بیانیه مهم اصلاح طلبان داخل و خارج از کشور در حمایت از سپاه

در ابتدای این بیانیه آمده است: «با توجه به اینکه پارلمان اروپا مجاز به دخالت در ساختار نظامی سیاسی کشورهای خارج از اتحادیه نیست. این اقدام به عنوان یک تهدید و دخالت آشکار برای ما غیرقابل قبول است. مردم ایران فراز و نشیب های بیشماری را در تاریخ هزار ساله خود دیده اند و سوابق تاریخی نوین گواه آن است که هرگاه قدرتی بیگانه در مبارزات ملی آنان مداخله کرد و بر هر شعاری و به هر نحوی اصرار داشت، جز ویرانی و عقب ماندگی چیزی به ارمغان نیاورده است.

در بخشی دیگر از این بیانیه با اشاره به اعتراضات ماه های اخیر در ایران تاکید شده است: ملت ایران با تکیه بر مجاهدت ها و تلاش های نیروهای ملی خود بر اساس تجربه تاریخی با هرگونه دخالت دولت ها و قدرت های بیگانه مخالفت می کند.

در قسمت پایانی این بیانیه در ادامه آمده است: همچنین از دولت ایران می‌خواهیم در سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود که باعث می‌شود اعتماد مردم به دولت تضعیف شود، تجدید نظر کند و اجازه دخالت بیگانگان را ندهد. مجدداً مولفه های قدرت را تضعیف کند.» شهروند ایران شوید. اعاده قدرت ملی مستلزم احترام به خواست مردم و حاکمیت قانون و پذیرش عقلانیت در اداره امور است.

در دل این بیانیه نام چهره هایی چون عباس عبدی، لطف الله میثمی، حمیدرضا جلایی پور، نعمت احمدی، حمزه غالبی، پیمان عارف، صادق نوروزی، رها اعتمادی تقفی، زهرا نژاد بهرام، حمید بهشتی و جمعی دیگر از سیاسیون وجود دارد. ، فعالان مدنی و رسانه ای، مقیم ایران و از خارج آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید