارم رسیدند.

پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی قونیه ترکیه از 27 مردادماه آغاز و تا 27 مرداد ماه 1401 ادامه خواهد داشت و رقابت های کاراته این دوره از مسابقات از امروز چهارشنبه 26 مرداد آغاز و تا پنجشنبه 7 مرداد ماه ادامه خواهد داشت. 1401 با شرکت 229 شرکت کننده از 30 کشور.

57fc4c73 4630 451f b60e 5dc4eabe4ad9 خبر خاکستری


شنا کردن؛ صعود افگاری و سهران به نیمه نهایی ماده 50 متر پروانه

تیم ملی شنای ایران در پنجمین و آخرین روز از رقابت های شنای بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) تنها در مرحله مقدماتی ماده 50 متر پروانه به مصاف حریفان خود رفت و به گفته مسئولان، فینال این مسابقات برگزار شد. در ماده 4 100 متر مختلط تیمی که به صورت مستقیم عصر برگزار می شود. همچنین ثمر عبدلی و متین سهران که روز گذشته به فینال ماده 100 متر آزاد راه یافته بودند، امشب به آب خواهند رفت.

مهرشاد افغری و متین سهران به عنوان نمایندگان ایران در مرحله مقدماتی ماده 50 متر پروانه در روز پایانی مسابقات، افغاری با زمان 24.84 در جایگاه پنجم و سهران با زمان 25.02 در جایگاه هفتم قرار گرفتند و هر دو به نیمه نهایی راه یافتند. شد امشب مسابقات نیمه نهایی این رشته برگزار می شود.


dd9f0bc9 1a4b 4b96 8f6a a7233f84f2e3 خبر خاکستری


تیراندازی با کمان؛ کمان برنز نمایندگان کامپوند و حذف تیم رکرو

در پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که این روزها در قونیه در حال برگزاری است، تیم ریکاوری مردان ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف بنگلادش رفت و در نهایت با نتیجه 5 بر یک شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. رضا شعبانی، محمدحسین گلشنی، صادق اشرفی اعضای تیم ریکرو بودند. ایران در اولین بازی با تساوی بریک روبرو شد.

همچنین تیم ملی ترکیبی مردان ایران متشکل از صالح پالیزبان، امیر کاظمی پور و محمد مادردار امروز در رقابت های تیمی به مصاف رقبای خود رفت و موفق شد مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.

ملی پوشان در دور اول استراحت کردند و در مرحله یک چهارم نهایی موفق شدند با نتیجه 229 بر 214 از سد عربستان بگذرند. تیم ملی کامپوزیت ایران در نیمه نهایی غافلگیر شد و با نتیجه 233 بر 231 مغلوب اندونزی شد. آنها در بازی رده بندی به مصاف ترکیه میزبان این دوره از مسابقات همبستگی دولت اسلامی رفتند و در نهایت توانستند با نتیجه 233 بر 230 از این رقابت ها عبور کنند و مدال برنز این دوره از بازی ها را از آن خود کنند.

اسماعیل عبادی به عنوان سرمربی و سودابه صادقی مربیگری تیم کامپوند را در این دوره از مسابقات بر عهده داشتند.

98ab821e 69bf 490e 8d11 2a11af18206d خبر خاکستری


جودو اعلام اسامی تیم بانوان برای مسابقات تیمی

در ادامه بازی های کشورهای اسلامی، تیم های جودوی بانوان و آقایان در قسمت تیمی به مصاف هم می روند. تیم ملی بانوان به مصاف حریف قرقیزستان می رود. بانوان ایران سپس به مصاف برنده تیم های ازبکستان یا کامرون می روند و با یک برد فینالیست می شوند.

52 کیلوگرم: شیوا جهانگیری

57 کیلوگرم: سایان چگینی

63 کیلوگرم: محدثه حسینی

70 کیلوگرم: مریم بربات

70+ کیلوگرم: مریم پیمانی

بیشتر بخوانید؛

این خبر ادامه خواهد داشت…

دیدگاهتان را بنویسید