بیانیه پرس تی وی در واکنش به توقف پخش این شبکه توسط ماهواره یوتلست


ساعت: 20:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916471

پرس تی وی در بیانیه ای اقدام شرکت ماهواره ای یوتلست در پخش این شبکه را محکوم و آن را نقض اصل آزادی رسانه ها توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رسانه ملی، پس از اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه شبکه خبری انگلیسی زبان پرس تی وی، شرکت ماهواره ای یوتلست نیز پخش این شبکه را متوقف کرد. اقدامی مغایر با اصل آزادی رسانه ها که برای این شبکه معاونت برون مرزی صداوسیما تازگی ندارد و در سال های اخیر بارها به بهانه های واهی از سوی شرکت های خدمات ماهواره ای تحت فشار قرار گرفته است.

در بیانیه پرس تی وی درباره نقض آزادی بیان یوتلست علیه این شبکه آمده است: پس از تحریم شبکه خبری انگلیسی زبان پرس تی وی توسط اتحادیه اروپا در 14 نوامبر، در اقدامی آشکار ضدایرانی، شرکت فرانسوی یوتلست نیز هشدار قطع ماهواره را پخش کرد. به این شبکه ارسال شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: از نظر ما اقدام خصمانه یوتل ست و در درجه اول اتحادیه اروپا تنها یک حلقه از زنجیره اقداماتی است که برای خاموش کردن تنها صدای مردم ایران در فضای رسانه ای انگلیسی زبان طراحی شده است. تجربه زنده ما در پرس تی وی، از آغاز به کار این شبکه از سال 2007، نشان دهنده مراحل مختلف حذف بسترهای پخش کابلی و ماهواره ای توسط مقامات نظارتی و شرکت های خدمات اروپایی است.

پرس تی‌وی در این بیانیه تاکید می‌کند: مسدود شدن حساب‌های کاربری در پلتفرم‌های اجتماعی از توییتر گرفته تا فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب و حتی توقیف دامنه .com وبسایت پرس تی‌وی توسط وزارت دادگستری آمریکا و همچنین تحریم کارکنان و مدیران شبکه از وزارت دارایی آمریکا و اتحادیه اروپا بخشی دیگر از همین پرونده تروریسم رسانه ای هستند. همچنین مرضیه هاشمی مجری، مستندساز و گزارشگر ارشد ما نیز بر اساس این حرکت هماهنگ و برنامه ریزی شده در آمریکا دستگیر شد و مورد همان نقض غیرانسانی و حقوق بشری قرار گرفت که طراحان و عاملان این اقدامات به آن دامن می زنند.

این بیانیه می افزاید: اکنون به خوبی می دانیم که روند درگیری اروپا و آمریکا با شبکه پرس تی وی به بالاترین حد خود رسیده است و روشنگری این شبکه از واقعیت جامعه ایران چیزی نیست که کشورهای اروپایی تحمل کنند. این همان اروپایی است که سخاوتمندانه میزبان شبکه های متعدد دشمن جمهوری اسلامی ایران است و در برابر موج نفرت، تفرقه، انتشار اخبار جعلی و نظریه پردازی خشونت و کشتار وحشیانه مخالفان توسط شورشیان و رسانه های ایرانی سکوت می کند. سازماندهی آموزش و تحریک آنها به خرابکاری و آشوب در خیابان های شهرهای ایران به منظور تهدید امنیت شهروندان ایرانی، تحریک گروه های تجزیه طلب و حمایت ماهرانه تروریست های خارجی را که این شبکه ها دنبال می کنند نادیده می گیرد و آن را آزادی بیان می نامد. .

در ادامه بیانیه پرس تی وی آمده است: اتخاذ استانداردهای دوگانه در زمینه آزادی بیان و به ویژه مسائل حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا که همچنان مهر استعمار و جنایات حقوق بشری در کشورهای آفریقایی و آسیایی را بر خود دارد، امری عادی شده است. به ویژه امروز که اعضای مهم آن دست به تظاهرات و اعتصابات گسترده می زنند. جدای از آن، انتظار نمی رفت این اتحاد به جای رسیدگی به مشکلات فراوان و نقض حقوق بشر توسط کشورهای عضو، به طرح و اتهامات واهی علیه یک شبکه ایرانی بپردازد و شرکتی مانند یوتل ست را مجبور به حذف پرس تی وی کند. از سیستم انتقال توسط ماهواره. اتحادیه اروپا می داند که پرس تی وی شبکه ای است که تصویر واقعی اروپا را به خود و جهان نشان می دهد و همچنین با تصویر سیاه ایران واقعی مخالف است.

پرس تی وی افزود: در نهایت ضمن محکوم کردن این اقدام ناقض آزادی بیان که کاملاً سیاسی و مبتنی بر اتهامات واهی است، به اتحادیه اروپا می گوییم که ما در پرس تی وی همچنان صدای بی صداها و راهگشا خواهیم بود. برای نشان دادن چهره واقعی مردم ایران. آنها هیچ ارتباطی با شورشیان تحت حمایت حامیان خارجی ندارند، ما عقب نخواهیم نشست و این مرحله را به فرصت جدیدی برای فعالیت های خود تبدیل خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید