بیشترین خسارت سیل در اردکان ناشی از مسیل ها و جاده ها بوده است


ساعت: 11:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890548

سبزواری گفت: خسارتی به منازل و احشام جز در موارد محدودی وارد نشده است و بیشترین خسارت سیل در اردکان به جاده ها و مسیل ها وارد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین سبزواری فرماندار اردکان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: اقدامات پیشگیرانه خوبی برای مقابله با سیل اخیر در اردکان انجام داده ایم که در این راستا ارتفاع سیل بندها را افزایش و مقاوم سازی کرده ایم. آنها.” “

وی افزود: برخی عوامل از جمله ایجاد موانع در مسیر دشت مانع از ورود سیلاب به شهرستان اردکان شد. فرماندار اردکان ادامه داد: اما منطقه خرانق و عقدا درگیر سیل و حتی سیلابی بود که شهر اردکان را تهدید کرد. در آکدا باران می بارید.

سبزواری با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده به روستاها بوده است، گفت: بیشترین خسارت به روستای زرجوا در بخش آکدا و البته روستای سارو علیا نیز آسیب دیده است که حتی پل تخریب شده و در نتیجه ارتباط جاده اردکان – هرنک قطع شد.

فرماندار اردکان با بیان اینکه راه های روستایی و مسیل های دهستان خارق بر اثر سیلاب تخریب شده است، گفت: مسیل های خرق در سیل اردیبهشت ماه در معرض خطر قرار گرفتند اما در جریان سیل اخیر دوباره آسیب دیدند. راهبردی برای تامین آب باغات پسته و تامین آب بیش از 110 هکتار از باغات پسته داشت و در جریان سیل اخیر به شدت آسیب دید.

وی تاکید کرد: عملیات بازگشایی این قنات چند روز پس از سیل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اما با توجه به وضعیت زمین و خاک آنجا، کار به کندی پیش می رود و پیش بینی می شود تا 20 روز دیگر یا ادامه کار ادامه یابد. یک ماه.

فرماندار اردکان تصریح کرد: بر اساس برآوردها برای بازسازی این قنات نزدیک به 2 میلیارد اعتبار نیاز است. البته با کمک شهرداری آب باغات پسته تامین شد. سبزواری گفت: خسارتی به منازل و احشام وارد نشد جز چند مورد محدود و بیشترین خسارت سیل در اردکان به جاده ها و مسیل ها وارد شد.

وی گفت: موضوع تامین اعتبارات و جبران خسارات از طریق ستاد بحران استان در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید