بیانیه وزارت کشور: در بحث حجاب نه اغماض شده و نه تسامح / اقناع موثرترین راه برای ارتقای جایگاه حجاب است.

بیانیه وزارت کشور: در بحث حجاب نه اغماض شده و نه تسامح / اقناع موثرترین راه برای ارتقای جایگاه حجاب است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا
را

وزارت کشور با عنایت به قبولی طاعات و عبادات ملت مؤمن ایران در ماه مبارک رمضان، ضمن تاکید مجدد بر رعایت ارزش ها و احکام الهی و قوانین ناشی از آن از جمله حجاب اسلامی، به ملت شریف ایران یادآوری می کند که هیچ گونه اغماض و تسامح در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی اعمال نشده و نخواهد شد و حجاب به عنوان یک ضرورت مسلم شرع همواره یکی از اصول عملی خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران

موضوع حجاب در سال های اخیر یکی از محورهای جنگ شناختی دشمن علیه ملت مظلوم و مقتدر ایران و طرح های نافرجامی چون چهارشنبه های سفید، خیابان دختران انقلاب، حجاب بی خشونت، آزادی های رذیله و… بوده است. .، هرگز در اراده زنان موفق نبوده اند و دختران ایرانی در ارتقای شخصیت معنوی خود و حفظ هویت زنان مسلمان خللی ایجاد کرده اند. پروژه های برنامه ریزی شده توسط دستگاه های امنیتی به رهبری افراد مشهور و مفسد خارج از کشور، در آخرین اقدام با شعار عوام فریبانه “زن زندگی می کند آزادی”، تلاش کردند اهداف شوم خود را در هاله مقدس زنان پنهان کنند، اما ثبات و بصیرت و جدول زمانی ملت بزرگ ایران به ویژه دختران و زنان قهرمانش به همگان ثابت کرد که دشمن همچون گذشته درگیر اشتباه محاسباتی ناشی از عدم اشراف بر عمق عشق همه مردم به ویژه دختران این سرزمین است. سرزمین، احکام الهی و پیشوایان دینی.

دشمنان بر اساس اطلاعات پیدا و پنهان تلاش کردند در اغتشاشات سال گذشته حجاب را به موضوعی برای دو قطبی‌سازی و ایجاد شکاف‌های عمیق اجتماعی و عاملی برای بریدن ملت از حاکمیت تبدیل کنند و در این راه از تمام ظرفیت استفاده کردند. شبکه های اجتماعی خارجی.به این عنوان برای حمله به ذهن و قلب جوانان ایرانی استفاده شده است. در حالی که قضاوت نادرست مجرمان فرهنگی داخلی و خارجی معطوف به دورکردن زنان محترم ایرانی از حجاب بود، «سیلی» افراد با «ضعف حجاب» علاوه بر ابهت زنان محجبه باعث هجوم ناامیدی به اردوگاه جنگی چند بعدی مخالفان شد. ایران اسلامی به همین دلیل، وزارت کشور وظیفه خود می‌داند که به احترام همه زنان و دختران ایرانی که سرسختانه در برابر طوفان شورشی دشمن ایستادگی کردند و الگویی از ثبات شناختی برای همه آحاد ملت شدند، ایستادگی و اظهار تواضع کند.

با توجه به مطالب فوق، ذکر سه نکته ضروری است:

1. مجموعه دولت و وزارت کشور خود را مخاطب مطالبات مردم وفادار ایران در موضوع حجاب می دانند و بر حق خود بر داشتن جامعه ای عفیف و حیا و گوش شنوا، زبان پاسخگو و دستی قوی برای خود تاکید می کنند. تضمین حقوق مردم به ویژه حق حیات عفاف یکی از حقوق اساسی ملت است. این امر در ماه های اخیر و رفتار اکثریت قریب به اتفاق زنان ایرانی در حجاب به وضوح نشان داده شده است و بر این اساس ادعای مخالفت با بدحجابی یا بی حجابی دارای مبانی واقعی شرعی، قانونی و بشردوستانه و مبتنی بر آن است. حقوق عمومی مردم .موضوع اولویت با نظر مسئولین است.

2. تردیدی نیست که حجاب یکی از پایه های تمدن ملت ایران و یکی از زیرساخت های حیاتی خانواده است. در حالی که خانواده محوری و حفظ حریم خصوصی یکی از اصول زندگی اجتماعی ایرانیان است، برای تحکیم بنیان خانواده باید از حریم حجاب و عفاف پاسداری کرد و برای تحکیم و گسترش آن استفاده کرد.

3. همه مراجع دینی، فرهنگی و اجتماعی موظفند با حضور مسئولانه خود در میدان، به تبیین این موضوع حساس بپردازند و باب گفت وگوی مثبت در موضوع حجاب را برای همه طیف هایی که نیاز به منافع فکری و ذهنی دارند، باز کنند. شکی نیست که «متقاعد کردن» نسل جوان مؤثرترین راهبرد برای بهبود وضعیت حجاب خواهد بود.

در پایان با تاکید بر مسلم بودن حجاب از دیدگاه نظام های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور، یادآور می شود که با توجه به پایبندی اکثریت قریب به اتفاق زنان و دختران ایرانی به این موضوع، تاکید مجدد لزوم رعایت حجاب در تمامی اماکن عمومی و معابر و ضمن اعلام حمایت همه مراجع خوب و بد در سراسر کشور، قوه قضائیه، ضابطین و سایر نهادهای ذیربط با معدود هنجارشکنان برخورد کرده و اجازه نخواهند داد. نقض هویت مقدس و حریم خصوصی زنان مسلمان ایرانی.

دیدگاهتان را بنویسید