بیانات محمد حکیمی در سالگرد وفات علامه


ساعت: 19:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890434

استاد محمد حکیمی به مناسبت سالروز درگذشت علامه محمدرضا حکیمی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استاد محمد حکیمی به مناسبت سالروز درگذشت علامه محمدرضا حکیمی بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است: بسمه الحکیم

یک سال از رحلت غم انگیز علامه محمدرضا حکیمی می گذرد و هنوز نمی توانیم باور کنیم که چنین فردی را از دست داده ایم. در تمام عمرش همیشه به فکر مردم بود و با درد مردم زندگی می کرد و از رابطه دین و انسانیت می گفت. و بدین ترتیب همواره خود و قلمش را برای تبیین فرهنگ انسان گرایانه تشیع خاص می ساخت. به راستی که علامه حکیمی با توده های مردم زندگی می کرد و از «محروم» می گفت و از آنچه او را از درد و رنج مردم دور می کرد دوری می جست. اکنون در سالگرد فقدان وی، مؤسسه الحیات با تکیه بر خط مشی «مردم و انسان دوستی» خود، اقداماتی را با همین انگیزه ارائه کرد و به دور از آداب و رسوم معمول همایش ها و بزرگداشت های گران قیمت، به او ادای احترام کرد. .

ما معتقدیم که پس از مرگش باید او را همانطور که زندگی می کرد دیده شود. زمانی که علامه از دریافت جایزه تجلیل از پیشکسوتان جشنواره علوم انسانی فارابی خودداری کرد، نوشت: «در حالی که فقر و محرومیت مرئی و نامرئی در جامعه ما شیوع دارد، برگزاری چنین جشنواره هایی به نظر من در اولویت نیست…»

برای این آرمان والای اسلامی و بشردوستانه، موسسه فرهنگ و هنر الهیات به عنوان مرجع و مرکز تخصصی نشر و ترویج آثار و اندیشه‌های علامه، در اولین سالگرد رحلت ایشان، در نظر دارد اقدامات مؤسسه را در اولویت قرار دهد. فعالیت در راستای «ارائه خدمات فرهنگی به نفع عموم» و تبیین افکار آنان. راه اندازی تولید و انتشار رایگان نرم افزار دایره المعارف الحیات و مجموعه آثار علامه محمدرضا حکیمی و راه اندازی سایت الحیات به همین منظور. [را پیگیری نماید]

و حمایت مادی و معنوی از روش هایی که ویژگی های یکسانی دارند [را در برنامه های خود قرار دهد]

مؤسسه از برگزاری هر نشستی که دارای این ویژگی ها باشد قدردانی می کند و سعی در سازماندهی و غنی سازی بیشتر آنها دارد.

همچنین تلاش زیادی برای انتشار آثار وی انجام خواهد شد که جزئیات آن در فضای مجازی و سایت الحیات در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

همچنین با معیارهایی که پیرمرد در زندگی خود به آن عمل کرده بود و در وصیت نامه خود بر آن تاکید داشت. با جدیت یادآوری می شود فعالیت هیچ موسسه، خیریه، مدرسه یا موسسه دیگری به آن منتسب و مرتبط با موسسه الهیات و مورد تایید موسسه نمی باشد.

محمد حکیمی

دیدگاهتان را بنویسید