به هیچ وجه مخالف افزایش 57 درصدی حقوق کارگران نیستم/ نگرانی از تعدیل و اخراج کارگران در برخی کارگاه ها وجود دارد.


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836022

محمدرضا پورابراهیمی گفت: من همیشه طرفدار حقوق کارگران بوده ام و مخالف افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران نیستم اما نگرانی هایی در خصوص تعدیل و اخراج کارگران در برخی کارگاه های کوچک وجود دارد که امکان افزایش 57 درصدی وجود ندارد. از دستمزد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به پوشش نامناسب مصاحبه خود در خصوص حقوق کارگران در برخی رسانه ها و بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان باید طبق قانون باشد، گفت: من همیشه از حقوق کارگران حمایت کرده ام و مخالف حقوق کارگران نیستم. افزایش 57 درصدی در عوض نگرانی از تعدیل و اخراج کارگران در برخی کارگاه های کوچک وجود دارد که توان افزایش 57 درصدی دستمزد را ندارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا باید بگویم که در این مصاحبه بحث حقوق بازنشستگان را نداشتم و کل مصاحبه پخش نشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهایی که توانایی پرداخت 57 درصد افزایش حقوق کارگران را دارند می توانند حقوق پرسنل را پرداخت کنند و ما مخالفتی با این افزایش حقوق کارگران در این کارگاه ها نداریم. ما معتقدیم این افزایش منجر به کاهش نیروی کار در واحدهای کوچک می شود چرا که واحدهای بزرگ به دلیل شرایط مناسب اقتصادی قادر به پرداخت حقوق طبق قانون هستند.

وی افزود: بنابراین مهمترین مشکلی که با کارگران داشتیم و داشتیم این بود که افزایش 57 درصدی دستمزدها می تواند منجر به بیکاری و تعدیل نیروی کار در واحدهای کوچک و متوسط ​​شود و معتقدیم افزایش دستمزد باید افزایش یابد. به نوعی دیده شود. «به از دست دادن شغل منجر نشوید.

پورابراهیمی گفت: تاکید ما بر این است که واحدهای کارگاهی که توانایی پرداخت سقف را دارند باید این کار را انجام دهند و برای کارگاه و واحدهایی که توانایی پرداخت سقف را ندارند باید توافقی بین کارگر و کارفرما حتی وجود داشته باشد. برای یک کارگر نباید به دلیل افزایش 57 درصدی دستمزد اخراج شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: توصیه می کنیم کسانی که کمترین حقوق را دریافت می کنند بیشترین افزایش را داشته باشند. البته مجلس مسئول تعیین حقوق کارگران نیست و این موضوع به شورای عالی کار واگذار شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین بر اساس مذاکرات انجام شده مقرر شد این موضوع در شورای عالی کار مطرح شود و موضوع تعدیل نیرو در نظر گرفته شود و در آنجا تصمیم درستی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادات لازم را به شورای عالی کار ارائه کرده ایم. در هر صورت تعدیل نشدن نیروی کار و افزایش 57 درصدی دستمزد کارفرمایان برای ما مهم نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید