بیانیه پایانی اجلاس G7 / اقدامات سخت گیرانه تری علیه روسیه اتخاذ می شود


ساعت: 04:37
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879418

رهبران گروه 7 در آخرین روز نشست خود در آلمان در بیانیه پایانی خود گفتند که تدابیر سخت تری را علیه روسیه اعمال خواهند کرد، از جمله هزینه های اقتصادی سنگین و فوری حمله مسکو به اوکراین.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رهبران گروه 7 در نشست روز سه‌شنبه در آلمان متعهد شدند که روسیه را منزوی کنند، زیرا در حمایت از اوکراین در برابر تهاجم مسکو موضع واحدی اتخاذ کردند.


کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، ایتالیا، بریتانیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا در بیانیه پایانی خود در اجلاس G7 اعلام کردند که قصد دارند “هزینه های اقتصادی جدی و فوری” را به روسیه تحمیل کنند و گام های جامعی را در نظر بگیرند. برای محدود کردن درآمد کرملین آنها بر فروش نفت تاکید کردند که هزینه جنگ را در ماه پنجم پرداخت خواهد کرد.

اعضای گروه 7 جزئیات کلیدی در مورد نحوه اعمال سقف بر قیمت سوخت های فسیلی در بیانیه نهایی خود ارائه نکردند و پیشنهاد کردند در هفته های آینده بحث های بیشتری برای بررسی اقداماتی برای محدود کردن واردات نفت روسیه انجام شود.

رهبران گروه ۷ همچنین اعلام کرده‌اند که تا زمانی که لازم باشد و در هر مرحله، به هماهنگی بی‌سابقه تحریم‌ها متعهد هستیم.

نشست سران هفت کشور صنعتی جهان روز شنبه (27 ژوئیه) به مدت سه روز در کاخ آلمائو در دامنه کوه های آلپ آلمان آغاز شد.

برلین به عنوان رئیس دوره ای گروه هفت، علاوه بر رهبران کشورهای صنعتی، رهبران آرژانتین، هند، اندونزی، سنگال و آفریقای جنوبی را به این نشست دعوت کرد.

آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، کانادا و ایالات متحده اعضای گروه هفت هستند. برای دومین بار از سال 2015، رهبران هفت کشور در غیاب روسیه به عنوان هشتمین عضو گروه در قصرالمائو دیدار می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید