به نامه فیفا پاسخ خوبی داده ایم/ حضور نکونام در تیم ملی همچنان منتفی نیست!


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896843

عضو و سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: حضور نکونام در ترکیب کامل منتفی نیست و رایزنی ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ احسان اصولی، یکی از اعضای هیات مدیره و سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره آغاز اردوی تیم ملی گفت: طبق آخرین هماهنگی ها و اطلاعاتی که داریم، کی روش چهارشنبه به تهران می آید و بعد با هم صحبت می کنیم. تشکیل اردوگاه این اردو با حضور افرادی که در مسابقات قهرمانی داخلی حضور دارند تشکیل می شود و سپس این تیم برای بازی با اروگوئه و سنگال راهی اتریش می شود. او به ایران می آید و در مرکز ملی در خدمت رسانه ها خواهد بود. همچنین زمان ورود را به شما اطلاع خواهیم داد.

وی به مناسبت نامه ای که فیفا به فدراسیون ارسال کرد، گفت: تیمی از وکلای مطرح کشورمان که در پرونده های مختلف شرکت داشتند، پاسخنامه ای را تهیه و در زمان تعیین شده به فیفا ارسال کردند. انشالله با توجه به شواهد و مدارک ارائه شده کار به خیر و خوشی تمام شود و اتفاق خاصی برای فوتبال ایران رخ ندهد. آخرین مهلت ارسال پاسخ ما امروز بود. فیفا تاریخ جلسه را تعیین کرده است و بلافاصله پس از رای گیری آن را اعلام خواهیم کرد.


هفته گذشته فقط نظر هیات مدیره را گفتم

اصولی درباره دلیل عدم اعلام حضور کی روش در هفته گذشته به رسانه ها گفت: من به عنوان سخنگوی هیات رئیسه و فدراسیون آنچه در جلسه به نتیجه رسید را اعلام کردم و حرفی درباره خودم وجود ندارد. به همین دلیل گفتم تصمیمی گرفته نشده است، تصمیمات ما مشروط است. اگر اتفاقات، بندها و موارد مربوط به کی روش محقق می شد، این موضوع حل می شد، اما آن زمان که من به فدراسیون آمدم و صحبت کردم، هنوز تصمیمی نگرفته بودیم.

وی ادامه داد: در آن زمان ملاحظاتی درباره اسکوچیچ و آخرین رایزنی ها با کی روش وجود داشت و صحبت های من باید به این شکل بیان می شد. رئیس فدراسیون همچنین در نشست خبری خود اعلام کرد که ادی کوی بر اساس مصوبات هیات رئیسه عمل کرده است. بیشتر این ملاحظات ظرف چند ساعت و در عرض یک روز برطرف شد و خبر نهایی رسید. روزی که مسائل در حال حل شدن بود در نجف و کربلا بودم و به اینترنت دسترسی نداشتم که توضیح بدهم.

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اظهارات من بر اساس مصوبه هیات مدیره و ملاحظاتی بود که در صورت احراز شرایط و موارد به تصمیم تبدیل می شود. وقتی من صحبت کردم، هیچ تصمیمی گرفته نشده بود و دراگان اسکوچیچ در آن زمان سرمربی بود. از نظر اخلاقی شنیدن از رسانه ها برای او اشتباه بود و ما مجبور شدیم با اسکوچیچ موافق باشیم.


ورود نکونام به تیم ملی همچنان منتفی نیست

وی در خصوص شرایط باشگاه فولاد و جواد نکونام تاکید کرد: در حال مذاکره با باشگاه فولاد هستیم و موضوع مربیگری جواد نکونام در تیم ملی منتفی نیست. البته افراد و مربیان دیگر نیز مد نظر هستند; وقتی به نتیجه رسیدیم و خود کیروش به ایران آمد دستیار ایرانی او را معرفی می کنیم. حضور نکونام در ترکیب فنی کامل منتفی نیست و رایزنی ها ادامه خواهد داشت.

اصولی در این خصوص خاطرنشان کرد: حضور یک دستیار ایرانی در کادر فنی یکی از شروطی بود که برای حضور مربیان ما در جام جهانی از سوی هیات رئیسه و رئیس فدراسیون تاکید شد و این شرط باید محقق شود. در هر صورت در این راه 3 اولویت وجود دارد که در صورت تحقق هر کدام بر اساس اولویت ها کارشان انجام می شود.

بالاخره او درباره وضعیت وحید هاشمیان به رادیو ورزش تهران گفت: او از مربیان باسواد، تحصیلکرده، باتجربه، خوش اخلاق، مودب، خوش برخورد و دوست داشتنی فوتبال ماست و با انصاف می تواند الگوی اخلاقی خوبی در مربیگری ارائه دهد. و در بحث فنی طبق اسنادی که به آن دسترسی دارد در بالاترین کلاس فوتبال ایران و حتی جهان قرار می گیرد. هر چه از او بگوییم کم گفته ایم و امیدوارم در خدمت او باشیم.




بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید