به کشتی ایران به چشم یک دانشگاه نگاه می کنیم/ از برخورد گرم اهوازی ها در جام تختی تعجب کردیم!


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810992

فاصله زمانی برای جمع آوری یک تیم کامل کوتاه بود.

مربی تیم کشتی فرنگی تونس گفت: برخورد گرم و خوش زبانی خوزستانی ها در مسابقات کشتی جام کشتی ما را شگفت زده کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از اهواز؛ هیکل العشوری که هدایت تیم تونس در جام تهتی را برعهده دارد، درباره حضور تیمش در اهواز گفت: این اولین سفر من به ایران است. از تیم ما استقبال خوبی شد، امیدواریم پس از آن همکاری ایران و تونس در رشته کشتی بیشتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که تیمش برای چه مسابقاتی آماده می شود، گفت: برای حضور در مسابقات قهرمانی آفریقا و مدیترانه و همچنین مسابقات کشورهای عربی آماده می شویم تا به تدریج تیم را برای المپیک ببندیم.

العشوری که در رده میانی حبیب احلاکی و سامان طهماسبی دو مبارز مدعی کشورمان و با هر دو می جنگند، با تاکید بر اینکه چرا تنها با 3 رزمی کار در جام تختی شرکت کرده اند، خاطرنشان کرد: از زمانی که به ما اطلاع دادند زمان آن بود. کوتاه و ما تغییراتی در فدراسیون خود داشتیم. به همین دلیل نتوانستیم تیم کاملی را برای حضور در این مسابقات جمع کنیم، اما رقابت خوبی بود و ایرانی ها میزبان خوبی بودند. امیدوارم در دوره های بعدی بتوانیم به صورت کامل در دو رشته آزاد و فرنگی در جام تختی شرکت کنیم.

در حالی که تونس میزبان یکی از رده بندی های جام جهانی بود، وی از اظهار نظر خودداری کرد و گفت که فدراسیون تونس باید تذکرات لازم را بیان کند. ما در کشتی خوب هستیم و پیشرفت خواهیم کرد. دیدگاه ما جهانی است و با این دیدگاه به مسابقات جهانی نگاه می کنیم و به دنبال نتیجه هستیم.

این مربی که در سه دوره المپیک حضور داشت، مبارزه ایران را در سطح جهانی توصیف کرد و اذعان داشت: مبارزه در ایران در سطح المپیک است و ما به عنوان یک دانشگاه به آن نگاه می کنیم. هر چه بیشتر با ایران ارتباط برقرار کنیم و این کشتی در کلاس جهانی را تماشا کنیم، بیشتر پیشرفت می کنیم. ما باید با چنین کشورهایی ارتباط برقرار کنیم.

عاشوری که با حبیب احلاکی قهرمان اسبق کشتی جهان و مربی اسبق تیم ملی دوست است نیز از دشمنی و مهربانی اهواز با مردم جنوب ایران قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: اینجا اصلاً احساس عجیبی نداریم. برخورد مردم اهواز، آنها با ما هم زبان هستند و بسیاری از آنها به هتل آمدند و ما را به محل خود دعوت کردند، اما ما برای مسابقه آمدیم، از دیدار آنها با تیم تونس در اهواز شگفت زده شدیم و امید با مبارزه ایرانیان بیشتر خواهد شد.

سرمربی تیم ملی تونس در پایان گفت: با تشکر از فدراسیون کشتی ایران و علیرضا دبیر و امیدوارم حضورمان در جام تهتی بیشتر شود و به زودی شاهد حضور تیم های ایرانی در تونس باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید