بیانات پایانی جلسه خبرگان رهبری/تاکید بر وحدت ملت عراق برای شکست نقشه های دشمنان


ساعت: 21:25
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895927

اعضای شورای خبرگان رهبری ابراز امیدواری کردند که ملت عراق با درک ملی و پیروی از اقتدار بیدار در نقشه های دشمنان پیروز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیانیه پایانی دهمین اجلاس رسمی پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری منتشر شد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

مجلس خبرگان رهبری در پایان دهمین اجلاس رسمی خود در دوره پنجم که مصادف با ایام سختی بر خلق الله علیه السلام است، با سپاس از خداوند متعال برای ملت شریف ایران که با شور و اخلاص حسینی مجالس و مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام را برپا می کرد و همراه با محبان اهل بیت علیهم السلام در اقصی نقاط جهان با همه برگزار می کردند. با شکوه و عظمت آن، برگزاری هرچه باشکوه مراسم اعیاد اربعین حسینی را از درگاه خداوند متعال مسألت کردند و بر نکات زیر تأکید کردند:

1. فقاهت و هدایت امت اسلامی که دلیل انقلاب و بقای نظام اسلامی و از اصول اساسی قانون اساسی و التزام عملی به آن است، یکی از بارزترین شاخص های فقهی و فقهی است. قانون، نماد عظمت، استقلال و وحدت ملی در ایران اسلامی است. بی شک دستیابی به پیشرفت های عظیم در عرصه های مختلف علم، فناوری، صنعت و دفاع امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون رهنمودها و رهبری فقیهی عادل، فرزانه و مدبر است که در رأس این نظام الهی قرار دارد.

دشمنان انقلاب اسلامی با درک این حقیقت از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همواره با توطئه ها و راهکارهای مختلف در مقابله با مبانی و مبانی مرجعیت مشروع و رهبر انقلاب اسلامی تلاش کرده اند. این موقعیت عالی در حالی که ملت مسلمان ایران با هوشیاری و آگاهی، ضمن پاسداری از اصل مترقی مرجعیت دینی و رهبری انقلاب اسلامی، نقشه‌های شوم استکبار جهانی و یاران آن‌ها را شکست خواهند داد و این ستون مستحکم با فرافکنی تعصب ایجاد خواهد شد. سوء ظن و پرورش برخی تحریکات چیزهای بی اساس ضعیف نمی شوند.

خبرگان رهبری به عنوان امانتداران ملت بر حسب وظایف ذاتی قانونی و شرعی خود، ترویج شبهات را بی معنی می دانند و اعلام می دارند که سوابق این مجلس سنگین نشان از توجه آنان به شایسته گزینی و گزینش شایسته است.

2. ماهیت و روح انقلاب اسلامی فرهنگی است و زمینه ساز مدیریت ارزش های اخلاقی، دینی و تعالی انسانیت و رشد و سربلندی ایران اسلامی در همه عرصه هاست که مرهون خون انسان هاست. هزاران شهید انقلاب اسلامی از این مسیر می گذرد. لذا از سران قوای سه گانه، همه نخبگان جامعه و نهادهای نظام به ویژه رسانه ها و بویژه صدا و سیما انتظار می رود با در نظر گرفتن فطرت انسانی، تعالیم اسلامی را نهادینه و تحکیم کنند. و ارزش های انقلاب اسلامی به ویژه توجه به احکام مسلمین، شرع سعی در رفع هر نوع سوء استفاده دارد.

3. قدردانی از سران قوا و زحمات شبانه روزی دولت خدمتگزار، مردمی، انقلابی و جهادی سیزدهم به ویژه رئیس جمهور محترم که در یک سال گذشته به تمامی استان های کشور سفر کرده اند. بدون هیچ تظاهری در بین مردم ظاهر شد ما می خواهیم

بی تردید اعلام خرسندی مقام معظم رهبری مدظله العالی از اقدامات و دستاوردهای دولت در دیدار اخیر دولتمردان با معظم له چراغ و پشتوانه ای قوی برای ادامه خدمت به مردم به ویژه دستگیری از محرومان خواهد بود. مجلس خبرگان رهبری از دولت محترم تقاضا دارد با اتکال به ذات الهی و با اتخاذ تصمیمات کارشناسی در جهت کاهش به آرمان های انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به ویژه در بعد اقتصادی و معیشتی عمل کند. گرانی، ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری و تامین امنیت غذایی، برای حل مشکل مسکن و تقویت قدرت خرید مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه تلاش کرد و جدای از رضایت الهی، در جهت افزایش میزان مسکن نیز تلاش کرد. رضایت و روحیه امید مردم.

4. مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از تعمیق همکاری های وزارت امور خارجه با همسایگان به ویژه در بعد اقتصادی، از دولت محترم می خواهد که به تعاملات راهبردی جمهوری اسلامی با سایر کشورها توجه لازم را داشته باشد. ذهن، عنصر عزت و مصلحت ملی است و در روند «مذاکره برای رفع تحریم ها» ضمن تأمین منافع مالی کشور، مواظب دشمنان ایران و انقلاب اسلامی و حفظ منافع ایرانیان باشد. ملتی که همواره مورد تاکید و عنایت مقام معظم رهبری بوده است.

5. با سپاس از ملت بزرگ عراق که با الهام از مکتب اهل بیت علیهم السلام و مرجعیت شیعه همواره در خدمت آرمان های بزرگ اسلامی بوده و در این سال ها در مبارزه با صدام و صدام و … رژیم اشغالگر آمریکا و داعش و خنثی کردن توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلامی حضور دارد و در صحنه های عزت و وحدت نقش آفرینی می کند و شهدای زیادی چون شهید سرافراز ابومهدی المهندس تقدیم اسلام و اسلام می کند. امت اسلامی امیدواریم در این مرحله نیز با پیروی از اقتدار بیدار و تفاهم ملی با پیروزی بر نقشه های دشمنان زمینه موفقیت و پیشرفت برای تامین ثبات سیاسی و اجتماعی در این سرزمین مقدس فراهم شود.

6. مسأله فلسطین و قدس شریف همچنان اولین سؤال جهان اسلام است. از این رو ضمن محکومیت عادی سازی روابط برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی، تاکید می شود که نه تنها هرگونه سازش با دشمنان اسلام و مسلمین خلاف مصالح و مصالح امت اسلامی است، بلکه هوشیاری نیز هست. و تقویت در جبهه مقاومت در برابر نفوذ رژیم صهیونیستی و حمایت از کشورهای اسلامی مانند یمن، لبنان، سوریه و افغانستان یک تکلیف شرعی و یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

7. پیشاپیش هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم، یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم به ویژه شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و شهید سرلشکر حسین حمدانی و دیگر فرماندهان ارزنده مقاومت را گرامی می داریم. در جبهه، افتخارآفرینان نیروهای مسلح را ارج می نهیم و موفقیت در آینده را برای آنان آرزومندیم و از درگاه خداوند متعال خواستاریم و اعلام می داریم که نیروهای مسلح با نهایت هوشیاری و هوشیاری و هرگونه اقدام علیه نظام در حال پاسداری و حراست از مرزهای کشور هستند. مردم غیور ایران کوبنده ترین پاسخ و قیمت را خواهند داشت و بار سنگینی بر دوش دشمنان خواهد گذاشت.

8. در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آغاز سال تحصیلی حوزوی هستیم. با قدردانی و تشکر از زحمات همه دست اندرکاران امور آموزشی کشور، انتظار می رود مسئولین محترم از این فرصت ارزشمند برای رشد و پویایی علمی و کسب علم و دانش بیشتر استفاده کرده و مسائل جوانان و سرنوشت ساز را در پیش گیرند. آینده سازان کشور با جدیت گام دوم انقلاب اسلامی افزایش تبیین و ارتقای بینش و بصیرت دینی آنان است تا شاهد ارتقای شاخص های علمی، رشد و توسعه فناوری و تسخیر علم باشیم. قله های جهان توسط جوانان فرهیخته میهن اسلامی مان انشاالله.

در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی؛ بویژه شهدای گرانقدر یوم الله 17 شهریور با سعادت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند. حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و عزت و عظمت ایران اسلامی همه ملت های مسلمان را به چالش می کشیم.

سلام بر شما و رحمت و برکات خدا

نشست کارشناسان

16.06.1401

دیدگاهتان را بنویسید