بچه هایی که انسان نیستند!/ «سگ راه رفتن» به غفلت فرهنگی می انجامد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در سال های اخیر همزیستی با برخی از حیوانات در خانه در میان برخی از خانواده ها رایج شده است، گروهی از افرادی که برای پرکردن تنهایی و ایجاد نوعی تفریح ​​و سرگرمی به پرورش حیوانات در خانه روی آورده اند.

تا همین اواخر دیدن سگ ها در کنار مردم جای تعجب داشت، اما امروزه سگ هایی از نژادهای مختلف را با قیمت های گزاف می خرند تا نوعی پرستیژ برای مرفه و شیک بودن، دختر و پسرهایی که قلاده های یکسانی می پوشند، نشان دهند. تزیینات خاصی بسازند و در جایی که می توانند ظاهر شوند.

تقلید کورکورانه از سبک زندگی غربی در سال های اخیر منجر به افزایش گرایش جوانان و نوجوانان به نگهداری از حیوانات در خانه شده است و این در حالی است که برخی از این افراد به دلیل شرایط آپارتمان نشینی به نگهداری از حیوانات دیگر مانند خرگوش، لاک پشت، گرایش دارند. پرندگان، مارها و ..

ترویج فرهنگ غلط غرب

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که تماشای حیوانات خانگی باعث شده مردم به این سمت بروند، اما بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از نوجوانان و جوانان برای رهایی از تنهایی و پرکردن اوقات فراغت خود نوعی حیوان را ترجیح می دهند. آن را در خانه نگه دارید.

df91d336 8918 494a b7f4 8eae2d64a313 خبر خاکستری

بدون شک پرورش چنین حیواناتی می تواند به تدریج تبدیل به دوستی شود که در هر شرایطی نمی توان از آن رهایی یافت، تا زمانی که افراد به روابط اجتماعی نیاز داشته باشند و این روابط اجتماعی نقش تعیین کننده ای در آینده آنها داشته باشد.

این در حالی است که شبکه های اجتماعی به دامپروری در خانه می پردازند و برخی از سلبریتی ها در این شبکه ها با حیواناتی که دارند عکس سلفی می گذارند و به نوعی در تشویق دامپروری گام بر می دارند.

برخی از خانواده های تک فرزندی نیز برای رهایی کودک از تنهایی حیوان خانگی تهیه می کنند تا در غیاب آنها خلاء عاطفی را پر کند و به نوعی با آنها سرگرمی و سرگرمی هستند.

همه اینها به وضوح نشان دهنده نفوذ فرهنگ غرب است که رسانه های غربی برای دور نگه داشتن جوانان و نوجوانان از روابط سالم اجتماعی، ترویج کاهش فرزندآوری، این گونه برنامه های ضدفرهنگی را ترویج می کنند، در حالی که انسان ذاتاً نیازمند روابط اجتماعی و ارتباط است. دیگران.

شبکه های اجتماعی و پدیده های نوظهور

حامد پرچی جامعه شناس در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما چارچوبی داریم که نشان می دهد چقدر پدیده های نوظهور با زندگی ما هماهنگ هستند. اگر با فرهنگ ما همخوانی دارند، می توانیم بگوییم. عوارض جانبی خاصی ندارد، اما اگر مطابقت نداشته باشد، می تواند بسیار مضر باشد.

وی افزود: هر جامعه ای دارای افکار و باورهایی است که اگر باورهای مغایر با باورها و ارزش ها وارد جامعه شود به ریشه های مذهبی، ملی و فرهنگی می رسد و می تواند آسیب های بسیار جدی و تا حدودی جبران ناپذیری به ساختار اجتماعی جامعه وارد کند. وارد.

این جامعه شناس گفت: در ریشه های تاریخی و مذهبی می بینیم که بر رعایت حقوق حیوانات تاکید زیادی شده است اما این رعایت حقوق حیوانات دلیلی بر همزیستی با آنها در خانواده نیست، اینطور نبوده است. در طول تاریخ استفاده شده است، اما ربطی به ورود این حیوانات به خانواده ندارد.

پرورش حیواناتی مانند سگ و گربه، لاک پشت و مار در خانواده و گاهی ایجاد چنین وابستگی برای به حساب آوردن اعضای خانواده اصلاً در فرهنگ نیست، زیرا نگهداری از حیوانات در خانه مضر است و خانواده مضر است. گفت پارچی زندگی با سگ قطعا باعث آسیب در قسمت های مختلف می شود.

e8028029 f909 4329 9ba0 3c60cc89f0c7 خبر خاکستری

پرورش حیوانات در خانه و کاهش تعاملات اجتماعی

وی گفت: امروز می بینیم اروپایی ها که سال ها با سگ ها زندگی می کنند تا کجا پیش رفته اند، وجود حیوان خانگی امکان تربیت بچه ها را کاهش می دهد چرا که وقتی حیوانی وارد زندگی می شود باید به او زمان داد و آن زمان تمام شده است. . این اعتیادآور است و بسیاری از روابط خانوادگی را تحت تأثیر قرار می دهد و منجر به فرصت های کمتری برای اعضای خانواده می شود.

این جامعه شناس خاطرنشان کرد: سگ ها را ناجی می دانند و این با فرهنگ ما همخوانی ندارد. وقتی صحبت از ارتباط با خانواده هایی می شود که سگ و حیوان نگهداری می کنند، بهتر است به دلیل این مشکل، بازمانده باشید.

پارچی با اشاره به پر شدن اوقات فراغت با حیوانات خانگی گفت: وقتی افراد تنهایی خود را با این حیوانات پر می کنند در واقع خود و حیوان را پنهان می کنند و به تنهایی و در زندگی روزمره و در واقع روابط خانوادگی زندگی می کنند. تغییرات در حیوانات

وی گفت: کم کم نسل ها دستخوش این تغییرات می شوند، این روش اشتباه است و یکی از تبلیغاتی که در مورد زندگی با حیوانات انجام می شود، سلبریتی ها هستند که برخی از آنها فرهنگ، انسانیت و روابط اجتماعی را درک نمی کنند و با این حیوانات عکس می گیرند. پستی در شبکه های اجتماعی که به نوعی مروج این فرهنگ غربی هستند.

این جامعه شناس افزود: پرورش حیوانات در خانه بار مالی زیادی را برای خانواده ها به همراه دارد اما برخی دوست دارند این حیوانات را به هر شکل و شیوه ای با خود حمل کنند که نمادی از سر کلاس بودن است.

حیوانات خاموش و کودکان منزوی

زهرا نعمتی روانشناس در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: امروزه برخی از خانواده ها که صاحب فرزند می شوند و خود پدر و مادر مشغله زیادی دارند ترجیح می دهند از حیوانات در خانه برای پرکردن اوقات فراغت کودک استفاده کنند که نمی تواند باشد. جبران کردن.

وی افزود: نگهداری از حیوانات خانگی به هر حال نشان دهنده خلاء عاطفی است که این افراد می خرند و حیوان خانگی خود را در خانه نگهداری می کنند تا این خلاء پر شود که کودکان به مرور زمان در روابط اجتماعی خود با این حیوانات ارتباط برقرار کنند.

این روانشناس گفت: زندگی با هر حیوانی در طرز فکر، ارتباط کلامی، اجتماعی و رفتاری افراد تاثیر زیادی دارد، کودکی که با مردم ارتباط اجتماعی دارد قطعا با کودکی که فقط با حیوانات ارتباط برقرار می کند، کودکانی که می توانند ارتباط برقرار كردن ارتباط با ديگران تاثير بسيار مثبتي در رشد و پيشرفت آنها دارد و به اين ترتيب به راحتي مي توانند در آينده زندگي عادي و خوبي در جامعه داشته باشند.

04d53349 7f48 4286 bc35 c61045184517 خبر خاکستری

نعمتی خاطرنشان کرد: وقتی کودک تمام وقت خود را با یک حیوان تنها می گذراند، به دلیل طبیعت کودک، انرژی کودک تمام نمی شود و این کودکان بیشتر از سایر کودکان منزوی می شوند و برای برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند. .

وی گفت: در برخی موارد خود خانواده ها مشتاق نگهداری از این حیوانات در خانه هستند و برای اینکه فرزند خود را گاز گرفته نبینند، حیوان را خریداری می کنند تا بیشتر خلوت کنند.

این روانشناس گفت: متأسفانه در برخی موارد جوانان برای رهایی از مسئولیت نگهداری از فرزندان، به جای کودکان، نگهداری از حیوانات را انتخاب می کنند. به.

نعمتی بیان کرد: کودکانی که بیشتر وقت خود را در خانه به نگهداری از حیوانات می گذرانند نمی توانند به خوبی حرف خود را به دیگران منتقل کنند زیرا دوست حیوان این کودکان که حیوان است لال است و هرگز کلامی نیست.ارتباط در در حالی که کودکانی که با آنها بازی می کنند. همسالان بهتر می توانند سخنان و مقاصد خود را بیان کنند.

وقتی حیوانات را در خانه نگهداری می کنید، عاملی برای رفاه می شود

وی افزود: پرورش حیوانات خانگی پدیده ای است که امروزه در بین برخی از خانواده ها و جوانان رواج یافته است، البته باید توجه داشت که پرورش حیوانات خانگی در گذشته در روستاها، گربه، سگ، مرغ و خروس و همچنین در حیاط خلوت یا کوچه پس کوچه های شهر. روستاها مرسوم بوده اند، اما پرورش و زندگی با حیوانات در منازل مسکونی مشکلی است که به نظر می رسد در سال های اخیر متفاوت بوده و گونه های جانوری را نیز شامل می شود.

d2898f40 75b4 469f 951c cbe8e60a90fc خبر خاکستری

وی افزود: دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، دنیای مدرن امروز با وجود پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت صنعتی، انسان را به شدت منزوی و منزوی می کند و باعث شده است; برخی از جوانان تمایل دارند از حیوانات مراقبت کنند و با آنها زندگی کنند تا خلأهای عاطفی آنها را پر کنند و از حیوانات به عنوان جایگزینی برای روابط اجتماعی خود با همسالان خود استفاده کنند.

این کارشناس خانواده تصریح کرد: علاوه بر این برخی افراد پرورش و زندگی با حیوانات را برای تفریح ​​و سرگرمی انتخاب کرده اند و زندگی حیوانی را نشانه طبقه بالای اجتماعی می دانند و آن را یکی از عوامل رونق می دانند.

جهان افروز گفت: افرادی که می خواهند در خانه حیوانات نگهداری کنند به دنبال انزوا، فردیت، زندگی مجردی و دوگانه هستند. جایگزینی یک حیوان خانگی با اعضای خانواده نشان دهنده خلاء عاطفی جدی و ناتوانی در برقراری ارتباط است. ” بقیه افراد جامعه.

وی گفت: یکی دیگر از دلایل تربیت حیوان خانگی بی میلی جوانان به ازدواج و بچه دار شدن برای پرکردن خلاء عاطفی ناشی از آن است؛ تربیت حیوان خانگی برای خانواده و فرزندان دارای معایب و آسیب هایی است که انواع حیوانات خطرناک را منتقل می کند. بیماری ها، افزایش مسئولیت خانواده در قبال پرورش حیوانات، باعث ترس در برخی افراد می شود.

این کارشناس خانواده خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که آپارتمان نشینی که اکثر شهرنشینان آن را تجربه می کنند، قوانین و مقررات خاص خود را دارد. زندگی با حیوانات در فرهنگ ما پذیرفته نیست و به همین دلیل می تواند همسایگان را به اعتراض وادار کند.

با این حال نگهداری از حیوانات می تواند برای مدت کوتاهی سرگرم کننده و سرگرم کننده باشد، اما مضرات و مضرات این مشکل بیشتر از سرگرمی های بعدی است، گوشه گیری یکی از مهم ترین آسیب های نگهداری از حیوانات در خانه است و هیچ چیز جایگزین ارتباط نمی شود. جامعه پذیری در بین انسان ها وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید