به هنرمندانی که در جشنواره‌ها / حرکات مخالف شرکت می‌کنند هشدار ندهید


ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842475

رئیس سازمان سینمایی گفت: سخنرانی های غیرفرهنگی و غیر سینمایی در کنفرانس های خبری و رسانه ای با انگیزه سیاسی و تظاهرات ژست های مخالف هیچ گاه مشروعیت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی با سیدمهدی جوادی مدیرعامل و رائد فریدزاده معاون بین الملل و توسعه بازارهای خارجی بنیاد سینمایی فارابی و مدیر چتر فیلم ایرانی در بازار فیلم کن در سال 2022 دیدار و گفتگو کرد. . .



رائد فریدزاده در این نشست گزارش کاملی از دستاوردهای سینمای ایران و برگزاری بیش از 100 نشست، نشست و گفت و گوی مقدماتی در این بازار ارائه کرد که کشورهای خارجی باید زمینه همکاری مستمر بین المللی را با سینمای ایران فراهم کنند.

محمد هزائی همچنین با قدردانی از زحمات دست اندرکاران چتر سینمای ایران در رویداد مهم جشنواره کن، گفت: برای گشودن افق های جدید گفت: در مورد سینمای ایران، اما لازم است دوستان ما در دفتر بین الملل بنیاد فارابی این بین المللی را دنبال کنند. مذاکرات و توافقات با تلاش و جدیت بیشتری صورت گیرد تا عملی و ملموس شود و شاهد درخشش بیشتر سینمای ایران در عرصه بین المللی باشیم.

رئیس سازمان سینمایی در این جلسه بر لزوم صیانت از حقانیت ملت مظلوم ایران در برابر زورگویی های کشورهای آمریکایی و اروپایی و حفظ شأن، شخصیت و عرصه سینمای ایران در رفتار و رفتار تاکید کرد. سخنان مدیران در عرصه های بین المللی، سفیران کشور و نمایندگان مردم و انتظار می رود صدای ملت ایران باشد که سال ها مورد ظلم، سوء استفاده و تحریم کشورهای اروپایی و آمریکایی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته مظاهر رفتاری و کلامی سینماگران نه تنها بر اقشار مختلف جامعه تأثیرات مثبت و منفی دارد، بلکه به عنوان نمایندگان سینمای ایران، رفتارشان، آیینه هویت فرهنگی جامعه و سینمای شریف ما و حضور بین‌المللی عوامل فیلم در همه عرصه‌ها، از گفتار و رفتار تا انعکاس مظهر فرهنگ و عفت، مردم مؤمن، نجیب و ثروتمند ایران زمین. فرهنگی که ریشه در تمدن‌های کهن ایرانی و اسلامی این مرز و بوم دارد. .

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه اظهارات غیرفرهنگی و غیر سینمایی در نشست های خبری و رسانه ها با انگیزه های سیاسی و ژست های اپوزیسیونی هرگز منجر به مشروعیت و اعتماد بین المللی نمی شود، بلکه با واکنش منفی مردم نیز مواجه خواهد شد، افزود: به ویژه بزرگان. داشتن چهره های سرشناس تری در آن سوی مرزها مانند مرحوم کیارستمی، مجید مجیدی و… نشان داده اند که سینماگر را نه با رفتار، هنجارشکنی، بلکه برخلاف عرف ملی و بین المللی و نمایش های پوپولیست و متواضعانه می توان تشخیص داد. اما با آثار و رویکردهای سینمایی و هنری اش. و جهان را به دست آورید.

وی افزود: جشنواره های بین المللی می تواند بهترین فرصت برای تبادل نظر، گفت وگو، ارائه گفتمان نو و ارائه تصویری واقعی از ایران اسلامی، ارزش ها، اخلاق، فرهنگ عمومی و آرمان های تمدنی ملت ما باشد.

خزاعی گفت که از ترس بزرگان سینما می‌خواهد رویدادهای بین‌المللی به دستاوردهای فرهنگی، تمدنی و گفتمانی منجر شود. محروم از بدیهی ترین حقوق اساسی بین المللی و سال هاست که ملت عزیز ما طعم تلخ بی عدالتی فاحش تحریم های غرب را می چشند، آیا شایسته نبود و حضور کارگردانان ایرانی در جشنواره هایی مانند کن – خانواده، اقوام، دوستان، هموطنان و… به هموطنان این گونه ظلم شده است – صدای مردم مظلوم و راوی زاویه جفا و جنایت آمریکایی ها و اروپایی ها علیه کشور بزرگ ایران؟ آیا برای هشت سال جنگ تحمیلی، بمب های شیمیایی که با کمک این کشورهای اروپایی بر شهرهای ما ریخته شد و جوانانی که در دوران دفاع از جهان جذب شدند و جنایات اقتصادی که انجام شد، مناسب نیست؟ علیه آن ملت اجازه اعتراض داشتند؟

وی ادامه داد: آیا شایسته این هستید که نمایش، رفتار غیرصادقانه و اغراق آمیز را برای بردن جایزه بپذیرید و در برابر ظلم و کشتار بیش از 80 میلیون ایرانی سکوت کنید؟ حقانیت و جوایز را دل شاد مردم تعیین می کند و جامعه و مردم به کارگردانانی که رفتارشان تبلور عزت، غرور ملی و هویت دینی، عقیدتی و آرمانی کشورشان است، احترام می گذارد.

خزاعی گفت: کارگردان از ملت خود جدا نیست و بی شک رسالت اجتناب ناپذیر او حفظ حقوق آنان و حفظ غرور و منافع ملی، برافراشتن پرچم و عزت ایرانی و اسلامی و ایستادگی در برابر دشمنان سرزمینش است.

رئیس سازمان سینمایی ایران در این دیدار با نمایندگان بین‌المللی سینمای ایران گفت: بی‌تردید تاریخ و جامعه با افتخار از رشادت‌ها و رشادت‌های هنرمندانی که شجاعانه، قانونی، کامل و عدالت‌خواهند بزرگ، آزاده و مؤمن یاد خواهند کرد. ملت در بازتاب لحظه های تاریخی

وی در پایان از مدیرعامل خانه سینما خواست تا بررسی های لازم را درباره حدود حضور فیلمسازان ایرانی در جشنواره کن در شورای حمایت از خانه سینما انجام و نتایج شورای تخصصی را ارائه کند. اخلاق سینما.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید