بیش از 10 هزار معلول در قزوین فاقد شغل و درآمد ثابت هستند.

بدون شک تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت اولین گام در جهت احقاق حقوق آنان است و کارکنان و متولیان امر باید عزم خود را برای اجرای قوانین مصوب در مورد افراد دارای معلولیت جزم کنند.

شناسایی بیش از 26000 معلول در استان

راحله جاتان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ وی با اشاره به آمار افراد دارای معلولیت در استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر بیش از 26 هزار و 500 معلول توسط سازمان مددکاری اجتماعی در استان قزوین شناسایی شده اند.

وی افزود: با احتساب جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری استان قزوین، تعداد معلولان 2 درصد جمعیت استان است و بر اساس اطلاعات دریافتی، حدود 10 هزار نفر از این افراد فاقد شغل و شغل هستند. درآمد ثابت. “

معاون توانبخشی اجتماعی استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای اشتغال معلولان گفت: با توجه به اینکه در فصل پنجم قانون حمایت از معلولان بحث اشتغال معلولان مطرح شده است، دولت باید تصمیماتی را برای ایجاد اشتغال برای افراد ارائه دهد. معلولان «پرداخت تسهیلات اشتغال با سود 4 درصد و شرایط پرداخت بلندمدت را پیش بینی می کند.

وی گفت: همچنین دولت برای جلب توجه کارفرمایان به منظور جذب افراد دارای معلولیت مشوق هایی در نظر گرفته است که از آن جمله می توان به معافیت از پرداخت سهم کارفرما از پاداش، پرداخت تسهیلات اشتغال و پرداخت پاداش برای ارتقای بهره وری افراد دارای معلولیت اشاره کرد. معلولیت ها.

اشتغال 5 معلول در استان قزوین در سال گذشته

جاتان گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان، تمامی دستگاه های دولتی موظف هستند 3 درصد از سهمیه کاری خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند و در این راستا 5 معلول در استان قزوین در سال 1399 به استخدام سازمان های دولتی درآمدند.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در حال حاضر حدود 6 درصد از کارکنان شاغل در حوزه بهزیستی افراد دارای معلولیت در استان قزوین، 17 نفر از کارکنان حوزه بهزیستی استان از جامعه افراد دارای معلولیت

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات اشتغال معلولان در خدمات عمومی خاطرنشان کرد: با وجود تدوین و تصویب قوانین بسیاری برای حمایت از افراد دارای معلولیت در کشور، همچنان شاهد نرخ بالای بیکاری و بیکاری هستیم که می تواند علل مختلفی داشته باشد و باید توسط کارشناسان از جنبه های مختلف مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

نگرش منفی کارفرمایان به اثربخشی افراد دارای معلولیت

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین چالش های اشتغال افراد دارای معلولیت که بیش از همه با آن مواجه بوده ایم را می توان به مشکلاتی از جمله نگاه منفی برخی مسئولان و کارفرمایان نسبت به کارآمدی و اثربخشی افراد دارای معلولیت مرتبط دانست. ناتوانی و عدم تطابق کار درخواستی با نوع فرد معلول.»درد.

یاتن در پایان گفت: نبود تخصص و آموزش مرتبط با افراد دارای معلولیت در ارتباط با کار درخواستی، وجود مشکلات مربوط به حمل و نقل برای افراد دارای معلولیت مانند مناسب سازی معابر عمومی، مناسب سازی فضای داخلی و ساختمان، مناسب سازی. حمل و نقل عمومی و همچنین عدم مشارکت معلولیت در آزمون های استخدامی یکی دیگر از چالش های موجود در مسیر اشتغال افراد دارای معلولیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید