بورل: اروپا هیچ برنامه ای برای ارسال هواپیماهای جنگی به اوکراین ندارد

بورل: اروپا هیچ برنامه ای برای ارسال هواپیماهای جنگی به اوکراین ندارد

نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحویل هواپیماهای جنگی به اوکراین در دستور کار کشورهای اروپایی قرار ندارد. بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا دیروز (چهارشنبه) گفت که لندن «تصمیم قطعی» برای عدم ارسال جنگنده به اوکراین ندارد، اما در حال حاضر این رویکرد را در نظر نمی گیرد.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که اعزام جنگنده به اوکراین برای جنگ با روسیه در دستور کار اروپا نیست.

به گزارش “ال پایس”، همزمان با تلاش غرب برای افزایش کمک های نظامی به اوکراین برای مبارزه با روسیه، بورل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: موضوع تامین هواپیماهای نظامی به اوکراین منجر به اختلافات جدی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است.

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شد که بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا دیروز (چهارشنبه) گفت که لندن «تصمیم قطعی» برای عدم اعزام جنگنده به اوکراین ندارد، اما فکر نمی‌کند در حال حاضر این رویکرد درست باشد.

بن والاس که کشورش قصد دارد تانک های پیشرفته چلنجر 2 را به اوکراین ارسال کند، در گفتگو با خبرنگاران روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که چرا انگلیس جنگنده به اوکراین اعزام نمی کند، هنوز جدول زمانی دقیقی برای تحویل این تانک ها ارائه نکرده است. اوکراین.

وزیر دفاع بریتانیا پاسخ داد: من مدت زیادی است که با این موضوع سروکار دارم و دو چیز را یاد گرفته ام. “من هرگز چیزی را به طور قطعی نمی پذیرم یا رد نمی کنم.”

وی گفت: تصمیم نهایی در این زمینه وجود ندارد. در حال حاضر، من فکر نمی‌کنم (ارسال جت جنگنده) رویکرد درستی باشد… روندی که امسال در این جنگ اتفاق می‌افتد، قدرت دادن به اوکراینی‌ها برای استفاده از زره‌های غربی علیه روسیه است».

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه، کشورهای غربی تنها با افزایش فشار تحریم ها علیه مسکو و تامین تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین، آتش ناآرامی را در این کشور برافروخته اند.

دیدگاهتان را بنویسید