بیشترین بودجه شهرداری یزد برای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده است


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842615

سیف گفت: بیشترین بودجه شهرداری یزد تقریباً هفتاد درصد بودجه پروژه عمرانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ عزیزلا سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و نمایندگان اصحاب رسانه اظهار داشت: شورای اسلامی شهر یزد در سال 2017 با حضور در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: در این راستا به دلیل عدم موفقیت در شورای اسلامی شهر یزد، باید به این موضوع توجه کنیم.

وی افزود: این حضور نشان داد که مردم همیشه روی صحنه هستند و جز حماسه نمی توانیم برای این حرکت بزرگ نامی بگذاریم. البته حضور مردم در صحنه، وظیفه مسئولان را تشدید می کند و بر خود لازم می دانم از این حرکت از همه مردم یزد تقدیر و تشکر کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ریزش ساختمان کلانشهر در آبادان گفت: حادثه این کلانشهر حادثه تلخی بود اما هشداری بود برای همه کارکنان نظام مهندسی و شهرسازی که باید آگاه باشید که تعهدات، ممکن است مشابه باشد.

سیفی گفت: از زمان تشکیل شورای شهر ششم در یزد جلسات ما بدون وقفه و بدون وقفه برگزار می شود، بنابراین از ابتدا تا کنون 66 جلسه علنی در محوطه شورای شهر داشته ایم که همگی به صورت زنده پخش می شد. در فضای مجازی.» در این جلسات نیز 153 مصوبه داشتیم.

وی گفت: شورای دوره ششم یکی از قانونمندترین شوراهاست و مصوبات آن نیز بسیار مشروع است و شورا تاکید دارد که باید دقیقاً طبق موازین قانونی کار خود را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در هفته شوراها جلسه ای با شوراهای شهر یزد از دوره اول تا کنون داشتیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و تلاش ما بر این بود که از تجربیات اعضای شورا از دوره های قبل استفاده کنیم. .

صفی یادآور شد: در دنیا بسیاری از دستگاه ها زیرمجموعه شهرداری ها هستند اما در ایران با وجود بحث هایی که در این زمینه صورت گرفته هنوز این موضوع جواب نمی دهد.

وی ادامه داد: اما کار خوبی که در دوره ششم شورا با همت بخشدار انجام شد بحث مدیریت واحد شهرستان است. در آنجا مشکلات مطرح می شود و تصمیم گیری می شود و خیلی از مسائلی که شاید سال ها در یزد باقی مانده بود در این جلسات حل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: از ابتدای تصویب بودجه آن را در سایت شفافیت قرار دادیم و روند بررسی و تصویب بودجه را دقیقاً طبق برنامه زمانی اعلام شده از سوی وزارت کشور انجام دادیم. و بدون روز مرخصی به شهرداری اعلام کرد».

سیف افزود: ما نیز در زمان و دوره ای که قانون در اختیارمان گذاشته بود بدون یک روز تاخیر شهردار را انتخاب کردیم.

وی افزود: بودجه سال گذشته 1800 میلیارد تن بود و پیش بینی ما این است که بیش از 1700 میلیارد تن فروخته شده است اما به زودی میزان دقیق آن اعلام می شود.

سیف گفت: در سال 1401 کل بودجه ما 2227 میلیارد تن بوده که 718 میلیارد تن معادل 32 درصد هزینه های جاری و 1509 میلیارد یعنی 68 درصد آن برای پروژه های عمرانی بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید