بیش از هزار پروژه صنعتی ناتمام در یزد / اولین نمایشگاه ملی و تخصصی زنجیره تولید در یزد برگزار می شود.

ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783838

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد اعلام کرد:

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بیش از هزار پروژه صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد در استان یزد در حال راه اندازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سید علی کلانتر در نشست هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد که با حضور تمامی اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: اولین نمایشگاه ملی و تخصصی محموله های استان یزد از 23 تا 26 آذرماه سال جاری با رویکرد حمایت از تولید داخلی و همکاری مستقیم صنایع و معادن استان با کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان یزد برگزار می شود. تامین کنندگان

رئیس خانه صمت استان یزد همچنین گفت: از استان یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور با تولید 800 نوع کالای مرغوب در بیش از 5000 واحد تولیدی صنعتی و معدنی و همچنین 1000 پروژه صنعتی ایجاد شده با پیشرفت 60 درصدی یکی از بهترین های کشور است و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه توسط خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد اقدامی عملی، سازنده و گامی مثبت در جهت پیوند باشد. صنایع، شناخت، معرفی و تکمیل زنجیره ارزش صنعت و معدن.

وی هدف از برگزاری این رویداد را حمایت از روند توسعه و رفع موانع تولید صنایع و معادن استان و تضمین زنجیره تامین آنها در شرایط فعلی اقتصادی کشور عنوان کرد. استراتژی خانه صنعت یزد و همکاری شایسته شرکت شهرک ها و بنیاد نخبگان استان، شرایط حمایت مالی 50 درصدی اجاره بها و هزینه ساخت غرفه توسط شرکت های شهرهای صنعتی استان ها برای صنایع کوچک و متوسط. مستقر در شهرها و نواحی صنعتی و حمایت مالی 70 درصد هزینه ها (تا سقف 100 میلیون ریال) توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برای واحدهای دانش بنیان تامین می شود.

کلانتری ادامه داد: امیدواریم با حضور برترین تامین کنندگان کشور و استقبال گسترده واحدهای صنعتی و معدنی و شرکت های دانش بنیان و حضور فعال و موثر آنها در این نمایشگاه گامی بلند در جهت شکوفایی و کیفیت اقتصادی برداشته شود. بهبود و کاهش قیمت محصولات در روستا.

در ادامه این نشست، کلانتری با اشاره به سفر آتی ریاست جمهوری به استان یزد، گفت: ارز صادراتی، آموزش نیروی کار، افزایش اشتغال و کارآفرینی، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، استفاده از فناوری اطلاعات و فناوری های نوین در صنعت و توسعه تک تک صنایع مشکلات ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی در ماه های اخیر و مشکلات جذب و حفظ سرمایه گذار که باید در این سفر به درستی منتقل شود.

گفتنی است در ادامه این نشست اعضای هیات مدیره و روسای تشکل های تخصصی از صنایع همگن از خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در این جلسه به ارائه پیشنهادات، انتقادات، نقاط قوت و ضعف پرداختند. مشکلات و دیدگاه‌های حوزه صنعت و معدن در نشست نمایندگان صنعت با رئیس‌جمهور، برگزاری نمایشگاه ملی و تخصصی زنجیره تامین صنعت و معدن و همچنین ارزیابی تشکیل کمیسیون مشاوران مجلس، برگزار شد. دیدگاه ها و راهکارهای خود را برای استفاده بهتر از این کمیسیون ارائه کردند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید