بیشترین تعداد تصادفات به دلیل سرعت بالای وسایل نقلیه است

ساعت: 20:59
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798862

سرهنگ رضا دولتشاهی با توجه به وقوع سه فقره تصادف زنجیره ای در محور اهواز – رامهرمز بر رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه در صورت مه گرفتگی جاده ها تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح امروز 28 خودرو در محور اهواز – ماهشهر با هم برخورد کردند. سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار رهیاب تصادف زنجیره ای اهواز – رامهرمز گفت: این حادثه در واقع سه و فضا است.

وی افزود: حادثه اول مربوط به برخورد 9 دستگاه خودرو بود که ساعت 6:30 دقیقه در کیلومتر 10 جاده اهواز – غازانیه به دلیل رعایت نشدن فاصله طولی هر خودرو با دیگری رخ داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان حادثه دوم را مربوط به برخورد 8 دستگاه خودرو دانست که 10 دقیقه بعد و در فاصله کمتر از 200 متری محل حادثه اول رخ داد که علت آن عدم رعایت فاصله بوده است. و در این مکان مه غلیظی در جاده وجود داشت و دید افقی کمتر از یک متر بود.

دولتشاهی گفت: حادثه سوم همزمان با حادثه دوم اما در مسیر مقابل اتفاق افتاد که 11 خودرو به دلیل رعایت نکردن فاصله طولی و مه غلیظ با یکدیگر برخورد کردند.

وی گفت: پس از این حوادث همکاران ما و عوامل پشتیبانی و خدمات رسانی در محل حاضر شدند. خوشبختانه این حوادث تنها یک قربانی بر جای گذاشت که به صورت سرپایی مداوا شد. خودروهای درگیر در این حادثه نیز آسیب دیدند.

وی افزود: در روزهای اخیر در اکثر نقاط استان خوزستان مه گرفتگی داشتیم و در این شرایط رعایت فاصله طولی به شدت توصیه می شود. رانندگان چراغ‌های جلو را روشن نگه دارند و سرعت مطمئنه را رعایت کنند و در صورت امکان سعی کنند در مه غلیظ در مکانی امن توقف کنند.» برای بهبود وضعیت و سپس ادامه مسیر.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با اشاره به جمع بندی های کارشناسی، تمامی این تصادفات را ناشی از خطای انسانی رانندگان دانست و افزود: در بزرگراه ها شاهد خستگی و خواب آلودگی رانندگان هستیم و به دلیل مه گرفتگی و لغزنده بودن معابر تصادفاتی رخ می دهد. به شدت افزایش یافت.»

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه محور خوزستان شامل محورهای اهواز – خرمشهر و اهواز – آبادان روان و یکنواخت است، رانندگان به رانندگی با سرعت بالا تشویق می شوند که باعث انحراف آنها از مسیر می شود. آخرین تصادفات معکوس می شوند. «تصادفات با سرعت بالا معمولاً کشنده یا آسیب زا هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید