بیانیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از قطعنامه ضدایرانی سازمان ملل


ساعت: 03:33
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917941

پس از تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون زنان سازمان ملل، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بیانیه همیشگی ضد ایرانی و مداخله جویانه خود را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد امشب (چهارشنبه) جمهوری اسلامی ایران را از کمیسیون وضعیت زنان حذف کرد. پس از این اقدام ضد ایرانی، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بیانیه مداخله جویانه ای علیه ایران صادر کرد.

در این بیانیه که در سایت کاخ سفید منتشر شده، ادعاهای واهی و بی اساس آمریکا و غرب علیه ایران تکرار شده و در بخشی از آن آمده است: امروز در یک رای تاریخی، سازمان ملل متحد در واکنش به ظلم سیستماتیک زنان و دختران در ایران، او برای حذف این کشور از کمیسیون زنان اقدام کرد. این رای نشانه دیگری از اجماع فزاینده بین المللی علیه ایران و پاسخگویی (ایران) است.

در ادامه این بیانیه ضدایرانی و مداخله جویانه مغایر با واقعیات در ایران می خوانیم: آمریکا ایران را در قبال آزار مردمش به ویژه معترضان مسالمت آمیز، زنان و دختران و خشونت علیه مردم اوکراین و همچنین پاسخگوی اتهامات وارده به مردم این کشور بشناسد. اقدامات بی ثبات کننده در خاورمیانه با متحدان و شرکای خود در سراسر جهان کار می کند.

در بخشی دیگر از این بیانیه که بر اساس ادعاهای بی‌اساس ایران مبنی بر کمک‌های تسلیحاتی به روسیه و همچنین حمایت مستمر واشنگتن از ناآرامی‌های ایران تنظیم، تنظیم و منتشر شده است، آمده است: آمریکا سه بسته تحریمی جداگانه علیه تهران را در همین راستا تصویب کرده است. در هفته گذشته کردها و ایران را از طریق حمایت مالی از تروریسم، نقض حقوق بشر مرتبط با اعتراضات و ارائه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای حمله به زیرساخت های حیاتی این کشور در اوکراین هدف قرار داده است. ما در کنار اتحادیه اروپا، انگلیس، کانادا، استرالیا و سایر کشورهایی که تحت رهبری آنها تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کردند، عمل کردیم. این اقدامات ادامه زنجیره ادامه دار تحریم های ما علیه ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور است.

قطعنامه اقدامات ضد ایرانی آمریکا با 29 رای موافق، 8 رای مخالف و 16 رای ممتنع به تصویب رسید. واشنگتن پیش نویس قطعنامه سیاسی را برای پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد (ECOSOC) در نیویورک ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید