بیانیه اداره بندر در مورد وضعیت دو نفتکش یونانی تصرف شده


ساعت: 21:19
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843806

سازمان بنادر و دریانوردی در بیانیه ای در تشریح آخرین وضعیت دو نفتکش یونانی توقیف شده در خلیج فارس گفت: تمامی خدمه این دو نفتکش در سلامت کامل جسمی و روحی هستند و ارتباط تلفنی آنها با خانواده هایشان تسهیل می شود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در بیانیه سازمان بنادر و دریانوردی آمده است که دو نفتکش یونانی اعلامیه شرکت خدمات کشتیرانی آب آرام به عنوان نماینده رسمی P&I را دنبال کرده و به صاحبان دو نفتکش یونانی اطلاع داده شده است. مالکان و باشگاه‌های P&I آنها در پی هماهنگی لازم توسط سازمان بنادر و دریانوردی با معاونت دریانوردی اداره کل بنادر و نیروی دریایی ارتش نسبت به وضعیت خدمه نفت‌کش‌های دلتا پوسایدون و پردنت واریور ابراز نگرانی کردند. در بالای نفتکش ها با فرمانده نفتکش ها دیدار کردند که نتایج آن به شرح زیر است: در این دیدار فرماندهان دو کشتی تایید کردند که تمامی خدمه از نظر روحی و جسمی آمادگی کامل داشتند و نیروهای نظامی به خوبی با آنها برخورد کردند. به منظور تسهیل ارتباط تلفنی بین خدمه کشتی و خانواده آنها، مقرر شد نماینده کشتی تعدادی سیم کارت همراه با تلفن همراه تهیه و در اختیار آنها قرار دهد.

فرماندهان دو کشتی همچنین درخواست هایی برای دریافت غذا، آب، غذا و سایر مواد مصرفی تهیه و در اختیار نماینده کشتی قرار دادند و همچنین هماهنگی لازم برای دریافت زباله های کشتی و تحویل آن به ساحل انجام شد.

همچنین با توجه به حضور طولانی مدت بخشی از خدمه کشتی، موضوع جابجایی تعدادی از ملوانان به فرماندهی کشتی مطرح و مقرر شد در صورت موافقت مالکان، هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شود.

با توجه به اینکه نفتکش های مذکور در حال جابجایی مشتقات نفتی بودند، معاونت دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان توصیه های لازم را برای ایمنی و محیط زیست به فرماندهان کشتی ها و همچنین اهمیت و حساسیت کشتی ارائه کرد. منطقه به رسمیت شناخته شده برای سازمان بین المللی دریانوردی و منطقه ویژه زیست محیطی کنوانسیون مارپل، توصیه های لازم برای جلوگیری از آلودگی و حفظ ایمنی خدمه و کشتی به فرمانده کشتی داده شد.

همچنین بنا به درخواست فرمانده کشتی و مطابق با مقررات و استانداردهای بین المللی، همکاری لازم جهت تسهیل در تحقق الزامات بین المللی توسط خدمه کشتی جهت انجام اقدامات مستمر از جمله ثبت وقایع کشتی مورد توافق قرار گرفت.

همچنین یک کنفرانس تلفنی بین فرمانده، نماینده کشتی و ستاد مالکان کشتی در یونان برگزار شد و مالکان کشتی، نحوه نگهداری کالا را به فرمانده راهنمایی کردند.

به فرمانده کشتی ها اطلاع داده می شود در صورت نیاز جدید به نماینده مربوطه کشتی جهت آماده سازی و انحلال وی اطلاع دهد و در این رابطه سازمان بنادر و دریانوردی مساعدت های لازم را انجام خواهد داد.

در این جلسه همچنین به فرمانده و خدمه کشتی اعلام شد که هیچ محدودیتی مطابق با استانداردهای بین المللی برای انجام عملیات روزانه و حرکت آنها در کشتی وجود نخواهد داشت. همچنین بر اساس توافقات انجام شده امکان برگزاری جلسه کنسولی با خدمه این دو کشتی نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید