بودجه جهاد تبان حذف شده است

بودجه جهاد تبان حذف شده است

روز جدید : نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نظر دادن به شورای نگهبان بند مربوط به تخصیص اعتبار برای جهاد شفاف سازی در سال آینده را حذف کردند.

نمایندگان پارلمان اروپا در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در جلسه رسیدگی به ایرادات هیئت نگهبان به لایحه بودجه سال 1401، قسمت اضافی بند (ی) تبصره 6 را حذف کردند.

در بخش الحاقی بند (ی) تبصره 6 مصوبات مجلس در بودجه 1401 آمده است: «یک هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از این بند برای تولید و انتشار محتوای رسانه ای علیه جنگ نرم و جهاد به معاونت مطبوعاتی تشریح می شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «دستورالعمل های اسلامی اعطا می شود».

قسمت 2 بند (ط) تبصره 6 نیز اصلاح شد که به موجب آن «مسئولیت صدور مجوز و تنظیم و نظارت و نظارت بر مقررات جامع صوتی و تصویری تنها بر عهده سازمان صدا و سیما می باشد».

بر این اساس مصوبه مجلس به شرح زیر در قسمت 2 بند (ط) تبصره 6 لایحه بودجه 1401 اصلاح شد.

حق الزحمه دولتی و سهام شرکت های مخابراتی (اپراتورها) ارائه دهنده خدمات مخابراتی با افزایش دو درصدی (2%) به حساب درآمدی ردیف 130404 در خزانه داری کل کشور واریز می شود که منابع درآمدی این خط تا سقف بیست می باشد. هزار میلیارد (20 000 000 000 000) ریال با نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت کارور مشابه در بستر شبکه ملی اطلاعات هزینه می شود. منابع حق الزحمه دولتی سهم کارور و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی بیش از یکصد و شانزده هزار میلیارد (116.000.000.000.000.000) ریال در ردیف 130.404 صرف پروژه ها (پروژه ها) و پروژه های مرتبط با فضای مجازی تحت نظارت و راهبرد وزارتخانه. سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی به ویژه (طرح و معماری مرزی شبکه ملی اطلاعات) مصوب شهریور ماه 1395 با اولویت بومی سازی تجهیزات و خدمات امنیت و تولید محتوا و بهداشت، ذخیره سازی و پردازش کلان داده ها، حمایت از توسعه اطلاعات در قوای سه گانه و سازمان های مجری قانون و ایجاد زیرساخت مرجع ملی به منظور اطمینان از نظارت آنلاین و قابل اعتماد بر سهم ترافیک داخلی در کل مصرف اینترنت کشور.
صدور و تنظیم مجوز و مقررات صوت و تصویر بر عهده سازمان صدا و سیما است.

ماده ای به تبصره 3 اضافه شده است که به موجب آن «رعایت موازین شرعی در قراردادهای مربوط به تأمین مالی وجوه خارجی (فاینانس) مندرج در این تبصره و سایر تبصره های این قانون الزامی است».

این تبصره در قسمت 1 اصلاحیه بند (الف) اصلاح شده است.
بر اساس بند (الف) ماده (4) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال 1401 سقف ابزارهای مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیردولتی معادل 30 میلیارد ریال. 000 000 ریال). .000) یورو باید تعیین شود.

در مواردی که استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) منوط به ضمانت دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازپرداخت اصل و هزینه تسهیلات مالی اخذ شده از منابع تامین کنندگان مالی کارگزاران و بانک های خارجی و مالی و عمرانی بین المللی باشد. موسسات، وزیر امور اقتصادی و دارایی مجاز است حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تصویب هیأت وزیران به نمایندگی از دولت نسبت به صدور ضمانت نامه های عمومی یا اختصاصی لازم برای این طرح ها اقدام نموده و یا اختیار خود را جهت امضاء به دستگاه مسئول ذیربط تفویض نماید. تصویب هیئت وزیران
برای کلیه پروژه های دولتی و غیردولتی متقاضی استفاده از فاینانس خارجی (فاینانس)، اخذ تاییدیه از دستگاه اجرایی ذیربط (برای تایید اولویت استفاده از منابع مالی خارجی)، وزارت امور اقتصاد و دارایی (برای صدور ضمانت نامه دولتی) بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (برای نظارت (کنترل) ترازنامه و مدیریت ترازنامه ارزی کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور (صرفاً نظارت) بر پروژه‌های بخش دولتی اعم از شرکتی و تملک دارایی های سرمایه ای) و پرداخت اصل و سود هر تسهیلات. یکی از طرح ها ممکن است از محل درآمد آنها یا از محل منابع مقرر در این قانون پرداخت شود.

شورای اقتصاد با رعایت اولویت‌های بند (ج) ماده (4) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مجوز اجرای طرح‌های بخش عمومی صادر می‌کند. که دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست محیطی باشد.

در مورد پروژه های غیردولتی، وزارت اقتصاد و دارایی موظف است پس از دریافت ضمانت نامه لازم از بانک های موجود نسبت به صدور ضمانت نامه بازپرداخت اقدام کند که با حمایت اخذ مدارک مناسب و کافی از صاحبان پروژه ها صادر می شود.

1. مبلغ 2 میلیارد یورو (2 000 000 000 یورو) از محل تامین مالی (فاینانس) خارجی موضوع این بند استفاده از وجوه بانک ها و مؤسسات مالی و توسعه بین المللی برای تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشگاهی و پزشکی می باشد. موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و خوابگاه‌های وزارت آموزش و پرورش توسط دولت ضمانت و پرداخت می‌شود و از بودجه عمومی تامین می‌شود.

به منظور توسعه و تکمیل مسیرهای صادراتی کشور و ارتباط با همسایگان، مبلغ دو میلیارد (2.000.000.000) یورو از طریق تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) جهت اتصال راه آهن در اختیار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد. همسایگان آنها پرداخت این تسهیلات به عهده این شرکت می باشد.

تبصره (3) با تبصره 3 اصلاح شد.
– اجرای تبصره (38) قانون اصلاح قانون بودجه کل کشور مصوب 6/3/1395 سال 1401 در سقف 30 میلیارد یورو طبق بند (الف) این تبصره تمدید می شود.

محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این تبصره گفت: بیش از 30 مورد فراتر از مصوباتی که شامل این سه بند است داریم. اولین؛ تبدیل واژه ها و عبارات غیرفارسی به واژه های فارسی بر اساس اصل 15 قانون اساسی و جایگزینی واژه های فرهنگستان زبان فارسی. دومین؛ به تمام مواردی که هیأت امنا غیرقانونی اعلام کرده است باید «متعهد به موازین شرعی» را هم اضافه کنیم. سوم؛ در کلیه مواردی که هیئت امنا با ذکر دستور مشکل دارد شماره دستور را قید نمایید.

بند 11 الحاقی تبصره 2 اصلاح شد که به موجب آن دولت موظف است به ازای هر فرزند متولد شده از ابتدای سال 1401 برای شهرهای دارای نرخ باروری تا 2.5 پانزده میلیون (15000000) پرداخت کند. ریال تا سقف پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000) ریال ردیف 130425 جدول (5) این قانون فقط برای خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری مشترک معامله شده در بورس به نام فرزند و سازوکار اجرایی اعم از واجد شرایط. خانواده ها، نحوه خرید، انتخاب وجوه و هزینه های مربوطه به پیشنهاد وزارت اقتصاد و دارایی به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

همچنین بند 6 الحاقی تبصره 4 حذف شد که می‌گوید: «شهرداری‌ها می‌توانند برای اجرای طرح‌های مدیریت شهری از قبیل تأمین مالی، ساخت، بهره‌برداری و واگذاری (به استثنای فناوری اطلاعات)، تأمین مالی از انواع ابزارهای تأمین مالی و روش‌های اجرایی مناسب برای اجرای طرح‌ها (پروژه‌ها) استفاده کنند. و ساخت و ساز و تملک و بهره برداری (BAT)، طراحی و ساخت کلید در دست (EPCF)، ساخت و بهره برداری و انتقال مالکیت (B. UTO)، ساخت و ساز و اجاره و انتقال (BAT)، بازسازی و بهره برداری و انتقال و انتقال (RTA) ساخت و ساز و اجاره و بهره برداری (BAT)، مشارکت عمومی و خصوصی (PPP) با ضمانت کافی اقدام کنند با همکاری شورای عالی استان ها و با تصویب شهرداری ها ظرف سه ماه به تصویب هیأت وزیران می رسد.

«وزارت اقتصاد و دارایی موظف است هر سه ماه یکبار گزارش اجرای این بند را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

بند 5 الحاقی تبصره 5 نیز حذف شد تا نظر هیات امنا مبنی بر ضمانت اوراق بدهی (ساکولنت) از صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری، صندوق مشاغل کوچک و صنایع متوسط ​​و بازنشستگی. صندوق پس انداز صندوق ذخیره فرهنگیان، صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری، صندوق بازنشستگی، صندوق پس انداز و اجتماعی کارکنان صنعت نفت و صندوق های حمایتی و بازنشستگی کارکنان فولاد با ضمانت موسسات و صندوق های مذکور و سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز است. ضمانت نامه بانکی

قسمت‌هایی از بند هـ تبصره ۶ به شرح زیر اصلاح می‌شود.

ث-
1- در سال 1401 واحدهای مسکونی و باغات باغی (شامل مساحت و املاک) بیش از یکصد و پنجاه میلیارد (150.000.000.000.000) ریال علاوه بر این مبلغ به نرخ دو تا هزار … مشمول مالیات می شود.

3- وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری ها موظفند دسترسی آنلاین به اطلاعات اموال مورد نیاز سازمان امور مالیاتی کشور در زمینه محلات . سازمان امور مالیاتی کشور موظف است حداکثر تا پایان خرداد ماه 1401 دارایی های واجد شرایط و ارزش آنها را به قیمت روز تعیین و مراتب را به مشمولان اعلام کند.

4- کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی موظفند مالیات سنواتی مربوط به هر یک از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای خود و افراد تحت تکفل را تا پایان بهمن ماه 1301 طبق قوانین مالیاتی پرداخت نمایند. ثبت نقل و انتقال اموال مشمول مالیات موضوع این بند قبل از پرداخت بدهی مالیاتی منتقل شده اعم از مالیات دارایی، نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است. متخلف از حکم این جزء متضامناً مسئول پرداخت مالیات مربوط است. آیین نامه این بند حداکثر تا پایان خرداد ماه 1401 توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور) تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید