بیانیه 165 نماینده مجلس به رئیس جمهور: مصالح مردم را در اولویت قرار دهید / به عهد خود وفا کنید

بیانیه 165 نماینده مجلس به رئیس جمهور: مصالح مردم را در اولویت قرار دهید / به عهد خود وفا کنید

روز جدید : ۱۶۵ نماینده در بیانیه ای به رئیس جمهور خواستار افزایش ظرفیت رشته های پزشکی شدند.

سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه 165 نماینده مجلس خطاب به رئیس جمهور در خصوص افزایش ظرفیت رشته های پزشکی را قرائت کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

“نام خدا

خجت الاسلام والمسلمین اصلی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

دسترسی به پزشکان و دندانپزشکان به یک مشکل بزرگ برای مردم در بسیاری از نقاط کشور تبدیل شده است. بسیاری از مردم منطقه تاوان درد و خطر سفر به مراکز استان ها حتی تهران را برای دسترسی به پزشک و در نهایت در مقابل بیمارستان ها برای ویزیت پزشک متحمل شده اند.

متأسفانه کمبود پزشک و به‌ویژه متخصص، نظام سلامت را در برابر بحران‌هایی مانند همه‌گیری تاج و تخت بسیار آسیب‌پذیر کرده است، بنابراین در پیک‌های پی در پی کمبود پزشک دلیل اصلی فشار روزافزون بر کادر پزشکی و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است. . او در حوزه انتخابیه بود.

با وجود تفاوت در سرانه پزشکان، متاسفانه تمامی سناریوهای ارائه شده در نهادهای مختلف نشان از کمبود جدی پزشک و دندانپزشک نسبت به جمعیت کشور نسبت به منطقه و کشورهای پیش رو در نظام سلامت دارد. از سوی دیگر باید توجه داشت که کشور در آستانه بحران سالمندی قرار دارد که نیاز به خدمات درمانی را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. اگر ظرفیت تربیت پزشک برای رفع نیاز سالمندان را افزایش ندهیم، هزینه های سنگینی برای مردم و کشور به همراه خواهد داشت و ممکن است مانند اول انقلاب مجبور به واردات پزشک شویم.

همانطور که مستحضرید کمیته راهبری نقشه جامع علمی کشور در اقدامی شایسته و قابل تقدیر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی بین 3 تا 5 هزار نفر در سال به مدت 5 سال را تصویب کرد که متاسفانه این اقدام توسط بیمارستان ها مورد حمله قرار گرفته است و این موسسات با نامه نگاری از شما خواسته اند این مصوبه را از دستور کار خارج کنید.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قدردانی و تشکر از این اقدام انقلابی کمیته راهبری اجرای برنامه جامع علمی کشور، حمایت همه جانبه خود را از این اقدام اعلام کرده و از حضرتعالی می خواهیم که مصالح مردم را در اولویت قرار دهد. تصمیم گیری و اقدامات او شما در هنگام تصویب و اجرای این مصوبه به وعده خود مبنی بر لغو انحصار سلامت توجه ویژه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید