بیرانوند چقدر برای پرسپولیس پرسپولیس می شود؟

بیرانوند چقدر برای پرسپولیس پرسپولیس می شود؟

بوژیدار رادوشوویچ دروازه بان کروات پرسپولیس که چند سالی در این تیم حضور داشت به دلیل ضعف مدیریتی مدیران این تیم و عدم احقاق حق خود به طور ناگهانی ایران را به مقصد کرواسی ترک کرد. اگر رادو قصد بازگشت به ایران را نداشته باشد و بخواهد از طریق شکایت به فیفا درخواست خود را دریافت کند، باشگاه پرسپولیس دوباره محاکمه خواهد شد و حتی باید کل مبلغ قرارداد رادو برای فصل آینده را پرداخت کند.

رادو که پیش از بازی با پرسپولیس ایران را ترک کرد، همچنان از بازگشت خود ناراضی است و مدیران پرسپولیس نتوانسته اند کاری کنند تا دروازه بان کروات را به تمرینات بازگردانند. حتی افشین پیروانی نیز روزها پیش اعلام کرد که فعلا خبری از بازگشت رادو نیست. همانطور که مشخص است رادو را باید اولین جدایی پرسپولیس در نیم فصل اول دانست. پس یحیی گل محمدی از این پس باید به فکر جذب یک دروازه بان مطمئن در نیم فصل باشد.

همانطور که پیش از این نوشتیم پیام نیازمند و رشید مظاهری دو گزینه ای هستند که یحیی گل محمدی برای جایگزینی رادو در نظر دارد.

این در حالی است که باشگاه پرسپولیس قصد دارد علیرضا بیرانوند را برای نقل و انتقالات نیم فصل به خدمت بگیرد و درخواست رسمی خود را به باشگاه آنتورپ ارسال کرده است. بعید به نظر می رسد این انتقال انجام شود چرا که پرسپولیس برای جذب علیرضا باید چندین میلیون یورو هزینه کند.

درخواست علیرضا از بوویشتا
علیرضا دوران موفقی را در آنتورپ سپری نکرد و فرصت کمی برای بازی داشت. بنابراین تصمیم گرفت در تابستان به لیگ پرتغال و باشگاه بواویستا بپیوندد. اگرچه جایگاه علیرضا گلر شماره یک و تیمش ثابت است، اما شرایط جدول این تیم چندان خوب نیست و تنها 4 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد. اما مهم ترین مشکل بواویستا مسائل مالی است و باشگاه اصلا وضعیت مالی خوبی ندارد. شرایط این تیم به قدری بد است که بیرانوند از همین حالا از بوآویستا مطالبات زیادی دارد و باشگاه برای پرداخت دستمزد بازیکنانش مشکل دارد.

پیشنهادات اروپایی و ایرانی
پیش از بازی هفته گذشته با بوآویستا، مدیران این باشگاه در جلسه ای با بیرانوند، دروازه بان شماره یک تیم ملی ایران، اعلام کردند که وی چند پیشنهاد برای نقل و انتقالات نیم فصل دارد. دو باشگاه پرتغالی، دو باشگاه ایرانی و یک تیم بلژیکی به صورت رسمی درخواست خود را برای جذب علیرضا اعلام کردند اما تصمیم برای جدایی یا ماندن بیرانوند به زمان دیگری موکول شد تا مدیرعامل بوآویستا گفتگوی نهایی را با علیرضا داشته باشد.

بواویستا برای فروش بیرانوند باید آنتورپ را بفروشد
نکته جالب در مورد قرارداد بیرانوند این است که اگر باشگاه بوآویستا بخواهد بیرانوند را بفروشد باید یک میلیون یورو به آنتورپ بپردازد که کار را سخت می کند. اگر علیرضا تا پایان قراردادش در بوآویستا بماند و به تیم دیگری منتقل نشود، بیرانوند باید تابستان آینده به بلژیک برگردد و آخرین سال قراردادش را با آنتورپ سپری کند.

بوویشتا با جدایی بیرانوند مخالف است
با توجه به شرایط بد بوآویستا در لیگ پرتغال، کارکنان این تیم دوست دارند علیرضا در تیمشان بماند و با جدایی بیرانوند مخالفت کنند مگر اینکه مشتریان علیرضا پیشنهاد مالی خوبی بدهند. اگر پیشنهادات علیرضا از نظر مالی قابل توجه باشد، آنها می توانند یک میلیون یورو درخواستی آنتورپ را پرداخت کنند و وضعیت بد مالی باشگاه خود را حل کنند.

علیرضا ترجیح می دهد در اروپا بماند
خود بیرانوند هم نمی خواهد فوتبال اروپا را رها کند و به ایران بازگردد. روزهای بعد اما ممکن است هر اتفاقی برای علیرضا بیفتد. اطرافیان بیرانوند معتقدند این بازیکن فعلا به ایران برنمی گردد مگر اینکه اتفاق خاص و عجیبی بیفتد و علیرضا تشویق به بازگشت شود.

پرسپولیس تکذیب کرد اما …
به محض انتشار خبر علاقه پرسپولیس به جذب بیرانوند، یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس این موضوع را تکذیب کرد. تکذیب عجولانه که مشخص است عمدتاً به دلیل عدم تمرکز حامد لک است و یحیی گل محمدی نمی خواهد دروازه بان اول تیمش را در چند بازی حساس باقی مانده از تیمش تا پایان نیمه از دست بدهد. .

بیرانوند چند میلیون یورو برای پرسپولیس خرج می کند
همان طور که در بالا اشاره شد، بوآویستا تنها در صورتی آماده از دست دادن بیرانوند خواهد بود که پیشنهاد مالی فوق العاده ای به آنها داده شود. کاری که پرسپولیس با توجه به مشکلات مالی فراوانش از انجام آن برنمی آید. علاوه بر یک میلیون یورویی که باید از انتقال بیرانوند به آتورپ پرداخت شود، خود باشگاه بوآویستا با احتساب دستمزد سالیانه علیرضا قطعا خواهان دریافت مبلغی خواهد بود.

با توجه به اینکه بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی است و رزومه بسیار قوی دارد، قطعا بازیکن ارزان قیمت پرسپولیس نخواهد بود. با محاسبات سریع متوجه می شویم که جذب بیرانوند به پرسپولیس یا یک باشگاه ایرانی چندین میلیون یورو هزینه خواهد داشت که هزینه بسیار سنگینی خواهد بود و بعید است که تیمی در ایران بتواند چنین پولی را پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید