بولتون کشتن پوتین را گزینه ای روی میز آمریکا خواند

بولتون در گفت‌وگو با رادیو بریتانیایی ال‌بی‌سی نیوز، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا توانایی برکناری رهبر فعلی کشوری با موقعیتی مانند پوتین را دارد یا خیر، گفت: رئیس‌جمهور روسیه باید بداند که «شاید این کار را انجام دهد. موفق می شود” این به سرعت اتفاق نمی افتد، اما او مسئول خواهد بود.”

وی تصریح کرد: من با این جمله که نمی توانیم او را بگیریم موافق نیستم و فکر می کنم او (پوتین) این را می داند.

بولتون در ادامه ادعاهای وقیحانه خود و در اظهاراتی مبنی بر تایید اقدامات تروریستی آمریکا در سراسر جهان، به شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده فقید سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به دست آمریکا اشاره کرد و گفت: وقتی واشنگتن اعتراف می کند که فردی تهدیدی برای ایالات متحده می داند، او را برکنار خواهد کرد.

ادعای نگران کننده بولتون پس از آن مطرح شد که رهبران گروه 7 هشدار دادند هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته ای در اوکراین عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

اجلاس سران گروه هفت به طور مجازی روز سه شنبه با حضور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برگزار شد. این دیدار یک روز پس از حمله موشکی سنگین روسیه به شهرهای اوکراین از جمله کیف برگزار شد.

سردار سلیمانی در ژانویه 2020 به دستور ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حمله پهپادی به شهادت رسید. سپاه پاسداران ایران نیز در پاسخ به مواضع آمریکا در پایگاه عین الاسد عراق با حملات موشکی حمله کرد.

بی‌معنی نیست بدانید دو روزنامه‌نگار آمریکایی در کتابی که به تازگی منتشر کرده‌اند نوشته‌اند که ترامپ پس از ترور سردار سلیمانی در یک جلسه خصوصی گفته است که از کشته شدن توسط ایران بسیار می‌ترسد.

دیدگاهتان را بنویسید