بیشتر سواحل فریدونکنار رایگان است/ متجاوزین در انتظار زندان هستند


زمان: 09:28
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812335

علیرضا برهر با اشاره به اینکه اکثر سواحل فریدونکنار آزاد است، گفت: کسانی که به رودخانه ها هجوم می آورند باید منتظر حبس خود باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا برهر در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت آزادسازی 60 متری دریا در فریدونکنار گفت: اکثر سواحل فریدونکنار آزاد هستند و ساخت و ساز و دخل و تصرف زیادی نداریم.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته اقدامات پیشگیرانه زیادی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات در سواحل فریدونکنار انجام شده است، ادامه داد: تفاوت فریدونکنار با سایر مناطق ساحلی مازندران این است که ساخت و سازهایی وجود ندارد که باعث محدودیت دسترسی مردم به سواحل شود. دریا
دادستان فریدونکنار گفت: یکی از مشکلات اساسی ما در بحث تعرض به سواحل فریدونکنار مربوط به اراضی سازمان آب و فاضلاب خوزستان است. اقدامات لازم در قالب ماده 100 و حفظ حقوق عمومی انجام شود. .
این مسئول اضافه کرد: از دیگر مناطقی که در فریدونکنار تجاوزات ساحلی فراوانی وجود دارد، مناطق تعاونی پیش صیادی تور انقلاب و شاهد است که به دلیل نبود سازوکار قانونی در اداره راه و شهرسازی شاهد آن هستیم. “
برهور تاکید کرد: اگر نهادهای دولتی از اراضی آنها حفاظت و مراقبت کنند، شاهد چنین تجاوزاتی نخواهیم بود.
وی در خصوص تعرض به نهرها و رودخانه ها گفت: قانون تمهیدات لازم را برای حفاظت از رودخانه ها و نهرها پیش بینی کرده است و وظیفه حفظ، مراقبت یا حفاظت از رودخانه یا رودخانه را با توجه به شرایط موجود و طبقه بندی منابع آبی یا جهاد کشاورزی بر عهده دارد. “
دادستان فریدونکنار با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز در حریم رودخانه غیرقانونی و ممنوع است، گفت: در این موارد نیازی به طرح دعوی نیست و به محض اعلام گزارش توسط مرجع ذیربط وفق تبصره 4 ماده 4 ماده 13 قانون اساسی در این خصوص اقدام به طرح دعوا نمی شود. ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و ابزارهای ساخته شده حفظ و از بین می روند.
برهور افزود: همچنین افرادی که زمین های زراعی آنها نزدیک به رودخانه ها و نهرها باشد و بخواهند برای افزایش مساحت زمین خود به رودخانه ها تعدی کنند این امر جرم است و چنانچه مجری یا سایر کشاورزانی که طبق ماده 690 قانون مجازات اسلامی علاوه بر لغو تجاوز به عنف و اعاده حیثیت قبلی، مرتکب به حبس محکوم می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید